Avatar billede snowcat Nybegynder
25. juni 2002 - 19:01 Der er 58 kommentarer og
11 løsninger

Bumser ?

Hej. Dette er ikke et "Pjatte" spg. jeg vil gerne seriøst have af hvide hvad jeg gør mod bumser. Hvad kan jeg gøre for at få dem væk hvad er det bedste middel ? På forhånd tak.
Avatar billede taskmgr Nybegynder
25. juni 2002 - 19:03 #1
Øl er ikke det bedste svar, og heller ikke burgere/cola :)

Det må vel være svar nok
Avatar billede kokain Nybegynder
25. juni 2002 - 19:03 #2
clearsil
Avatar billede snowcat Nybegynder
25. juni 2002 - 19:04 #3
Det var nu et nærmere middel jeg tænkte på... Jeg drikkerikke øl og drikker ikke cola eller spiser chips eller brugere.... Kender i noget godt crem eller noget bare et eller andet ?
Avatar billede nuki Nybegynder
25. juni 2002 - 19:04 #4
clearsil har givet nogen udslet og mange andre har fået flere bumser...
Avatar billede snowcat Nybegynder
25. juni 2002 - 19:05 #5
Hmm.... HJÆÆLP !
Avatar billede kokain Nybegynder
25. juni 2002 - 19:05 #6
clearsil virker fint på mig
Avatar billede dramsgaard Nybegynder
25. juni 2002 - 19:06 #7
gå til en hudlæge, og få ham til at udskrive en recept på rocutan... det er det bedste middel der findes.....
Avatar billede runeevers Nybegynder
25. juni 2002 - 19:06 #8
man kan få noget der hedder svovlpasta.. Det er noget hvidt stads man smører i fjæset om aftenen og vasker af om morgenen. Det er skidegodt, men er lidt trist at få i øjnene idet det ætser som død og helvede :)
Avatar billede runeevers Nybegynder
25. juni 2002 - 19:06 #9
Sq ha været et svar :p
Avatar billede taskmgr Nybegynder
25. juni 2002 - 19:07 #10
Bare vask dig et par gange om dagen, med en go' gammeldaws håndsæbe - virker for de fleste, og så er det billigt.
Avatar billede snowcat Nybegynder
25. juni 2002 - 19:07 #11
Ok der findes jo flere slags clearsil hvilken bruger du, og hvor lang tid tager det før de er væk ?
Avatar billede annikadk Nybegynder
25. juni 2002 - 19:07 #12
Solen/Solarie er generelt godt imod dem - men kan have andre bagsider..
Ellers kan alle (begge køn, og ja, fyre reklamerer normalt bare ikke med at de bruger det) have godt af en renseserie
- vask, afrens og en god beskyttende creme, 2 gange dagligt... og evt. skrubcreme indimellem.
Avatar billede runeevers Nybegynder
25. juni 2002 - 19:08 #13
Clearsil er noget lort. Det får ens ansigt til at blive helt rødt og opsvulmet før det hjælper.
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
25. juni 2002 - 19:08 #14
En af mine gode venner havde samme problem for ham var det dog en sygdom hvor han også fik det på ryggen og sådan men han fik medisin (piller) for det.. prøv at kontakte egen læge og hør om han kan henvise dig til en specilist inden for det område!
Avatar billede kokain Nybegynder
25. juni 2002 - 19:08 #15
jeg bruger alm. det tager omkring et par dage
Avatar billede snowcat Nybegynder
25. juni 2002 - 19:09 #16
Hmm hvad er den hurtigste måde og sikkerste måde at få det væk. Kan ikke holde det ud mere de er bare kommet over alt på mit fjæs hader det, jeg har købt noget nede i matas som hedder Pinoc eller noget og det mente de at det var det bedste det virker nada !
Avatar billede kokain Nybegynder
25. juni 2002 - 19:10 #17
clearasil forbygger at du ikke for flere bumser.... jeg kradsede hul på dem. og så vaskede med clearsasil
Avatar billede snowcat Nybegynder
25. juni 2002 - 19:11 #18
AV !!! Jeg skal sku ikke kradse bare få dem væk !
Avatar billede kokain Nybegynder
25. juni 2002 - 19:12 #19
det gør ikke så ondt og så kommer der ikke flere når du bruger clearasil
Avatar billede motte Nybegynder
25. juni 2002 - 19:13 #20
Du skal tage til din læge og få ham til at kigge på det... Han kan udstede en recept på en creme du skal have på apoteket - hvilket er det eneste middel der duer hvis det er virkelig slemt!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
25. juni 2002 - 19:14 #21
kradser man hul kommer der da ar?!
Avatar billede snowcat Nybegynder
25. juni 2002 - 19:14 #22
Nej men det er jo nok ikke menningen at man skal toturere sig selv, findes der ikke en normal måde som der DUR 111000 % ?? og som måske går lidt hurtigt `?
Avatar billede motte Nybegynder
25. juni 2002 - 19:15 #23
LÆGEN, RECEPT, APOTEK, MEDICIN... og nævnte rækkefølge!
Avatar billede kokain Nybegynder
25. juni 2002 - 19:15 #24
det hurtigest kradse
Avatar billede snowcat Nybegynder
25. juni 2002 - 19:15 #25
Hmm tror du ikke lægen synes det er lidt useriøst jkeg kommer ofrdi jeg har bumser ??? hehe tror bare han vil sige at det er "Teenager Syndrom" :D
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
25. juni 2002 - 19:15 #26
hvor gammel er du? De forsvinder sikkert selv om et par år..
Avatar billede motte Nybegynder
25. juni 2002 - 19:15 #27
og = i... altså i nævnte rækkefølge, selvfølgelig!
Avatar billede styled.dk Nybegynder
25. juni 2002 - 19:16 #28
metal_hansen > Fedt at rende rundt med bumser i et par år *gg*

