Avatar billede changman Nybegynder
24. juni 2002 - 15:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Field - Rendering i 3ds MAX

Hej!!!

Jeg har problemer med rendering i 3ds max. Når jeg vælger at rendererer ud i fields, så bliver de vertikale linier forskudt i forhold til hinanden. Det betyder at der kommer en del 'blur' ligende effekt, som ikke er ønsket...

Mvh
Asger
Avatar billede geek Nybegynder
25. juni 2002 - 21:03 #1
Er de samme probs. her hvis jeg bruger fields såå...
men hvorfor vil du også bruge fields ?? hvad vil fordelen være ??
Avatar billede changman Nybegynder
25. juni 2002 - 22:37 #2
Det er vigtigt at renderer det i Fields når man skal lave noget til video...

Mvh
Asger
Avatar billede geek Nybegynder
25. juni 2002 - 22:49 #3
Hvordan noget til video ??
Kan du ikke bare lave til til computeren og derefter kører det over på video via output på dit grafikkort ?
har altid virket fint for mig.

Ved ikke om det kan hjælpe, (ser ikke sådan ud her) men i pref. under rendering kan man vælge hvilke linjer som skal renderes først, skulle vist betyde noget, meeen
Avatar billede changman Nybegynder
25. juni 2002 - 23:45 #4
Det er noget jeg skal have redigeret hos Picturewise i Århus, og deres båndmaskiner kræver at det bliver renderet i fields... Hvordan vælger du hvilke linier der skal renderes først...

Mvh
Asger
Avatar billede changman Nybegynder
02. juli 2002 - 16:54 #5
Jeg har prøvet at bytte om på linierækkefølgen, men det løser ikke problemet...
Avatar billede geek Nybegynder
02. juli 2002 - 23:26 #6
Gjorde det også ved mig, men troede det måske forsvandt når det kom ud på video bånd.
Kan desværge ikke hjælpe dig med at få det til at virke i 3d Max.
Men prøv at hente "Adobe Premiere"
http://download.com.com/3000-2194-5586549.html?tag=lst-0-1
er en 30 dages try out, men der er der en del forskellige fields options man kan rette på.

Geek
Avatar billede geek Nybegynder
02. juli 2002 - 23:27 #7
Du må undskylde der er så langt mellem mine svar, men er ved at flytte lige for tiden, så har ikke meget tid til overs til nettet :(
Avatar billede changman Nybegynder
03. juli 2002 - 00:28 #8
Jeg fandt ud af, at det virkede fint selvom jeg ikke renderede til fields, men bare til frames i stedet, og det ser endda rigtigt lækkert ud, så det er bare herligt - selvom jeg skal til at renderer det hele påny :( Men tak for din tid, og du skal nok få dine point :-)