Avatar billede mortenso Nybegynder
30. juni 1999 - 22:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

95 til 98 opgradering - lydkort forsvandt

HAr IBM aptiva 233 mhz pentium med crystal semiconductor lydkort præinstall. Da jeg opgraderede fra win 95 til win 98 med den oficielle IBM opgraderings cd-rom forsvandt lyden i alle windows basererede programmer, men ikke ved afspilning af musik cd eæller ved dos baserede programmer. Jeg kan ikke finde opdaterede drivere på nettet
Avatar billede thoeger Nybegynder
30. juni 1999 - 22:23 #1
jeg du sikker på der ikke bare er skruet helt ned for lyden til windows....!
Avatar billede t-man Nybegynder
30. juni 1999 - 22:39 #2
der går et kabel til lydkortet fra cd-rom drevet er det sat ordenligt i?? Prøv at kigge efter...
Avatar billede hobbez Nybegynder
01. juli 1999 - 02:40 #3
t-man; læs da ordenligt inden du svarer: Manden kan godt spille cd'ere, men ingen lyd i Windowsprogrammer.

Kig efter opdaterede drivere på http://204.146.18.33:8080/db2search/?v=9&q=Drivers&realm=h - under Aptiva

Avatar billede Slettet bruger
01. juli 1999 - 14:57 #4
Du kan på ibm's sider gå ind og finde lige nøjagtigt din maskine og dens tekniske data. Der står også hvordan opdatering til win98 skal foregå, og om der evt. er nogle problemer. Min aptiva f.eks. får ødelagt sit modems opsætning, så jeg ikke kan bruge mit communikation center optimal. Jeg får en anbefaling om, at skifte til et lyd/modem kort fra SoundBlaster, som desværre ikke kan købes mere. Hvis du ikke kan finde din Aptivas side på IBM's website, kan du blot opgive modelnr., så skal jeg finde den til dig. På den samme seddel, som stelnr. står på stor der også et andet nr. på min står der 2176-362.
Avatar billede asbjoern Nybegynder
01. juli 1999 - 15:32 #6
prøv at lade windows lede efter ny hardware i kontrolpanelet og/eller geninstallér lydkortet

(asbjoern)
Avatar billede goulduck Nybegynder
01. juli 1999 - 18:16 #7
Ligesom 'kharder's url starter med ( http://www.pc.ibm.com/support ) skal du gå ind på, så skulle det være meget nemt at finde frem til lige din maskine
Avatar billede mortenso Nybegynder
03. juli 1999 - 22:41 #8
khader svarede bedst - win 98 sletter lydkort software fra crystal og det står faktisk på IBMs support side. det krævede dog IBM hotline at geninstallere lydkort software - det var ikke så let.
Avatar billede snowball Novice
04. juli 1999 - 00:22 #9
Hvorfor acceptedrede du så t-man's svar, hvis du ikke kunne bruge det til noget ???

Snowball
Avatar billede svendengelse Nybegynder
07. juli 1999 - 23:21 #10
Hej mortenso
Jeg sidder med præcis samme problem.
Kunne du ikke fortælle hvordan du løste problemet?
Evnt. til mig på:
engelsen@post4.tele.dk

VH Svend