-Jonas
Avatar billede motte Nybegynder
25. juni 2002 - 19:16 #29
Jeg har selv været ved lægen med mine... og han tager dig ikke useriøst! Jeg fik et middel som fjernede mine.
Avatar billede snowcat Nybegynder
25. juni 2002 - 19:16 #30
JEg skal ikke rende rundt med bumser nej i nogle år niks !
Avatar billede snowcat Nybegynder
25. juni 2002 - 19:17 #31
Ok det vil jeg prøve og hvis han giver mig noget der er godt så vil du få point.....
Avatar billede motte Nybegynder
25. juni 2002 - 19:18 #32
Held og lykke..!
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
25. juni 2002 - 19:18 #33
En læge skal tage alt som folk kommer med seriøst.. det er hans job..
Avatar billede runeevers Nybegynder
25. juni 2002 - 19:19 #34
snowcat > Hvis du bruger svovlpasta er de væk på er par dae. Det går helt vildt hurtigt. Det er så vidt jeg ved ikke receptpligtigt. Ved ikke rigtig hvor det kan købes, men jeg kunne forestille mig noget alá matas eller en materialist.

Men pas på ikke at smøre det i øjnene :p
Avatar billede snowcat Nybegynder
25. juni 2002 - 19:19 #35
ok fair nok... Så ved jeg det vil lige få min mor til at ringe og bestille en tid, ved lægen !! :D tak for hjælpen alle det kan være at i alle får lidt :D
Avatar billede styled.dk Nybegynder
25. juni 2002 - 19:20 #36
LOL hvorfor ringer du ikke selv ? *gg*
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
25. juni 2002 - 19:22 #37
han har vel også besøgs tid hvor man bar kan komme og snakke med ham!
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
25. juni 2002 - 19:22 #38
uden først at bestille tid!
Avatar billede runeevers Nybegynder
25. juni 2002 - 19:23 #39
Lægen? Bumser er sqda ikke en sygdom, så hvad ialverden skal lægen gøre ved det?
Avatar billede snowcat Nybegynder
25. juni 2002 - 19:23 #40
Jeg skal bare have dem væk, ellers må han udskrive en recept på noget hud jeg kan lime på :D
Avatar billede lukkes Nybegynder
25. juni 2002 - 19:24 #41
lol :o)
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
25. juni 2002 - 19:26 #42
runeevers > det er faktisk ik helt sandt det du siger bumser kan godt være en sygsom som jeg beskrevede en ven længere oppe... men der findes faktisk læger som er specificeret lige inde for det område!
Avatar billede jettjackson Nybegynder
25. juni 2002 - 19:28 #43
snowcat>> pas på med Rocutan....
Det skidt er ikke det værd. Man er under stor risiko for at udvikle depretion når man behandles af rucotan. Min egen kæreste forsøgte at begå selvmord på grund af Rucotan. Hun har aldrig hidtil haft psykiske problemer og har heller ikke haft det siden hun stoppede med Rucotan. Der findes lignende eksempler i USA med unge for hvem det lykkedes at tage sig selv af dage....

