Avatar billede 4u2x Nybegynder
23. juni 2002 - 22:56 Der er 32 kommentarer og
5 løsninger

Er Cliche.dk god?

jeg har overvejejet at skifte til www.cliche.dk pga deres lave priser som nok ik kan beskrives, men der er jo også det med service, support og nedetiden...

Må jeg høre jeres kommentarer?
Avatar billede clus Nybegynder
23. juni 2002 - 22:58 #1
det virker ganske ok for mig :-)
Avatar billede schaefner Juniormester
23. juni 2002 - 22:59 #2
http://www.eksperten.dk/list.phtml?q=cliche.dk
- Meningerne er mildest talt meget forskellige.
Avatar billede runeevers Nybegynder
23. juni 2002 - 22:59 #3
De er ganske udmærkede.

Du skal bare gøre det klart om du vil have dit webhotel oprettet inden for den næste måneds tid. Hvis det er tilfældet skal du nok ikke vælge cliche, idet de er helt ekstremt langsomme til at oprette og redigere i ens webhotel.

Nedetiden er ikke voldsom, men dog heller ikke imponerende lav. Deres support er ganske udmærket hvis man ringer til dem, mens mailsupporten er utrolig langsommelig.

/r
Avatar billede schaefner Juniormester
23. juni 2002 - 23:00 #4
Hvis vi s
Avatar billede kwdemant Nybegynder
23. juni 2002 - 23:00 #5
Jeg bruger selv cliche. Og det er klart det billigste på nettet. Ikke nok med det, så yder de også en MEGET god telefonsupport, hvor de gerne hjælper med andet en lige deres fag, fx. hvis du mangler et godt program så anbefaler de det, eller hvis man mangler nogle komponenter, Hvis du vil gøre et godt køb, så køb hos cliche.....

Venlig Hilsen

Kwdemant

www.kwdemant.dk (snart)
Avatar billede schaefner Juniormester
23. juni 2002 - 23:09 #6
Bruger godt nok ikke selv cliche, men de sider jeg ved der bruger dem, har ihvertfald ikke været nede, så med hensyn til oppetiden, så er de vist gode nok.
Avatar billede tomsommer Juniormester
23. juni 2002 - 23:11 #7
Hvad FANDEN har det med PHP at gøre!
Avatar billede tomsommer Juniormester
23. juni 2002 - 23:13 #8
og ja, de er ok
1) Deres support er hurtig og god

2) Deres servere er hurtige og stabile

3) Deres service hastighed under oprettelse er sneglelangsomt...

www.tsn.dk (hos cliche.dk)
Avatar billede runeevers Nybegynder
23. juni 2002 - 23:21 #9
4u2x > SYntes du ikke det ville være på sin plads at udlove nogen points når du stiller et spørgsmål?

Desuden bør du nok lige overveje en ekstra gang om soørgsmålet er placeret i den rigtige kategori :o)
Avatar billede x-gate.dk Nybegynder
23. juni 2002 - 23:33 #11
Jeg kan også kun sige at deres forside må sige sig selv med hensyn til deres oppetider.

De er ikke særlig gode i forhold til mange andre, men du får hvad du betaler for.

Jeg synes også jeg kan konstatere, at deres service ikke er god.

Men jeg vil give de andre ret i, at deres oprettelse tid er MEGA lang.

