Avatar billede food4u.dk Nybegynder
24. juni 2002 - 21:53 Der er 22 kommentarer og
8 løsninger

Hvilke computer skal min far købe?

Hejsa

Min far skal ud og have fat i en ny computer, og han vil give omkring 8000-9000.

Han har kigget på to forskellige:
http://www.fona.dk/kataloget_pdf_2106/07.pdf
Compaq Pressario 4412
Cerion 1300

Er det noget der er noget værd, eller har i evt. en bud på noget i samme prisklasse?

Og det skal ikke være sammelselv.

MVH
Christoffer
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
24. juni 2002 - 21:54 #1
Burg penge på en Dell istedet.. der for man en del bedere computer... SKODPAQ ville jeg aldrig selv vælge!
Avatar billede lukkes Nybegynder
24. juni 2002 - 21:57 #2
Hold jer fra Compaq..
Avatar billede harry Nybegynder
24. juni 2002 - 21:58 #3
Hej køb alt andet end Compaq! Det er viklig noget lort tro mig!
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
24. juni 2002 - 22:00 #4
Mit var egentlig også et svar! :)
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
24. juni 2002 - 22:00 #5
...kommer lidt an på hvad han skal bruge den til - spil, grafik, ganske almindelig "skrivemaskine" ????

har han krav til speciel software og OS ???

og fona NEJ der ville jeg aldrig købe den :)

....og så absolut enig med fiskerendk....slampaq absolut ikke
Avatar billede ewelaast22 Nybegynder
24. juni 2002 - 22:00 #6
Jeg holder med fiskerendk , køb en Dell...
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
24. juni 2002 - 22:01 #7
Kan man få en Dell for 8-9 kilo?
Avatar billede rs2000 Nybegynder
24. juni 2002 - 22:04 #8
Kig på denne side:www.bjtrading.dk -> tryk på "computere" for oven på siden.

F.eks. denne
CPU: AMD Athlon XP 2100+ 1
CPU-KOELER: cpu-køler Socket A til 1800Mhz 1
BUNDKORT: ECS - K7S5A Socket A m/lan 1
DVD-DREV: 16/40 Artec 1
DISKETTE-DREV: Diskette-drev 3,5 1
GRAFIKKORT: GeForce3 Ti200 128 MB m/TV-Out 1
HARDDISK: 60,0 GB Maxtor 7200rpm Fluid 1
HOEJTALER: Cycon Subwoofer+2 Sat. 1
KABINET: Miditower ATX 6013 Grå 1
LYDKORT: 16Bit Lydkort (Onboard) 1
NETVAERK: 10/100Mbit Net (Onboard) 1
MUS: Viking Scroll PS2 1
RAM-DDR-184PINS: 256 MB DDR 184 Pins  2
TASTATUR: Windows tastatur 1

Prisen på denne PC : 7995,00 DKK incl. moms + en skærm fra 1300kr

Den er færdig bygget til den pris.
Avatar billede soreno Praktikant
24. juni 2002 - 22:04 #9
kunne vi ikke få nogle saglige argumenter mod compaq (ikke ubegrundede fordomme!)?
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
24. juni 2002 - 22:06 #10
jo da - for ustabil, ikke særlig holdbar - tit problemer med ram, disk osv
Avatar billede delwin Nybegynder
24. juni 2002 - 22:06 #11
soreno <<
fx. alle de forskellige småprogrammer som følger med den windows installation man får med compaq's.. de ligger i baggrunden og tager resourcer..

eller

de er tit bygget så de er umulige.. eller i bedste fald svære at opgradere.. så hvis man vil have en lidt hurtigere maskine skal man skifte det hele igen..
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
24. juni 2002 - 22:07 #12
hvad med denne her

http://www.proconsult.dk/katalog/comp/pc-home/pc-home5/pc-home-p4-20.html

du kan så selv vælge hvilket styresystem og anden software de skal installere for dig
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
24. juni 2002 - 22:07 #13
www.treeline.dk har en XP 1800 for under 7000, hvis jeg husker ret.

