Avatar billede prodic Mester
11. august 2000 - 16:32 Der er 16 kommentarer og
5 løsninger

www.prodic.dk - en grundig vurdering ønskes

Så blev det endelig min tur.

Efter at have bedømt mange sites her i Kategorien, så skal jeg vel også selv kaste min side for ulvene.

Tag et kig på siden og giv en tilbagemelding på godt/skidt.

Pt. er der dog småting der ikke virker. Men skriv hvis I finder noget på jeres rundtur, som ikke virker - det kan jo være jeg ikke selv har fundet det.

Uddybede kommentarer/svar giver Point. Ikke kun en karakter. Selvom I dog skal være velkomne til at give én på 13-skalaen.

Prodic - www.prodic.dk

p.s jeg skal vel advare lidt om menuen. Men I finder nok ud af det. Man skal tænke lidt.
Avatar billede klas Juniormester
11. august 2000 - 16:40 #1
Der kigger nok lidt nærmere på den senere - Men lige hurtigt kan jeg sige at den er lidt for kedelig i valget af farver, det ville ikke skade at sjerne lidt af det dystre look siden har ..  du kan åbenbart finde ud af at bruge photoshop - hvorfor så ikke vise det ?

:o)

Klas
Avatar billede cocolumbo Nybegynder
11. august 2000 - 16:40 #2
I dit link til det fadøls site har du skrevet .dl i stedet for .dk
Avatar billede klas Juniormester
11. august 2000 - 16:40 #3
sjerne = fjerne
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
11. august 2000 - 16:47 #4
Rigtigt fedt design, det må jeg sige ... og der er ikke sparet på noget!!

Det er forresten nogle pæne, lidt dystre/blair witch agtige (forsiden ..) baggrunde du har gravet frem.

På menu firkanterne skal du nok lave on onfocus=\"this.blur();\" så du ikke for den fokus rektangle med på firkanterne..

Der er en fejl her:

Under \"Info\" (klik på ordet), hvis du holder musen hen over den menu firkant til venstre står der \"Links - venner\", men klikker man på den får man \"Info - Hvem er prodic..\"

Jeg regner ikke med det er meningen at menuen på startsiden, og selve indholdet skal være forskudt af hinanden. (se http://www.tdaugaard.dk/prodic01.jpg)

Efter et lille kik synes jeg at det alt i alt ser meget gennemført ud. Ikke noget man laver på 10 min.

Karakter: 11@13 fordi jeg godt kan li\' den slags design og fordi der er en ide bag, og ikke bare en \"se-hvad-jeg-kan\".
Avatar billede kane Juniormester
11. august 2000 - 16:58 #5
jeg syntes den er helt fed  men ( vi har snakket om det) men der mangler noget på forsiden ( Text logo) en anden ting jeg ikke kan lide, at hvis du trykker på respekt som sender dig vidre til oversigten af respekt, så kan man ikke trykke vidre på siden men skal op i den lille menu ( kan heller ikke lide at der ikke er noget der fortæller dig hvad knapperen sender dig til, man skal vente til det lille gule vindue popper op.

alt i alt 9@13

Avatar billede kane Juniormester
11. august 2000 - 17:06 #6
jeg har lige fundet en fejl , hvis du trykker på info så er der pludselig en knap der hedder links - venner ?? er det rigtigt ??
Avatar billede kane Juniormester
11. august 2000 - 17:07 #7
oops jeg havde ikke læst din besked TD ;))
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
11. august 2000 - 17:08 #8
Det billede jeg skriver om, det kan ikke vises, så det er hermed sendt til Prodic.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
11. august 2000 - 17:09 #9
<< kane >>
*gg* det kan smutte .. (been there, done that ..)
Avatar billede lee Nybegynder
11. august 2000 - 17:35 #10
Har kun et problem med dign side og det er menuen som andre også har snakket om.. og du selv nævner... det er ikke brugervneligt...

ellers et gennemført design.

Lee
Avatar billede denboj Nybegynder
11. august 2000 - 18:01 #11
hej prodic: jeg ser siden i 1024 gange 768
jeg var dog lige nede for at se hvordan den ser ud i 800 gange 600

Jeg vil sige at det ser ud til at den er bygget til 800 gange 600 der har den et perfect fit - men når man kommer op i den større størelse kan selve indholdet godt komme til at virke en smule ensomt der inde i midten :-) måske en anden baggrundsfarve ville være sagen.