Mit råd er at leve med bumserne eller bruge naturmedicin i det omfang man kan holde ud...Rucotan er IKKE det værd...

JJ
Avatar billede jettjackson Nybegynder
25. juni 2002 - 19:29 #44
det hedder vist depression .....sorry
Avatar billede snowcat Nybegynder
25. juni 2002 - 19:36 #45
Natur og min bare røv, skal fandme ikke drikke urte te i 8 år :D
Avatar billede jettjackson Nybegynder
25. juni 2002 - 19:39 #46
Det var bare et godt råd....men hvis du overvejer rucotan, så må du hellere sætte dig grundigt ind i hvad det stof gør ved dig...
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. juni 2002 - 19:42 #47
Undgå at vaske ansigtet i sæbe - brug koldt vand + clearasil - det virkede på mig da jeg var i bumsealderen.
Avatar billede snowcat Nybegynder
25. juni 2002 - 19:44 #48
Hehe ok John jeg stoler på dig, vi to kender jo hinanden Tommy her :) prøver
Avatar billede lee Nybegynder
25. juni 2002 - 19:49 #49
Dove sæbe var mit vidundermiddel, anden sæbe hjalp ikke.. men dove om morgenen i badet ;o)

og gå så ned på arpoteket og køb noget der hedder Klorhexidin 0,05% Det koster næsten ingenting, og virker lige så godt som div dyre mærke rensemidler. Brug en vatrondel (de her flade runde vatpuder) så du ikke får vat i hele hovedet + øjnene. smid lidt Klorhexidin på vatrondellen og rens dit ansigt morgen og aften.

Det var mine råd ;o)

/Lee
Avatar billede lee Nybegynder
25. juni 2002 - 19:53 #50
jo og undgå at få din shampoo i ansigtet... shampoo sørger for at du simpelthen får bumser i hele ansigtet ;o)

så ikke noget med at bruge shampooen som ansigts sæbe.... har set det flere gange... må være en mandeting at finde på sådan noget ;o)

/Lee
Avatar billede lee Nybegynder
25. juni 2002 - 19:54 #51
ehm dove håndsæbe... må jeg hellere lige tilføje.
Avatar billede styled.dk Nybegynder
25. juni 2002 - 20:00 #52
lee > Jeg bruger da altid shampoo til ansigtet...hvad skulle man ellers bruge ? Tror da ik jeg har andet ? *ggg*
Avatar billede jettjackson Nybegynder
25. juni 2002 - 20:01 #53
lee>> jeg troede at klorhexidin var til at desenficere mundhulen med. Det har jeg i hvert fald brugt det til da jeg fik fjernet visdomstænder....

der kan man bare se...
Avatar billede realize Nybegynder
25. juni 2002 - 20:02 #54
drik masser af vand.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. juni 2002 - 20:03 #55
jettjackson> der findes forskellige typer/styrker af klorhexidin :)
Avatar billede jettjackson Nybegynder
25. juni 2002 - 20:04 #56
stiger>> ok...sådan kan man så hurtigt lære noget nyt..
Avatar billede lee Nybegynder
25. juni 2002 - 20:13 #57
ja sørg endelig for at det er 0,05% klorhexidin

jettjacson>> du har helt ret.. det er også klorhexidin man bruger når visdomstænderne er hevet ud, men med høvere procenter.

styled.dk>> hæh... måske du skulle ned og finde Dove håndsæbe frem på hylden ;o)

/Lee
Avatar billede lee Nybegynder
25. juni 2002 - 20:14 #58
høvere / højere
Avatar billede jettjackson Nybegynder
25. juni 2002 - 20:16 #59
hvad er der specielt ved dove, fremfor andre sæber?
Avatar billede lee Nybegynder
25. juni 2002 - 20:21 #60
mange sæber tører huden totalt ud.. andre stinker bare af parfume og genere huden meere end de renser... og så er der Dove.. den indeholder lidt creme og tørre huden lidt uden den bliver knas tør.
Andet kan jeg ikke forklare det med.
Kan kun af min eget nu 25 årige erfarring konkludere at Dove er det eneste der virker optimalt på mig.
Men vi har alle forskellige hudtyper, så jeg kan ikke garentere at det er løsningen for dig, min hud er en mellemting, andre har knas tør hud og andre igen har meget fedtet hud.

