Avatar billede larsb Nybegynder
11. august 2000 - 21:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Pc\'er fryser

Jeg har netop købt ny pc\'er, men den har det forbandet problem at den fryser. Det sker bl.a når jeg skal starte et spil eller når jeg arbejder med et proggram, eller som nu surfer på nettet. Det er en Mycom AMD K6-2 500 Mhz. 64 Mb sd pc100 ram AGP 32 Mb grafikkort. Hvad skal jeg gøre HJÆLP
Avatar billede no-one Nybegynder
12. august 2000 - 00:33 #1
Det kan måske skyldes overophedning, jeg har før oplevet at forretningerne sjusker (F.eks. glemmer at tilslutte cooler). Så prøv at kontrollere temperaturen på bundkortet og cpu\'en.
Avatar billede krusell Nybegynder
12. august 2000 - 00:54 #2
Hvilke spil er det og hvilket programmer? Og har du mange vinduer åbne når du surfer?
Det kan godt skyldes overophedning, så check det med tempen, men har du prøvet en reinstallation? Hvis du har windoze 98 eller under kan det også være moget fucked up software.
Men bare fyr nogle flere informaioner om dit system og programmer af, jo flere jo nemmere er det at finde ud af hvad der kan være galt.
Hvilket grafik/bundkort og sammen med hvilke spil og hvilke drivere kan være med til at finde problemet, hvis det ikke er varme

krusell
Avatar billede denboj Nybegynder
13. august 2000 - 05:23 #3
Det er garanteret med et ali chipset - find ud af hvad motherbordet hedder og download den sidst nye ALI AGP driver
Avatar billede larsb Nybegynder
13. august 2000 - 18:50 #4
Du er bare genial. Efter at have geninstalleret nye drivere til det omtalte grafikkort kører det nu bare perfekt. Tak denboj
Avatar billede denboj Nybegynder
14. august 2000 - 04:26 #5
takker he he