Avatar billede gliczynski Nybegynder
26. juni 2002 - 08:45 Der er 6 kommentarer

Tekst før billeder

Halløjsa..

Jeg har brug for at kunne styre at alt tekst på min side indlæses først, hvorefter billeder mm. indlæses derefter.

Hvordan kommer jeg uden om det??

Avatar billede cpufan Juniormester
26. juni 2002 - 09:04 #1
En lidt måske ikke helt konventionel måde, kunne være at lave to identiske sider udenbilleder.htm og medbilleder.htm hvor det f.eks. bare var en tom tabel der vor billedet egentligt skulle være i filen udenbilleder.htm som passer i størrelsen med billedet. så kan du kan i udenbilleder.htm lave en:
<META HTTP-EQUIV="Refresh" Content="3; URL=medbilleder.htm" ;>
hvor content er lig sekunder efter load.

Det virker, men om du kan li' det er en anden sag....
Avatar billede gliczynski Nybegynder
26. juni 2002 - 09:11 #2
I min situation kan jeg ikke anvende dette. men jeg vil da huske på det, hvis en tilsvarende situation vil opstå.
men ellers tak for det...
Avatar billede jakoba Nybegynder
26. juni 2002 - 10:54 #3
Dette er næsten samme løsning som cpufan's, blot lidt mindre krævende:

erstat alle billeder på siden med eet og samme billede, fx en eenfravet .gif (fylder ca 50 byte) brug width og hwight i billederne så de får korrekt størrelse.
med en onload handeler laver du så billedskift i alle billederne (oppefra) så de korrekte billeder bliver svappet ind.

hvis siden er lang er det nok en god ide at modificere så et eller 2 billeder øverst på siden bliver hentet direkte og det kun er dem der skal scrolles ned til der bliver svappet ind bagefter.

mvh JakobA
Avatar billede gliczynski Nybegynder
26. juni 2002 - 11:00 #4
Jeg har siddet og kigget lidt på det og er også selv kommet frem til den løsning du foreslår - men din lille detalje med de første billeder skal vises hvis der er scroll er ok.. så du burde have lidt sgu point for det...... THX...
Avatar billede cpufan Juniormester
26. juni 2002 - 11:12 #5
have lidt sgu point

hva' er det for nogen? :)
Avatar billede gliczynski Nybegynder
26. juni 2002 - 11:15 #6
damn .. skive fejl.. Du burde have lidt point for det... det var hvad jeg ville have haft skrevet... heheh