Avatar billede creativedge Nybegynder
25. juni 2002 - 15:25 Der er 11 kommentarer

zoom funktion FRA i flash??? HJÆLP!

Hej folkens jeg skal bare lige bruge noget "script" på hvordan man kan slå det der zoom-sjov fra på ens flashfiler. altså så brugere IKKE kan zoom'e ind på ens filer i ved, ved højreklik.. hvordan får jeg det væk????

creative.dk
Avatar billede barklund Nybegynder
25. juni 2002 - 15:29 #1
I html-publish-settings skal du slå "menu" fra - Ctrl+Shift+F12
Avatar billede barklund Nybegynder
25. juni 2002 - 15:29 #2
Derudover hvis det er til standalone, så skal du lave en fscommand("menu","false"); i første frame...
Avatar billede creativedge Nybegynder
25. juni 2002 - 17:07 #3
Ehm jamen det virker ikke???..

hvis vi siger jeg har en MAIN fil, hvor jeg så loader nogle andre filer ind i.. skal det så ikke kun stå i min MAIN fil??? for det virker altså slet ikke.. jeg kan stadig højreklikke og zoom??
Avatar billede creativedge Nybegynder
25. juni 2002 - 17:11 #4
Nu har jeg testet on og offline både med det lille script og med Ctrl+Shift+F12.. og det vil sku ikke.. er du sikker??
Avatar billede nak-m Nybegynder
25. juni 2002 - 18:04 #5
altså man skal trykke Ctrl+Shift+F12 og vælge HTML hvorefter man fjerner fluebenet fra 'Display Menu'?! eller hva? har jeg ret?
Avatar billede creativedge Nybegynder
25. juni 2002 - 19:24 #6
Jamen det er det jeg har prøvet???
Avatar billede creativedge Nybegynder
26. juni 2002 - 13:37 #7
Okay kan det virkelig passe INGEN vd det??? sort.. well jeg har lavet en test her hvor jeg har slået MENU FRA.. men det viker tilsyneladende stadig ikke.. so how the *biip* do i have to do???? :)

http://www.creativedge.dk/test.swf

/Robert
Avatar billede barklund Nybegynder
26. juni 2002 - 14:52 #8
Hvis du linker direkte til en swf i en browser, så kan du ALDRIG få menuen væk... hvis du vil have din .swf eller .exe kørt uafhængigt af en browser, så vil det virke, hvis du bruger scriptet... Hvis du vil vise din swf gennem html i en browser, så skal du sætte indstillingen i dialogen for HTML-publishing... sådan er det!
Avatar billede creativedge Nybegynder
27. juni 2002 - 10:20 #9
Hvad mener du lige med: "indstillingen i dialogen for HTML-publishing"

Skal jeg smide det script ind for at få den hørekliks menu væk???

/Robert
Avatar billede thomasclausen Nybegynder
27. juni 2002 - 15:21 #10
Jeg har fået det til at virker ved at indsætte denne code i html:
<param name=menu value=false>
ved ikke om det er den rigtige måde at gøre det på, men det virker hos mig!!
Avatar billede barklund Nybegynder
29. juni 2002 - 00:44 #11
Hvis du klikker Ctrl+Shift+F12, så kommer Publish-dialogen frem. Her kan du vælge at publishe BÅDE swf OG html. Har du klikket i begge, kan du vælge fanebladet "HTML", hvorunder der blandt andet er en checkbox, der hedder "Menu". Klikker du denne fra, indsættes der automatisk i HTML-koden, at menuen ikke må være der. Du kan også gøre det manuelt ved at indsætte:

<object ...>
<param ... />
...
<param name=menu value=false />
<embed ... menu=false ></embed>
</object>

Hvis du forstår...

/Barklund