Avatar billede mortengyda Nybegynder
24. juni 2002 - 12:46 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Skærmkort til IBook er dødt

Har en IBook, g3 500 mhz, den hvide model.
Jeg regner med at mit skærmkort er røget, det skærmen "dublerer" sig selv 1000 vis af gange, så man ikke kan se noget som helst, bortset fra at man ved at computeren "kører som den skal" inden under.
Kan man skifte et skærmkort i sådan en djævel ?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
24. juni 2002 - 12:55 #1
det er en bærbar ikke?

der er 99.99999999999999% sikkerhed for at du IKKE kan.. men skal skiftet hele bundkortet.

nu ved jeg ikke hvor ny den er.. men jeg ved at på min Dell Inspiron der kan jeg skiftet grafikkortet.. men tvivler på din :-(
Avatar billede mortengyda Nybegynder
24. juni 2002 - 12:56 #2
Den er ca. 1 år gl.

Og varm ! *G*
Avatar billede rkhdk Nybegynder
24. juni 2002 - 12:58 #3
he he.. tror ikke der er noget at gøre.. andet en at ringe til Mac ;o)

Btw. kan se at du er ny her: Velkommen til!
og "varme ting" er ikke særlig velkomne herinde, så undlad at skrive det en anden gang ;o)
Avatar billede aeblenet Nybegynder
24. juni 2002 - 13:01 #4
Har du prøvet at starte den med "Udvidelser slået fra"

Genstart - hold "SHIFT" nede, mens den starter op . . . til du har set maskinen skrive "Udvidelser slået fra/Extensions Off"

Du skal sikkert bare vælge den rigtige opløsning i kontrolpanelet "Skærm/Monitor"

Held og lykke ! ! !
Avatar billede mortengyda Nybegynder
24. juni 2002 - 13:01 #5
Ok..... Jeg er så kommet til at miste kviteringen !!
Avatar billede aeblenet Nybegynder
24. juni 2002 - 13:02 #6
Du kan også prøve dig med at starte op fra en SystemCD. Min MacOS 8.5 (8.5, 9.0 og X kan bruges)
Avatar billede aeblenet Nybegynder
24. juni 2002 - 13:04 #7
Det kan også bare være en løs forbindelse i det lille fladkabel der går fra "maskinen" til bagsiden af skærmen . . .

Skil skærmen ad og tjek forbindelsen. Det samme gør du i maskinen.

Du kan sagtens se hvilket kabel der drejer sig om. Der er kun ét ! ! !
Avatar billede aeblenet Nybegynder
24. juni 2002 - 13:05 #8
Hvad hedder din iBook helt prøcist ?

Det står i bunden (Mhz, RAM og model)
Avatar billede mortengyda Nybegynder
24. juni 2002 - 13:13 #9
Jeg kan intet se på skærmen, når jeg starter op, har prøvet med div. Cd'er. Det er en 500 mhz g3 128 mbram, med 256 eftermonteret, brænder + dvd.
Jeg sad og arbejde, og som lyn fra en klar himmel, "fadede" skærmen ud og så lavede den det der dublerings halløj. !?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
24. juni 2002 - 13:36 #10
Læs lige her:

(f.eks for tæt på din mobiltelefon ! ! ! )

Question 5: I have a monitor experiencing one of the following symptoms:

a jittering or shaking picture
discolored areas in the picture
horizontal lines cycling across the screen
distorted image
What is causing this?

Answer: These symptoms can all be caused by electromagnetic interference. All monitors are subject to electromagnetic interference. Larger monitors are affected more by this than smaller ones.

If your monitor is exhibiting any of the above symptoms, try temporarily moving it to a different location to check for interference. If the symptom does not occur after moving the monitor, then there was likely a source of interference in the area where the monitor was originally located.

Possible sources of electromagnetic interference include:

*    other monitors
*    fluorescent lights
*    anything with a motor (fans, air conditioners, and so on)
*    anything with a magnet (some mobile phones, speakers, and so on)