Avatar billede nixon Juniormester
24. juni 2002 - 03:27 Der er 9 kommentarer og
4 løsninger

Kan ikke installere XP :(

Tjaa.. håber at der er en der kan hjælpe mig

Jeg kan ikke installere XP, jeg har en studenter version "ikke at det skulle betyde noget" men når jeg installere "eller prøver på" kommer den med en fejl første gang den rebooter ..

____________________________________
Installationsprogrammet har konstateret, at drev C: er beskadiget og ikke kan repareres.

Installationen kan ikke forsætte. Tryk på F3 for at afslutte.

F3=Afslut
____________________________________

og så kommer jeg altså ikke videre .. nu ville de fleste nok sige at jeg har en "defekt" harddisk, men det er ikke tilfældet .. jeg har prøvet både med en IBM og en SEAGATE "som er helt ny" .. uden held, samme fejl hele tiden .. Det er muligt at installere andre os f.eks win98,linux RH/mandrake .. men XP er en helt anden sag

Nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. juni 2002 - 03:30 #1
kan det være dine ram?
Avatar billede nixon Juniormester
24. juni 2002 - 03:37 #2
den skriver ikke noget om det .. men har lige købt en blok med "kingston 128mb" .. og har tidligere haft et andet mærke "som stadigvæk sidder i" begge blokke tæller op, men jeg kunne jo prøve at rive den gamle blok ud
Avatar billede nixon Juniormester
24. juni 2002 - 03:39 #3
jeg skriver tilbage når jeg kommer på igen .. "bliver nok først sener i dag"

hvis der er andre ideer, så sig endelig til ...
Avatar billede peet-49 Novice
24. juni 2002 - 05:48 #4
Du kan prøve, at smide en bootdiskette i, og køre en scandisk derfra.
Avatar billede pilfinger Nybegynder
24. juni 2002 - 07:19 #5
prøv at kør scandisk. du kan downloade en bootdisk fra  www.bootdisk.de
Avatar billede little_john Nybegynder
24. juni 2002 - 08:31 #6
Du skriver "men jeg kunne jo prøve at rive den gamle blok ud".

Efter min mening er det da fuldstændigt skørt, hvis du ved den virker..  Behold den gamle i, og ud med den nye.. indtil du har instaleret færdig, og du har et system du ved der virker.. så kan du eksperimentere med andre moduler.

Hvis det ikke hjælper noget lyder det for mig som om det kunne være et problem at dine harddiske måske kørte ATA 133 eller det er en ide controler som XP ikke selv har drivere til ..  men det er bare et gæt, hvis det ikke skulle være ram modulet der er problemet.
Avatar billede resten Nybegynder
24. juni 2002 - 09:38 #7
Ikke fordi jeg tror dette vil hjælpe men prøv at gå ind i din bios og lav en load setup defoults.
Avatar billede nixon Juniormester
24. juni 2002 - 12:38 #8
Jeg har nu prøvet med og uden de nye "Kingston" og de gamle "Apacer"  men det fik den ikke til at virke  .. :( ..

Der skulle gerne ikke være nogen fejl på disken, "hvilket der heller ikke er når jeg køre scandisk fra 98" ..  jeg køre ikke ATA133, har en Barracuda IV 80GB Fluid, IDE100.jeg prøver at loade default i Bios´en  "selvom jeg ikke har ændret specielt meget derinde"
Avatar billede nixon Juniormester
24. juni 2002 - 13:02 #9
har nu prøvet at loade default, desværre uden at det kom til at virke modtager stadigvæk den samme fejl ..

[Hardware-list]
RAM: 256mb kingston/apacer
Harddisk: Seagate Barracuda IV / IBM DeskStar 60GXP
Motherboard: EPOX EP-MVP3G5
Processor: AMD 500Mhz
Netkort: 3Com Etherlink XL COMBO
Lydkort: Gamesurround Muse XL

Ved installationen "opgradering" bliver jeg informeret om at den ikke har driverne, eller at der kan være problemer med driverne til lydkortet .. jeg har driver der virker til XP, vil bare være lidt underligt at skulle installer dem før jeg har installeret XP :) .. desuden har jeg prøvet med et andet lydkort, uden held :(
Avatar billede naiwai Nybegynder
28. juni 2002 - 00:35 #10
Har du prøvet at indsætte en boot disk... og så i komando feltet skrive ''format c:'' ??
HVIS DU har prøvet det... så prøv også at køre fdisk.. og slet alle partitioner.. og opret den igen!!! eller prøv at installerer win 98 eller me... og derefter opgradere til xp!!!! skriv endlig til mig hvis du ikke forstår eller hvis det ikke virker!!! naiwai@c.dk
Avatar billede nixon Juniormester
28. juni 2002 - 17:11 #11
naiwai >> Jeg har formateret min harddisk, kørt fdisk osv .. har dog ikke slettede nogen partitioner, da harddisken er helt ny "den ene af dem" og derfor ikke indeholder nogen partitioner .. jeg har også prøvet at lave en opgrade fra win98 uden held "se oven for"..  Det virker simpelthen ikke .. og jeg fatter ikke en **** af det

Bliver nok nødtil at fortsætte med win98, til jeg en dag opgradere hele mit system. :(

Glemte at skrive en ting på min hardware listen
Grafikkort: Voodoo 4500
Avatar billede nixon Juniormester
29. august 2002 - 15:19 #12
Jeg fandt løsningen/problemet. Da jeg hele tiden har kørt med win98_dk, og derfor også hele tiden har haft den installeret på maskinen, prøvet jeg at fjerne den og instalere XP på en tom harddisk .. og vupti :) ... nu køre det hele uden problemer, af en eller anden grund, kunne den ikke lide min 98, hvorfor den kom med den med den underlige fejl .. det var hverken muligt at opgradere eller på anden måde installere winXP sålænge min win98 var installeret
Avatar billede nixon Juniormester
29. august 2002 - 15:21 #13
tak for forsøget ..

Der var som sagt ikke noget galt med min harddisk, kun med den software der var installeret.