Avatar billede gotcha Nybegynder
24. juni 2002 - 23:25 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

At få gammel scanner til at fungere i ny computer

For noget tid siden købte jeg en Amitech Scanner 205 SP A4 30 bit, men nu hvor jeg skal få den til at fungere med en ny computer, kan jeg sgu ikke finde installations-CD'en! Jeg har selvfølgelig scanner-kortet, men hvordan får jeg skidtet til at fungere igen?

Mvh Morten
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. juni 2002 - 23:26 #1
er der noget her du kan bruge? http://www.amitech.dk/drivers/scanner.asp
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. juni 2002 - 23:27 #2
og det var vist et svar, for der skulle gerne være hvad du skal bruge ;)
Avatar billede gotcha Nybegynder
24. juni 2002 - 23:37 #3
men skal jeg ikke også bruge et scanner-program - det er jo kun drivere...
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
25. juni 2002 - 00:11 #4
tjah - hvad brugte du førhen?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
25. juni 2002 - 00:11 #5
paint kan sagtens bruges..
Avatar billede _mig Nybegynder
25. juni 2002 - 11:38 #6
Søg på Download.com efter scanner programmer der er helt sikker et du kan bruge..
Avatar billede triumph10 Nybegynder
25. juni 2002 - 12:21 #7
ja... det er det nok ! :P men XP kan også klare det meste :)
Avatar billede gotcha Nybegynder
25. juni 2002 - 20:10 #8
Jeg har lige et nyt problem:

For at få scanneren til at kommunikere med computeren, installerede jeg et kort i den gamle, men kortet kan åbenbart ikke rigtig sidde nogle steder på mit nye motherboard - hvad pokker gør jeg?

Mvh Morten
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
25. juni 2002 - 21:10 #9
hvad slags kort er det? det kan være der findes adaptorer
hvad slags mb har du?
Avatar billede _mig Nybegynder
26. juni 2002 - 08:20 #10
Problemet er garanteret at det gamle er ISA (er den sort??)
Du skal have et PCI-Kort (til et af de hvide)
Avatar billede gotcha Nybegynder
26. juni 2002 - 08:57 #11
Det tror jeg også, for slottet på det gamle kort er langt og sort, mens det er kortere og hvidt på det nye. Men betyder det, at jeg skal have et helt nyt kort?
Avatar billede _mig Nybegynder
26. juni 2002 - 10:09 #12
Det tror jeg desvære
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
26. juni 2002 - 19:05 #13
ja det tror jeg også... men spørg lige i en pcforretning først
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
26. juni 2002 - 19:06 #14
men ellers så køb en ny scanner. De koster efterhånden ikke ret meget :)
Avatar billede gotcha Nybegynder
02. juli 2002 - 22:36 #15
Jeg skrev til Amitechs Hotline og har fået svar - scanneren kan ikke bruges med mit nye motherboard :(

Jeg prøver at få den til at virke med en ældre computer, men tak for hjælpen alligevel.

Mvh Morten
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
03. juli 2002 - 00:57 #16
hvorfor har jeg kun fået 0 point *hulk* ????
Avatar billede gotcha Nybegynder
03. juli 2002 - 02:06 #17
Det fatter jeg ikke så meget af, for du skulle have dem alle sammen - jeg opretter lige et nyt spørgsmål...
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
03. juli 2002 - 02:56 #18
Du skulle slet ikke bruge noget kort til en scanner.
Jeg har haft to af slagsen og da skulle jeg kun bruge driveren der følger med scanneren og dem kan man som regel også downloade via deres hjemmeside.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
05. marts 2003 - 02:53 #19
lukketid?!