// Henrik Henneberg

Henrik@X-Gate.dk
Avatar billede startlinket.dk Nybegynder
24. juni 2002 - 01:50 #12
Jeg har www.startlinket.dk hosted hos dem, og de ligger på en 2x155 mbit forbindelse, hvilket er noget af det hurtigste at man kan få.
De ejer ikke selv forbindelsen, men har serverne liggende hos Jay.net i København, hvilket er en rigtig professionel hoster!
Deres telefonsupport er god, og de tilbød mig enda at ringe tilbage på et tidspunkt, hvilket jeg dog ikke kan huske hvorfor de ikke gjorde...
Tror det var fordi jeg selv ringede.
Men f.eks. mysql serveren har pt. været oppe i 46 dage, og de andre servere går der da ca. en måned mellem hver genstart, efter hvad www.netcraft.com siger.
Wannafind.dk kan kun klare 3 til 8 døgn, så det er bestemt godt ved Cliche.dk.
De har ansat en hel del folk til at svare på e-mails og telefon, hvilket viser at de virkelig ønsker at tilbyde noget godt.
Ang. deres priser, så synes jeg ikke at de er så overdrevne billige ved C30 og C100, men de ønsker jo bare at trække en masse kunder til, så de stadig vil tjene det ind.
Dog kan man aldrig vide sig sikker, om de på et senere tidspunkt sætter priserne op.
Men deres e-mail support er langsom, og jeg har været ude for mange gange, at måtte lukke mine systemer, hvor det slet ikke var nødvendigt, da der alligevel gik mere end en uge ekstra, hvis de skulle lave en ændring.
Og de har dog også ændret både database opsætning og webhotel opsætning, hvor jeg skulle flyttes til en ny server, og igen til en ny.
Og der gik over en uge for dem at få mysql databasen til at virke, da de havde problemer med deres firewall, hvor de flere gange gav mig IP adresser, til en server som slet ikke virkede.

Men nu er jeg bare begyndt på at ringe, og nu kører det hele bare som smurt!
Avatar billede x-gate.dk Nybegynder
24. juni 2002 - 01:57 #13
Jeg ved ikke hvor du har fået det med de 155 Mbit og at wannafind's MySQL kun kan klare "3 til 8 døgn" Det har ingen steder hjemme.

deres forbindelse er:

Hvilken forbindelse har I?
Alle vore servere er placeret i et Falck Securitas sikret serverrum m/temperaturalarm, redundant aircondition, UPS og 24 timers videoovervågning. Alle servere er her tilsluttet en synkron 45 Mbit linie med mulighed for udvidelse.

// Henrik Henneberg

Henrik@X-Gate.dk
Avatar billede startlinket.dk Nybegynder
24. juni 2002 - 11:43 #14
x-gate.dk -> Prøv at tjek deres beskrivelse på chart.dk, og så tjek på www.jay.net, det er jo næsten lige blevet opgraderet, så derfor har de ikke nået at ændre det...
Og det var heller ikke MySQL serveren at jeg snakkede om.
Cliche.dk´s MySQL server har pt. været oppe i 46 til 47 døgn, hvor deres FreeBSD og Windows2000 servere ca. er oppe omkring 30 døgn, mellem hver genstart.
Det er efter hvad http://uptime.netcraft.com siger.
Så har jeg også tjekket Wannafind.dk´s oppetid, og efter hvad netcraft siger, så er de kun oppe omkring 3 til 8 døgn.
DERFOR!... :)
Avatar billede www.dk Nybegynder
24. juni 2002 - 12:37 #15
Vil bare lige sige at Wannafind.dk har en meget god support.. Det kan godt være de ikke er helt så billige som Cliche.dk, men man får jo hvad man betaler for...
Avatar billede startlinket.dk Nybegynder
24. juni 2002 - 13:31 #16
www.dk -> Det passer ikke helt sammen, det med at du siger at man får hvad man betaler for.
For som jeg sagde, så er Wannafind.dk bestemt ikke særlig gode til at holde en server kørende i flere måneder.
Det kan godt være at de har god support, men så hjælper det jo ikke noget at serverne ofte er nede...
Avatar billede x-gate.dk Nybegynder
24. juni 2002 - 13:39 #17
startlink.dk >>

Jo det passer det han siger...
det med at de genstarter har ikke noget at gøre med deres oppe tid.. de genstarter minimun en gang hver uge for at deres servere køre optimalt.

Så det der har ikke noget at sige.

Jeg kan kune sige at jeg ikke har oplevet nedetid hos dem endnu...
og heller ikke starts problemer som du havde med Cliche...

