Avatar billede mir5 Nybegynder
25. juni 2002 - 17:09 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Hvad gør en fattig webdesigner??

Hej allesammen!
Ved ikke om dette er den rigtige kategori, men håber!
Jeg er en frisk fyr på 20 der lige er blevet Handelsstudent og har ca. 3 mdr. inden værnepligten...og ½ år bagefter

Mit problem er:
Jeg kan simplthen ikke finde arbejde (indenfor grafik, design og web).....har forsøgt mange mange gange at kontakte div. reklamehuse mm. men nej, hver gang :(

Hvad er jeres råd? hvordan finder jeg noget arbejde freelance? evt. noget fast som jeg kan forsætte med efter at jeg har været i mili (okt-dec)...

Jeg har arbejdet med hjemmesider & design i de sidste 6 år.
Det er det grafiske jeg behersker bedst.
Jeg arbejder med 3d Studio Max, Photoshop, Illustrator, Imageready mm.
CSS og HTML er en selvfølge og jeg har også rodet med ASP og database.

Her er et par projekter som jeg har lavet roddet lidt med..(der skal sige at de ikke er helt nye..så jeg har forbedret mig en del siden :)

www.lol.dk/mir

www.node-portalen.dk

http://www.lol.dk/mir/date/

http://www.kellernet.dk/datesite/blandet/blue/index.htm

Er også ved at færdiggøre min personlig side, der desværre er offline for tiden...

Håber at i har nogle gode råd, eller endnu bedre kender til nogen der har brug for en som mig..

Med venlig hilsen...
Mikael
Avatar billede md_craig Nybegynder
25. juni 2002 - 17:20 #1
Der er ikke rigtig nogle gode råd....

Hvis du vil arbejde frelance, så er det bare ud med følehonene og skabe dig en masse kontakter, og det er i det virkelige liv, ikke på internettet

er du istedet intereseret i et job hos et firma, så er en uddannelse nok rimelig påkrævet, der komme du ikke lang med en HH, men er det det du vil så vil jeg råde dig til at lade det ligge til efter du har været i mili, og så gå ud og søge en "læreplads", og så gå i gang med en Multimediedesigner-, Datamatiker-Udanelse eller noget andet inden for det du vil...
Avatar billede mir5 Nybegynder
25. juni 2002 - 17:47 #2
Hej md_craig
Tak for råd :)
Jeg regner skam også med at læse videre Hum. informatik i Aalborg.
Min job søgen p.t er for at at finde noget arbejde så at jeg kune tjene penge inden at jeg skulle læse videre..

MVH.
Mikael!
Avatar billede dmcn Praktikant
25. juni 2002 - 18:04 #3
"El jefe" har lige sagt , at du gerne må smide en mail på mads@webcode.dk med en ansøgning samt links til referencer. Han vil ikke garantere andet, end at han kigger på den og sender dig et svar, men det er da en start. :)
- David, k0der @ webcode :]
Avatar billede mir5 Nybegynder
25. juni 2002 - 18:27 #4
Det prøver jeg! er sendt
Avatar billede darkavalon Nybegynder
26. juni 2002 - 09:08 #5
Jeg kan godt give dig et anderledes tilbud, icq 69087797
Avatar billede mir5 Nybegynder
26. juni 2002 - 12:04 #6
Darkavalon, jeg kommer på senere...vil prøve at få fat i dig der.
Avatar billede dhunters Nybegynder
07. august 2002 - 21:04 #7
Prøv som de andre siger at få dig nogle kontakter... Sæt evt. en lille note i en lokalavis. Ellers læs forskellige aviser - der er nogle gange et firma der søger en hjemmeside.

/dhunters
Avatar billede chatter Nybegynder
11. august 2002 - 18:06 #8
kontakt solidcity.dk e-mail info@solidcity.dk de mangler nogle freelance designer
Avatar billede mir5 Nybegynder
17. august 2002 - 22:11 #9
takker for alle de gode råd :)
Er det ikke nogen der gider ligge et svar så jeg kan dele lidt point ud?
Avatar billede dmcn Praktikant
17. august 2002 - 23:04 #10
Svar kan du da godt få. :)
Avatar billede dhunters Nybegynder
17. august 2002 - 23:50 #11
Helt i orden...
Avatar billede dreyfusdk Nybegynder
13. september 2003 - 13:58 #12
Har du endnu ikke fundet noget job skulle du måske overveje at poste nogle svar rundt omkring i diverse job-databaser. Her kan jeg specielt anbefale http://www.programmoer.dk - en jobdatabase der henvender sig specifikt til programmører :-)

Venlig hilsen
- Magnus Kjøller