Avatar billede jaarh Nybegynder
24. juni 2002 - 22:57 Der er 1 kommentar og
1 løsning

cpu P3 i P2 maskine

Kan man sætte en cpu slot 1 pentium 3 i en P2 maskine
Er der nogen der har erfaring med det
Hilsen Jens
Avatar billede NanoQ Nybegynder
24. juni 2002 - 23:01 #1
Det kommer helt an på hvilket bundkort du kører med...
Avatar billede halifax Nybegynder
25. juni 2002 - 00:01 #2
... eller måske rettere hvilke egenskaber dit bundkort har med hensyn til FrontSideBus. Til og med P2 333MHz kørte disse med 66MHz på bussen, mens P3 kører 100 eller 133 på bussen, afhængig af hvilken cpu det er. Endvidere skal der være mulighed for at sætte den rette spænding, vcore, hvor P2 kørte 2,8 eller 2,0, mens kun de ældste P3 kører med 2,0. Ved overgang fra 0,25 til 0,18 teknologi kører de med lavere spænding.
Så der er flere forhold, du skal være opmærksom på. Undersøg hvilke muligheder dit bundkort rummer, og se så om du kan finde en P3 som kan matche det. Spørg evt. i din edb biks.