Avatar billede annkim Nybegynder
25. juni 2002 - 06:13 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

98se og xp pro køre sammen lokalnetværk..?

Kan Win98se og XP-pro køre sammen over et lokalt netværk.....
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2002 - 06:27 #1
Ja, det skulle køre fint nok. Det kan drille, men ellers er det bare at dele nogle mapper. Dit netværk skal være ok, men TCP/IP, IPS, eller netbeui på begge maskiner. Samme arbejdsgruppe. Så skulle det spille.
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2002 - 06:28 #2
IPS = IPX :-)
Avatar billede annkim Nybegynder
25. juni 2002 - 06:30 #3
oz1cbk>>skal nok lige vende tilbage om det virker...okay.....*S*
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2002 - 06:37 #4
Selvfølgelig virker det :-) Der er masser der kører på den måde, så bare klem på :-)
Avatar billede _mig Nybegynder
25. juni 2002 - 08:26 #5
Win XP er bagud kombatibel med de andre microsoft windows systemer.
så som Win 98, Win ME, Win 2000.
Avatar billede riversen Nybegynder
25. juni 2002 - 08:43 #6
_mig: hvad vil du sige med det? at win98 ikke er forud kompatibel ?

oz1cbk: mener netbeui ikke findes i WinXP men jeg er ikke helt sikker.

annkim: du bør nok opsætte nogle ip-adresser. Dobbeltklik på protokollen tcp/ip og sæt på den ene pc ip 192.168.0.1 og undernetmaske 255.255.255.0. På den andenpc ip 192.168.0.2 og samme undernetmaske. For at tjekke forbindelsen kan du åbne start --> kør og skriv ping 192.168.0.2 fra den pc der har ip 192.168.0.1 og omvendt.
Husk at aktivere fil og udskrifsdeling på win98 pc'en, og opret evt. en bruge på winxp maskinen, som tilsvarer det brugernavn og evt. password du logger på med på win98'eren.
Avatar billede thomashove Nybegynder
25. juni 2002 - 10:00 #7
riversen <-- netbeui findes i xp - men det skal installeres fra cd'en  før man kan vælge det under protokoller.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;DA;q301041

annkim <-- HUSK at slå gæstekontoen til i XP samt muligvis at deaktivere den indbyggede firewall
Avatar billede _mig Nybegynder
25. juni 2002 - 10:01 #8
Du kan ikke lave et produkt der er forud kompatibel..
Da man ikke vidste at XP kom da 98 blev lavet kan det ikke være forud kombatibel.
Viderudviklinger er bagudkombatibel..
Avatar billede riversen Nybegynder
25. juni 2002 - 12:01 #9
_mig: mener du så at win98 ikke kan køre i netværk med xp men xp kan med win98 :-)...jeg forstår stadig ikke hvor vil du hen med det?

thomashove: aaah, så blev jeg så klog :-)
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2002 - 12:04 #10
thomashove>HUSK at slå gæstekontoen til i XP samt muligvis at deaktivere den indbyggede firewall

Et rigtigt dårligt råd, der lader Windows stå piv åben for hackere.
Hvis blot brugeren er oprettet på begge maskiner med samme adgangskode, er der ingen problemer.
Avatar billede _mig Nybegynder
25. juni 2002 - 12:26 #11
De kan begge arbejde sammen... (så nogenlunde)
Men det er bare det at du ikke kan lave forudkompatibel.
Det Win98 kan skal XP også kunne (sådan da)
Avatar billede riversen Nybegynder
25. juni 2002 - 12:35 #12
_mig: kan stadig ikke se hvor du vil hen, men ligemeget...

thomashove: jeg vil nu også anbefale IKKE at aktivere gæstekontoen
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2002 - 20:16 #13
Tak.