Navigationen - den virker OK - dog kunne jeg godt tænke mig at antal af navigationsmuligheder ikke varierer inde under de enkelte undersider

begynder
viskelæder/ - det er godt nok perfektionisme arbejde - når man vælger et fremhævet værktøj får man en klar og tydelig beskrivelse på hvordan værktøjet fungerer - jeg var lige inde på eraser værktøjet - og det undrer mig egentlig lidt at det ikke er alle billederne der bare ligger under hinanden - hvorfor ligger de to så langt under de andre
tilbage til viskelæder - hedder det ikke et billede istedet for et billed

puha  det er næsten ligefør at det er pinligt at nævne de småting man finder
outline - der er stort mellemrum imellem tekst 1 og 2

øvet - ikke rigtigt noget at sige indtil jeg nåede til avanceret glow - den kunne man se i større format - hvorfor kan man ikke det i resten ?
metal - ked af at sige det - men jeg synes ikke rigtigt det ligner metal :-)
skærm: få det væk - det er forfærdeligt at se på - he he - men det er jo smag og behag

ekspert: ledning/ det ser ud til at der mangler et billede ved femmeren - hvis der skal være et
ledning3 - ja her begynder det at se avanceret ud :-)
skruen er sgu fed
sten/grus - hvorfor er den ikke under begynder ?
hmm det var tutorialsene - alt i alt virker de hammer godt gennemarbejdede og svære at sige noget til :-)

photoshop - deskotop o.s.v. igen vil jeg sige at jeg har tendens til at miste overblikket over navigationen.
der er faktisk også noget med det nye billede - meget sort - der hvor den øverste navigation går over respekt delen bliver farven anderledes.

der var den - så dukkede alle værktøjerne frem - sejt - hmm måske var det en idé at gøre det sådan at værktøjerne også åbnede når man trykker på ikonerne
og paletter også sejt
hmm jeg kan se at under både paletter og værktøjer forsvinder respekt delen og bliver til noget gnidder ? er det meningen

Så er der en hel underside under hovedsiden til respekt folkene - hvorfor dropper du i grunden ikke bare respekt delen under desktop og holder dem i respekt ? jeg fandt ud af at nogen skulle respekteres mere end andre og være helt fremme i søgelyset på mange af siderne - men ikke alle ?

1. del af links delen virker linksene ikke - det gør de dog på anden - og nej Brøndby

Nu har jeg været det hele igennem - jeg vil sige at navigationen ikke er helt i top når man kommer til siden som ny bruger - de tre-fire-fem kasser der sommetider kun er to og til andre tider skifter rundt er noget forvirende må jeg indrømme - derfor kan det også være at noget af det jeg har fået skrevet undervejs virker besynderligt - da jeg i næste øjeblik har fndet ud af hvordan det hænger sammen. Men anvendeligheden er der helt sikkert for alle photoshop brugerne ude i det ganske land - Det er helt sikkert en helstøbt gennemarbejdet tutorial du der har fået skruet sammen - der er noget at være stolt af

navigationen 8@13 Hvis man har tænkt sig at bruge siden så lærer man også systemet - for der er nemlig et system - det skal man slet ikke tage fejl af :-)

anvendelighed 13@13

overall 11@13

Hvis jeg stod foran at skulle lære at bruge photoshop så var din side et af de steder jeg først ville gå hen - Meget godt arbejde

Avatar billede asmodeus Nybegynder
11. august 2000 - 18:07 #12
Ekstrem lækker side prodic - du skulle tage at lave et webdesignfirma og komme igang med at tjene nogle penge på dine talenter! Jeg er selv amatør web designer og har - som du sikkert ved - været med hos eksperten meget længe og har set en del i min tid! Funktionaliteten i siden er ikke helt gennem udviklet og der mangler nogle små detaljer, så som en knap der bringer en tilbage til hovedmenuen, men designet er for cool! Hvordan har du lavet eller fået baggrundsbillederne? Mht. til strukturen i designet, så er det tip top - den eneste ting der undrer mig er, hvorfor du bruger en lidt ikke trendy og kedelig skifttype!? Men det er vel et subjektivt spørgsmål om stil - jeg ville dog ændre den til noget helt andet end hvad man umiddelbart finder i MS-Word. Normalt ville jeg sige Tahoma eller Verdana, men de passer faktisk heller ikke ind på siden, så mon ikke man kunne søge efter en alternativ skifttype på nettet, som ville passe bedre ind på siderne...
Endvidere er gestaltlovene overholdt perfekt, idet næsten alt på siderne er harmonisk. Dette er ud fra devisen, at der er ikke blandet en masse farver sammen på én side, og afstandene mellem ikoner, skrift etc er ensartet. Læs evt. Rolf Molich bog \"Brugervenlige EDB-systemer\", hvis du vil vide mere om gestaltlovene og design generelt!
Mvh/
Asmodeus

11@13
Avatar billede mpj Nybegynder
11. august 2000 - 20:10 #13
denboj>>

Jeg tænkte på...
ER du forfatter...?
Det er altid et 9-10 kapitlers indlæg du komemr med...! <:o)

prodic>>
SÅDAN... Det er godt at der stadig er nogen der kan sit kram...!
Desuden styrer dine tutorials.... (og dine \"blairwitch-project\" billeder...!
Din side SPARKER DEN STORE RØV!...

