Avatar billede squidfire Nybegynder
24. juni 2002 - 00:12 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kan jeg clocke min P3-500mhz processor

Jeg har en compaq Deskpro EP BX/P500! jeg kan ikke finde nogen form for overclock i min Bios eller på bundkortet! men det må da kunne lade sig gøre! Jeg kan heller ikke finde mine tekniske papirer på min computer! og jag har været inde på COMPAQ hjemmeside og kigge efter det! men jeg kan ikke finde kortet over mit bundkort! så HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP!
Avatar billede pentium4 Juniormester
24. juni 2002 - 01:58 #1
Hvis du skal OC en Cpu, sakl man sætte FSB'en op. Det vil sige, at hvis din Cpu normalt kører 100Mhz som den nok gør når det er en 500Mhz du har (5 x 100), så sætter man den lidt op, men du skal passe på for samtidigt sætter du også hastigheden op på dine Pci-kort og det er ikke alle som kan tåle at blive sat ret meget op og du skal måske også sætte din Vcore lidt op, det er strømmen til din Cpu.
Avatar billede halifax Nybegynder
24. juni 2002 - 03:03 #2
Læs mit svar i dette spm.
http://www.eksperten.dk/spm/228085

Nej, du kan ikke clocke din cpu såfremt du ikke via jumper på bundkortet kan have FSB. Du kan jo ikke i BIOS. Og Compaq er bestemt ikke den bedste/nemmeste comp at sidde med i den situation. Man kan ikke foretage sig ret meget med dem i relation til OC.  :(