Avatar billede klinting Nybegynder
11. august 2000 - 12:12 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Relativ placering af lag skaber kaos

Jeg vil placere en dropdown-menu fra Dan Steinman på en hjemmeside.
Når jeg vælger at lave en fast placering, virker menuen helt fint, men hvis jeg vælger at lade placeringen være relativ, går der kuk i menuen.

Se http://192.38.242.13/~klinting/dd1.html og http://192.38.242.13/~klinting/dd2.html

Kan nogen lure hvordan jeg kan få ordnet problemet?
Avatar billede olebole Juniormester
11. august 2000 - 18:13 #1
<ole>
Undlad at bruge relativt placerede lag til DHTML - de fucker op!
Hvis du skriver sådan lige EFTER din <body> tag:

<script language=\"JavaScript\">
    ns4 = (document.layers)? true:false
    ie4 = (document.all)? true:false

    winW = (ns4)? window.innerWidth-16 : document.body.offsetWidth-20
    winH = (ns4)? window.innerHeight : document.body.offsetHeight
</script>

...har du vinduets højde og bredde og kan bruge dem til lidt beregning. Herefter kan du så på flytte dine lag på plads.
/Vh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
11. august 2000 - 22:23 #2
Skal du have yderligere hjælp med ovenstående, må du lige sige til  ;o)
Og så var det vel iøvrigt et svar...Hehe!
/Vh
Avatar billede olebole Juniormester
21. august 2000 - 10:52 #3
Juhuuuuu...
Avatar billede klinting Nybegynder
22. august 2000 - 10:30 #4
Det var desværre ikke noget jeg kunne bruge i forhold til min Dan Steinman dropdown :-(
Men olebole, du skal alligevel ha\' lidt points for forsøget.
:-)