Avatar billede sirx Nybegynder
25. juni 2002 - 16:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Opkaldsforbindelse/Print

Hej,

Jeg har lavet et lille netværk over et 8 ports 3com hub med 7 pc´er (Win98) hvor jeg har installeret og delt en netværksprinter over tcp/ip med en LPR port på den kræftigste. Det der er noget HØG er at når jeg prøver at printe kommer netværk via modem forbindelsen op.
ER DER PLEASSSSS NOGLE DER KAN HJÆLPE MIG
Avatar billede goulduck Nybegynder
25. juni 2002 - 16:47 #1
Er det ikke bare at afinstallere "netværk via modem".. hvis du altså ikke skal bruge dette mere.
Avatar billede sirx Nybegynder
25. juni 2002 - 16:52 #2
Nu er det sådan at "netværk via modem" bruges såå dettt
Avatar billede goulduck Nybegynder
25. juni 2002 - 17:05 #3
Ok, skulle bare lige høre. :-)
Avatar billede bc.com Nybegynder
05. juli 2002 - 11:36 #4
Hvis jeg forstår det ret, så er printeren installeret på den ene af de pc´ere der er i netværket? I så fald skal den ikke køre på nogen TCP/IP port, men på den lokale LPT1 eller hvad den nu er sluttet til. Fil og udskrifts deling skal du slå til under andre computere. Kravet er selvfølgelig at alle pc´ere der skal have installeret den delte printer, kan se værtsmaskinen.
Hvis printeren ellers har et netkort indbygget, så kan du prøve at pinge den adresse du har tildelt den da du installerede printeren.
Hvis det ikke kan lade sig gøre, så må du se om der på netkortet i printeren står en MAC-adresse eks. 00-05-5e-2e-35-16
Prøv kommandoen arp -a i kommando prompten.
Hvis du kan finde denne mac adresse for kortet, kan du tvinge den til at have en fast IP:

arp -s "mac-adresse" "IP-adresse"
Alt afhængig af hvilken type det er eks. HP Jetdirect osv. så er der forskellige muligheder og forskellige konfigurations typer. Nogle foregår med telnet andre via en form for ftp. Du kan jo da i al fald lige prøve dig frem med det her indtil videre.
Avatar billede sirx Nybegynder
15. juli 2002 - 08:52 #5
Att.bc.com tak for svaret men det er ikke det der er problemet, printerene er en ny netværksprinter fra tektronix men indbygget netkort, jeg har ingen problemer med at give den ip eller pinge den.
Hjæææælp
Avatar billede goulduck Nybegynder
15. juli 2002 - 09:32 #6
Kan du ikke komme med et model navn på den printer?
Avatar billede sirx Nybegynder
15. juli 2002 - 09:38 #7
Der er stadig ikke noget problem med printeren!!!!!!! men det er en Tektronix Phaser 860N, problemet er at opkaldsforbindelse via modem popper op når de prøver på at printe, så det må være noget routing eller sådan noget.
Avatar billede goulduck Nybegynder
15. juli 2002 - 09:40 #8
Jamen det kunne jo være at der var noget i vejen med driverne til lige netop den printer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede sirx Nybegynder
15. juli 2002 - 09:42 #9
Ja selvfølgelig det er bare mig der er lidt bitter
Avatar billede sirx Nybegynder
08. februar 2003 - 23:19 #10
lukker dette spørgsmål