Avatar billede squidfire Nybegynder
24. juni 2002 - 01:48 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Har jeg clocket min P2-500mhz

Jeg har siddet og kigget compaqs hjemme side! og fandt lidt brugligt info! jeg satte jumperne som der står! men til at starte med stod der 500 mhz og det gør der stadig! Har jeg clocket min processoer eller hva ??
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2002 - 01:52 #1
Ja, du har clocket den. Hvad er det du vil vide? Prøv at læse dit spørgsmål igennem og formuler det så igen :)
Avatar billede pentium4 Juniormester
24. juni 2002 - 01:53 #2
Du mener vel, om du har overclocket den og det har du i så fald ikke, da den stadig kører som 500Mhz og det gjorde den også i starten.
Avatar billede squidfire Nybegynder
24. juni 2002 - 01:56 #3
DooH My mistake! jeg vil vide hvorfor der ikke står et stører Mhz tal et eller andet sted skal der ikke gøre det ?? min bios er ikke særlig hjælp som da der ikke står det mindste om Cpu foruden id! har jeg clocket den,hvor meget har jeg clocket den med,Hvis jeg har boostedet den en smugle op! ??HILFE!
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2002 - 02:00 #4
Hvis der står 500 MHz kan du vel stole på det. En P3 er multiplierlåst, du kan altså kun hæve FSB'en på den. Den kører lige nu med 100 MHz, hvis du nu kunne flytte den på på f.eks. 112 MHz ville din processor køre hurtigere.
Avatar billede pentium4 Juniormester
24. juni 2002 - 02:02 #5
Når du skal OC, skal du sætte FSB'en op og evt. også Vcore'en, men man skal passe på for samtidigt sætter du også hastigheden op på dine Pci-kort.
Hvis din Cpu normalt kører 5 x 100, kan du sætte den op til at køre 5 x 120 eller hvad det nu hedder i din bios.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
24. juni 2002 - 02:06 #6
Prøv at brug et program som fx SiSoft sandra, det kan fortælle dig med hvor mange mhz din pc kører med....
Avatar billede halifax Nybegynder
24. juni 2002 - 02:06 #7
Ifølge en oversigt over Intel cpu i Alt om Data stopper PII ved 450MHz (FSB 100x4,5) og deres PIII begynder også ved en 450 version. Er du sikker på, det er en PII?
Hvorom alting er kan du kun clocke den ved at flytte jumper så FSB sættes højere end 100. Se i dit info materiale om det er muligt.
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
24. juni 2002 - 02:13 #8
Når du sætter din FSB (Front Side Bus) Følger din CPUs hastighed med. Dvs den ville faktisk skrive en højere frekvens selvom den er Multiplierlåst!

Når du Clocker din FSB vil jeg råde dig til at smække nogle RAM med en højere kvekvens end 100.. for ellers clocker du hurtig ramene mange procent og det er ik så godt hvis du smækker PC133 ram blokke i og Clocker til 120MHz ved hjælp af FSB ville du nok kunne pånå 100MHz overclockning måske mere.

du skal samtidig lige tænke over at som pentium4 sagde at PCI og AGP'en følger med. AGP er nok den du skal passe mest på medmindre du har nogen af de nyere grafikkort da Chipsettet til AGP ik kan klare så står en overclocking.

Samtidig vil du mærke en varmeforskel på CPU, PCI kort, AGP kort og Chipsettet. Derfor sørg for at få godt med køling i dit kabinet ved nogle 80mm kølere.. så der kommer airflow!
Avatar billede pentium4 Juniormester
24. juni 2002 - 02:14 #9
Takker.
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
24. juni 2002 - 02:17 #10
Du kan bruge programmet PCmark til at teste dit system før og efter du har clocket den så kan du se om ydeevenen er blevet merkant bedere!

Download en tryout her: http://gamershq.madonion.com/download/?pcmark2002.shtml
Avatar billede squidfire Nybegynder
24. juni 2002 - 02:18 #11
Pentium 4 og Fiskerendk...... Hvad er det FSB hvor finder jeg det henne! hvordan opsætter jeg det ?? jeg er lidt dum hvad det her angår PLZ vil i ikke nok hjælpe!
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
24. juni 2002 - 02:19 #12
skal vi forsætte i dit nye spørgsmål el hvad?
Avatar billede squidfire Nybegynder
24. juni 2002 - 02:20 #13
jepper
Avatar billede pentium4 Juniormester
24. juni 2002 - 02:21 #14
Inde i bios som du normalt kommer ind i ved at trykke på del-knappen under opstart og på nogen bundkort skal man gøre det på nogle switche eller jumpere på selve bundkortet.
Avatar billede squidfire Nybegynder
24. juni 2002 - 02:33 #15
Pentium4 inde i min bios står der ikke det mindste om min CPU foruden Id koden! der er ingen form for grader eller data over den! det er det en af mine kamarater undrer sig over at mit kort kan ændres på kortet men ikke i biosen! så jeg aner ikke hvad jeg skal gøre! Men i snakker noget on FSB <--- Hvor ændrer jeg det henne på kortet eller hva ??
Avatar billede pentium4 Juniormester
24. juni 2002 - 03:03 #16
På nyere bundkort gør man det i bios, men på ældre skal du gøre det med nogle dip-switche eller jumpere på bundkortet.