/Lee
Avatar billede geek Nybegynder
25. juni 2002 - 20:24 #61
runeevers : er skam en sygdom, betragtes som en hudsygdom...

Jeg har været ved lægen og klaget over mine, og har prøvet forskellige midler,
Først noget crem som vist hedder "Skinoren" som skulle bruges morgen og aften, virkede fint når man brugte det :) men til sidst gad jeg ikke smørret det i fjæset konstant.
Derefter fik jeg nogle piller som virkede perfekt, men jeg fik tilbage anfal så snart jeg stoppede med pillerne, (havde ikke lyst til at være et omvandrende apotek, så endte med jeg stoppede helt)
Råd lægen ellers giver :
Hold dig fra fede sager som : grillmad, smør, alt for fede mennesker (vist andre årsager)
Drik masser af vand
og sol dig en del, hvis ikke via solen så gå i solarium...

men pas på du ikke får fat i for skrappe sager, findes et middel som bliver brugt til extreme tilfælde, som giver kraftige depresioner...
men skal du nok IKKE regne med lægen vil skrive ud til dig, skulle ellers virke RET godt :)

Geek
- Pikant er når man kilder kærestens inderlår med en fjer
  Perverst er når man bruger hele hønen
Avatar billede lee Nybegynder
25. juni 2002 - 20:32 #62
Kommer i tanker om Skrubbecreme.. det er super... en creme (findes i utallige mærker) med små "sandkorn" i. tag den med i bad og vask dit ansigt med cremen i hænderne, med lette cirkulerende bevægelser.. ikke skrubbe.
dette giver en skøn fornemmelse i ansigtet efter badet.

Og en ting til hvis man vil forkæle sig selv, ansigtsmaske.. det tager 15 minutter og så har du blød hud som en barnenumse ;o)
Nu bevæger jeg mig nok over i kvinde afdelingen.. men tro mig.. mænd kan også bruge den slags.

/Lee
Avatar billede dsl Nybegynder
25. juni 2002 - 20:38 #63
Jeg har også haft problemer med bumser engang. Det du skal gøre at købe et produkt som hedder Tea Tree Oil, det kan fåes i Matas...Det er også lidt dyrt, men tro mig det virker....efter allerede 1 uge, vil du kunne se a det virker.
Avatar billede styled.dk Nybegynder
25. juni 2002 - 20:46 #64
lee > Hvorfor skulle jeg ofte penge på dove når shampoo virker fint ? :)

Jeg har ik problemer med bumser så shampoo is the best :D

-jonas
www.styled.dk
Avatar billede lord-klaus Nybegynder
25. juni 2002 - 20:50 #65
du skal gå ned på apoteket og bede om ølgær !!!! det er det samme gær du får, som når du drikker ØL (mums).. der skal du tage en 4-6 piller om dagen......

der går nok en 7-14 dage inden det virker......

mvh. klaus men er det sådan et mega problem =? .....

"pigerne ser sku da ´lige godt ud selv om man har bumser eller ej"
Avatar billede lord-klaus Nybegynder
25. juni 2002 - 20:51 #66
fik jeg sagt det var billigt............
Avatar billede lee Nybegynder
25. juni 2002 - 20:58 #67
styled.dk>> ryster på hovedet og trækker opgivende i skuldrene :)
Avatar billede fangel Nybegynder
25. juni 2002 - 21:23 #68
jeg har fået noget recept-pligtigt der hedder "Redap" det skulle være meget godt...
Avatar billede snowcat Nybegynder
25. juni 2002 - 22:29 #69
LOL kan snart ikke finde ud af mere hvad jeg skal vælge hehe, men ehm jeg vil godt lige have at alle jer skriver sådan "Jeres" produkt som i anbefaler og kun det og en forklaring f.eks sådan her:

Clerasil - Det går hurtigt Men har de bivirkninger osv.

Hvis i gider det ville det være kanon :D