Avatar billede squidfire Nybegynder
24. juni 2002 - 02:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan/Har jeg clocket min 500 mhz ??

Ok! nu skal i høre! Jeg har en Intel family 6 model 7 processor,på mit bundkort står det 66/100 mhz jeg har sat den til 100,men i biosen eller mit windows står der ikke noget om hvad jeg har clocket den med,hvis jeg har clocket den! jeg har ingen tekniske papire over mit bundkort ( er bleven væk ) men de der 66/100 mhz står på mit bundkort! jeg ved ikke hvor meget jeg har clocket den med hvis jeg har! jeg vil gerne vide om jeg har clocket den eller og om jeg kan clock den mere! Hvis der er kan i så ikke MSN MIG på Speedy2@vink.org! da det er meget nemmer at forklarer med direkte support! Takker
Avatar billede gumm14 Nybegynder
24. juni 2002 - 02:26 #1
Hvis du ved hvor hurtigt mange MHz din processor oprindeligt kørte, kan du downloade dette program som kan vise dig hvor mange MHz din processor kører lige nu, så kan du jo se om du har overclocket eller ej :)
http://www.sisoftware.demon.co.uk/sandra/
Avatar billede halifax Nybegynder
24. juni 2002 - 02:53 #2
Spm er vel en opfølgning på dette
http://www.eksperten.dk/spm/228080

Når du ikke ved så meget om overclocking, specielt hvad FSB er, kunne du læse et let forstålig artikel fra PC World "Grundkursus i overclocking" her
http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=2840

De 66/100 på dit bundkort betyder, at det kan bruges til cpu'er som kører med FSB på 66 eller 100MHz. CPU hastigheden bestemmes så af FSB x multiplier. Fra dit første spm. oplyser du at have en PII 500MHz, dvs den er sat til en bundkortfrequens, FSB, på 100 og cpu'en har en multiplier på 5 (som du ikke kan ændre ved), altså ialt 500MHz. Hvis dit bundkort ikke kan stilles til en højere FSB end 100, kan du ikke clocke den højere op.
At bundkortet også kan køre 66 betyder, at det også kunne bruges til (gamle) Celeron cpu'er, som kun kører 66MHz på bundkortet.
Men læs nu den artikel - den fremmer grundforståelsen.  :)
Avatar billede commander Nybegynder
24. juni 2002 - 08:57 #3
Hvilket bundkort ?