Avatar billede fetmule Nybegynder
24. juni 2002 - 16:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Installering af mandrake 8.2

Jeg har downloadet mandrake 8.2 og brændt det (cd1), jeg kan fint installere det på min Pentium 120 MHz (73 mb ram) maskine.
Men ikke på min AMD266 MHz (256 mb ram), hvor jeg iforvejen har win xp & mandrake 7.1 installeret !
Problemet består i at 5 sec efter jeg trykker på enter, for at installere/opgadere mandrake 8.2, insisterer installations prograamet i at tjekkke hda (6.4 GB) !!, Efter mere end 2 timer, gad jeg ikke vente på det !! Windows og man drake 7.1 opstarter fint !!

mvh !!
Avatar billede loller Nybegynder
24. juni 2002 - 16:09 #1
Ta' backup fra din Mandrake 8.1, formater hele disken (INKL. skoddåze)
Avatar billede fetmule Nybegynder
24. juni 2002 - 16:22 #2
Men du mener det vil hjælpe at formatere, kan jeg ikke nøges med at formatere min man 7.1 ??
Avatar billede olly Nybegynder
24. juni 2002 - 19:57 #3
Jo du kan godt nøjes med at fjerne din Mandrake, men det kan du gøre under install af 8.2... Så skal du bare vælge alm install og så slette dine Linux partioner og oprette dem igen... (Hvis du ikke man kan vælge at formatere dem)...

Jeg har også selv prøvet det der med update af Mandrake... Det tager 2-3 timer på en 750Mhz... Så... Ved ikke hvorfor det skal tage så lang tid...
Avatar billede olly Nybegynder
24. juni 2002 - 19:57 #4
Svar :)
Avatar billede fetmule Nybegynder
25. juni 2002 - 02:32 #5
hvis jeg lige prøver at installere mit gamle man 8.1 igen, kan jeg se at den fint kommer over det problem, der åbenbaart er med hda (partiontjek) !!
men det er stadig her man 8.2 "fryser" under installationen, jeg har ellers læst meget om installation idag, og har prøvet det meste, uden held. Det nærmeste jeg kom lidt videre var at "snyde" man 8.2, så starte med at boot op fra 8.1 cd'en, og så lige efter den lom forbi det problem, så skiftede jeg hurtig cd, men 8.2 gik ingan med at installere, og så brokkede installations programmet sig sæføli !!
så længere er jeg ikke kommet !
Avatar billede olly Nybegynder
25. juni 2002 - 10:51 #6
Så brug dog en Debian... Ved godt den er "svær" at installere, men den er vidunderlig at opdatere...
Avatar billede fetmule Nybegynder
26. juni 2002 - 22:53 #7
Ok ! her følger lidt hvad jeg har gjort !!, Jeg formaterede mit master hd (Hvilket  jeg havde tænkt på i lang tid ). kunne ikke installere man 8.2 , men installerede så win xp, og så man 8.1 uden problemer, :-)
installerede så mandrake 8.2  på min 120 Mhz (73 mb-edoram) 1 x 1.5 gb + 1.3 gb hd , ,,,!!
Det gik bare fint, så nu har jeg en god KDevelop. og min datter har en super spille maskine "!!
..Men jeg downloader Derbian (lige nu) , og prøver det !!!
Avatar billede olly Nybegynder
26. juni 2002 - 23:36 #8
Jes... En mand til verden! Så snut dig en Woody... Den bliver alligevel snart officel...
Avatar billede fetmule Nybegynder
27. juni 2002 - 01:08 #9
He !