MPJ
Avatar billede denboj Nybegynder
12. august 2000 - 00:11 #14
mpj // næh, det er jeg såmænd ikke - Det kan du også se hvis du begynder at kigge på mine kommaer :-) Jeg stinker, nemlig, til kommaer
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2000 - 00:21 #15
Prodic er du synsk?

Design: Et rigtig flot design, som måkse kunne speedes lidt mere. Man starter i Sort/hvid på indgangssiten og gå så over til farver efter hånden som man kommer ind på Web-Siten.

Navigation: Kvik , men jeg savner pile og iconer istedt for små firkanter. Hvis først man er godt inde på siten under forklaringerne, ja så er det svært at komme ud til hovedsiderne eller måske enda indgangsiden. Jeg føler at jeg er faret vild. Kan ikke komme tilbage til hovedsiden. Har du lavet diagram over Siten?

Indhold: Godt og gennemarbejdet let forståeligt. Bæger præg af, at du må have med undervisning at gøre til daglig. En Site som jeg nok vil skele til, når jeg for alvor går i krig med Photoshop i stedet for Adobe PhotoDeluxe, som jeg bruger meget i dag sammen med NetStudie.

Det er ikke en site som du vil følge op på og give evt. nye bruger af PhotoShop mulighed for at stille spørgsmål i et forum eller ligende, eller vil du her henvise til eksperten?

En rigtig god Site, som jeg godt tør anbefale til andres som skulle få lyst til at gå i krig med PhotoShop. Hvis blot de små navigationsproblemer kunne løses <;o)

Karater 10 @ 13 med pil op næsten til 11

Avatar billede martin100 Nybegynder
12. august 2000 - 01:06 #16
ja , den er meget flot 10@13 for baggrundsbillederne .....ps. hvor har du fundet dem?
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2000 - 01:49 #17
Produktionshemlighed? <;O)
Avatar billede kane Juniormester
12. august 2000 - 11:10 #18
martin100  du er sku for fed    hvad med at søge lidt selv ;)
Avatar billede denboj Nybegynder
13. august 2000 - 06:09 #19
Kane - enig - Martin 100 SØG for helvede - Prodic, det var det jeg sagde - folk farer vild - he he - er det ikke bare verdens værste frase :-)
Avatar billede dollerup Nybegynder
14. august 2000 - 00:05 #20
fedt layout men alle de tips og triks til photoshop har vi set mindst 10 andre steder på nettet
Avatar billede prodic Mester
14. august 2000 - 10:00 #21
klas : Siden er holdt i gråtoner, men på undersiderne er der lidt mere farve-lade, for ikke at kun være 256-farver grå.

Coco : Rettet.

TD : Takker. Og det med Blur-tingen vil jeg da overveje kraftigt. Og det har ikke taget 10 min. Fejlen du påpegede har jeg fået set på et billed, man kan ikke selv fremprovokere fejlen som du har.

Kane : Et tekstlogo...tjaa har prøvet men det ødelagde mere end det gjorde godt. Menusystemet kan være lidt forrvirrende, men hvem siger at folk ikke skal tænke lidt når de besøger en side. Fejlen er rettet.

Lee : Menuen...læs kommentaren til Kane.

Denboj : takker for rosen. Og de fejl du påpeger kigger jeg nærmere på, og retter.

asmo : Selv om jeg ikke ved hvad gestalt-lovene er, så kan jeg vel finde ud af det ved at læse bogen. Et firma..nej tak. Der findes folk som er væstentligt dårligere end mig, der kalder sig WebDesignere, de skal de have lov til uden at jeg vil kalde mig det.

MPJ : Takker.

kharder : Jeg ved der er et problem med menuen, men jeg har valgt at beholde den som den er nu. har prøvet med noget andet, men det var ikke det samme.

martin100 : Takker for svaret, men point nej. Billederne er min lille hemlighed.

dollerup : Takker for rosen af layoutet, men fortæl mig lige hvor du har fundet nogle danske sider, med samme tips/tricks. Formålet er jo netop at lave en dansk-side, som har samme indhold som nogle af de større Udenlandske sider. Sproget Dansk er jo nemmere at forstå for danskere, end Engelsk kan være det. Især med et program som PS, hvor de givne instruktioner tit kan være forvirrende på netop engelsk, og at folk derfor måske lettere kan forstå det på dansk.