Avatar billede loller Nybegynder
24. juni 2002 - 21:35 Der er 8 kommentarer

Access til NTFS-drev

Jeg har et NTFS-drev, hvor jeg tideligere havde sat access under win2k, så kun system havde access, og nu hvor der kører winXP, kan jeg ikke komme ind på drevet, fordi Administrator ikke har adgang, kun system, og jeg kan ikke ændrer i access-oplysningerne under winZP?
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. juni 2002 - 21:51 #1
Kan du markere drevet, højreklikke, vælge egenskaber og derefter overtage ejerskabet. Det kunne måske virke

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
http://www.fotx.net/bufferzone
Avatar billede loller Nybegynder
24. juni 2002 - 21:54 #2
Jeg har tre faner når jeg klikker på drevet og vælger egenskaber...
"Generel", "Tools" og "Hardware" og ingen af dem vil give mig muligheden for at overtage ejerskabet
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. juni 2002 - 21:59 #3
Damm!! jeg er endnu ikke super stiv i XP. Er du logget på som administrator
Avatar billede resten Nybegynder
24. juni 2002 - 22:01 #4
Prøv dette,først og fremmest skal du være Administrator eller det navn du logger på med skal ha' samme rettigheder som Admin.

Så skal man ind i gpedit og i Lokale politikker skal du finde ud af hvordan man kan få adgang til systemmapper.

I mappen Sikkerhed og Deling trykker du på Avanceret, så kommer der en mulighed for at overetage rettighederne over denne mappe.
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. juni 2002 - 22:05 #5
Godt du kom forbi Resten, jeg var ved at forelåg tilgang gennem den skjulte systemshare
Avatar billede loller Nybegynder
24. juni 2002 - 22:07 #6
Jeg kan ikke finde noget under lokal sikkerhedspolitik som antyder at give mig lov til at komme forbi drevet, og jeg kan somsagt ikke se noget om sikkerhed og deling under egenskaber for drevet... :o(
Avatar billede resten Nybegynder
24. juni 2002 - 22:14 #7
Prøv at gå ind i kontrolpanelet klik på administartion derefter lokal sikkerhedspolitik-lokale politiker-tildeling af bruger rettigheder.
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. juni 2002 - 23:35 #8
har du været i stifinder og under funktioner>Avanceret >Vis prøvet at fjerne krydset for Enkel Fildeling