Nej jeg har ikke aktier i det firma
Avatar billede delwin Nybegynder
24. juni 2002 - 22:08 #14
susanne_larsen << det var da ikke særlig sagligt.. virkede mere som ubegrundede fordomme..
Avatar billede cazzznh Nybegynder
24. juni 2002 - 22:09 #15
www.SHG.dk og www.Midt-data.dk de er billige, go du kan selv sammensætte en PC.
Avatar billede delwin Nybegynder
24. juni 2002 - 22:09 #16
food4u.dk << ellers tror jeg du kan finde de første 50 herinde der gerne vil bygge en maskine for jer for en 500 mand.. det ville stadig blive billigere og bedre..
Avatar billede triumph10 Nybegynder
24. juni 2002 - 22:09 #17
ja køb en dell jeg ville sige det er svært at få en god DELL comp for 8-9 slanter !  SCUMPAQ hedder det altså drenge :P og et andet argument for compaq er skod man kan kun sætte SCUMPAQ ting i !
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
24. juni 2002 - 22:10 #18
>>delwin

nej ikke fordomme - erfaring - tro mig
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2002 - 22:16 #20
Hvorfor købe dell.?? Det koster mange penge og 2000kr. er bare for mærket... Byg en selv du kan spar en del kr. ved det. Eller så nogen til at samle den.
->>susanne_larsen proconsult.dk ROX VILDT :-))
Avatar billede delwin Nybegynder
24. juni 2002 - 22:18 #21
hansen.dk << jeg vil også godt bakke op om proconsult.. ligesom dig og susanne_larsen.. men de er lidt upraktiske hvis man bor i den anden ende af landet.. de er til gengæld kanon når man bor lige ved siden af.. :-)
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
24. juni 2002 - 22:19 #22
...tja selvfølgelig er det meget billigere at samle selv - det kan vi da hurtigt blive enige om, men food4you vil jo ikke have saml-selv :)

>>hansen.dk syns du proconsult.dk er for dyre :)
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
24. juni 2002 - 22:20 #23
>>delwin mja men det koster jo ikke alverden at få den sendt

http://www.proconsult.dk/infoside/fragt/fragt-pd.html
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
24. juni 2002 - 22:26 #24
Jeg tror jeg prøver at bygge en Dell sammen
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2002 - 22:26 #25
>> susanne_larsen nej proconsult er ikke dyre!! og har en god kunderservice
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
24. juni 2002 - 22:38 #26
>>hansen.dk jep can only agree
Avatar billede mini-me Nybegynder
24. juni 2002 - 23:05 #27
food4u : Kan sælge dig en svend som denne til :
Pentium 4 1.6 Ghz
Bundkort m. lyd Microstar ( test vinder )
Liteon DVD-Drev 16 / 48
Kabinet Codegen 600p
Floppy drev
17" Samsung samtron skærm
Mus og keyboard
512 mb ddr-ram
g-force3 128 mb ddr ram
Netkort 10/100
Soundblaster højttalere

Selvfølgelig er systemet samlet og testet.

Pris 9199,- inkl. moms og 2 års garanti (eksl. forsendelse)

For 549,- får du en 40/12/48 lite-on brænder med

Hvis du vil vide mere kan du skrive til clark@jyskweb.dk
du er også velkommen til at ringe på vores telefon 23823934, spørg efter Clark !!
Avatar billede flash202 Nybegynder
25. juni 2002 - 09:06 #28
COMPAQ  er god nok!!! Mang store firmaer køber stadigvæk compaq hvis det er en ustabil msk hvorfor bilver de stadigvæk solgt kasse vis ..
det er bar noget vås
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
25. juni 2002 - 09:23 #29
Det er da ikke et spørgsmål om Compaq er god nok, god nok er halvt dårligt.
Det er altid svært at opgradere en "fabrikssamlet maskine", det er nemmere at selv vælge delene og så høre dem der sætter maskinen sammen om delene går godt med hinanden eller der skal ændres noget.
Jeg sammensatte selv min maskine på papir, gik til min forhandler som fik det samlet og testet. At jeg så ikke var fremsynet nok og ventede til der kom et endnu bedre bundkort er en anden sag, det kan man vist blive ved med ;-)