// Henrik Henneberg

Henrik@X-Gate.dk
Avatar billede startlinket.dk Nybegynder
24. juni 2002 - 14:33 #18
x-gate.dk -> Jeg har skam heller ikke oplevet nedetid hos dem...
Det er måske meget fint at de genstarter en gang om ugen, hvis det kun er små sider der hostes hos dem.
Men hvis man kører et bannerbytte program, som jeg, hvor der er flere hundrede sider der linker til ens side, så går de flere hundrede sider jo også ned, mens der genstartes.
Så hjælper det jo ikke noget hvis der så ofte genstartes...
Avatar billede fangel Nybegynder
24. juni 2002 - 14:56 #19
nu hvor dette spm. ligger i kat. PHP kommer jeg lige med lidt PHP info om dem...

i lang tind havde de mail() blokkeret for at undgå SPAM, men det virker nu, jeg er uvids på upload og sessions, på et tidspunkt virkede de ikke, men jeg har ikke tjekket det sidste månede...

tjek evt $PHP_INFO www.desi-dev.dk/PlayGround/phpinfo.php

har www.desi-dev.dk hostet hos dem... har ingen problemer med dem, der gik kun ca 10 dage før ALT virkede hos mig efter jeg bestilte... de sidste 5 dage ventede jeg bare på at DK-Hostmaster blev færdigt, så 5 dage er da ikke sneglelangsomt !!!

MEN, den lovede statestik.. se det er en anden sag, hvis man logger ind på deres statesik blever men videre sendt til www.3dchat.dk bare på deres adresse... er der ander der har oplevet det ?

Morten Fangel
- www.desi-dev.dk
Avatar billede www.dk Nybegynder
24. juni 2002 - 14:59 #20
Jeg har heller ikke haft nedetid hos dem..
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2002 - 15:00 #21
Dette brev har jeg sendt til dem i dag:

Århus, d. 24 juni 2002

Cliche I/S
Lejrevej 52B
4320 Lejre

Vedr. opsigelse af webhotel

Jeg bestilte i slutningen af februar måned 2002 et webhotel i størrelsen C100, med tillæg på 100 MB ekstra, andragende en månedlig pris på i alt 40 kr.

4. marts modtog jeg så loginoplysninger med mere til web-hotellet. Der manglede dog oplysninger om MySQL adgang. Disse blev fremsendt senere efter at jeg havde kontaktet jer telefonisk.
Ved samme lejlighed blev underskrevet og indsendt en formular der skulle sikre at mit domænenavn blev flyttet fra Azero’s navneserver til jeres, så mine besøgende ikke forsvandt når jeg opsagde mit webhotel hos Azero.

Efter mere end 3 måneder er dette endnu ikke sket.

Jeg har i mellemtiden kontaktet jer adskillige gange både telefonisk og skriftligt, men har ikke fået noget fyldestgørende svar på hvorfor sagen trak ud så længe.
I mellemtiden har jeg måtte betale for at opretholde mit tidligere webhotel, da min side ellers ville have været lukket i disse 3 måneder.

Nu er jeg så nået til det punkt hvor jeg ønsker at hæve købet, og få mine penge retur. Det har jeg ifølge købelovens § 42, stk. 2 og § 43, stk. 1 ret til, hvis fejlen ikke er udbedret inden for rimelig tid.
Beløbet er på 487,50 kr. som blev overført til jer d. 21 februar 2002.

Beløbet bedes overføres til min konto i Nordea:

Reg nr: xxxx
Kontonr: xxxxxxxxxx

Eller sendes pr. check til min adresse.

Er pengene ikke indbetalt eller fremsendt inden 8 dage fra dags dato overgår sagen til min advokat.
En kopi af dette brev er sendt til min advokat Hanne Bender.

MVH xxxxx xxxxx
xxxxxxxx, xxxx
xxxx xxxxxx x
Tlf. xx xx xx xx
Avatar billede razor Nybegynder
24. juni 2002 - 16:58 #22
Startlinket: " ... har serverne liggende hos Jay.net i København, hvilket er en rigtig professionel hoster!" - Hvordan konkluderer du det?
Avatar billede startlinket.dk Nybegynder
24. juni 2002 - 18:22 #23
razor -> Det må de da være at Jay.net er meget kendte, og bliver brugt af mange, så som tidligere webpunkt.dk og nu quix.dk.
De ligger også selv lige på DIX/backbone (Eller hvad det nu hedder), hvilket alle jo nok ikke kan komme til.
Jeg mener også at have set dem beskrevet på en side, som værende et slags samlingspunkt.
Og så har de jo danmarks hurtigste forbindelser.
Så jeg vil da bestemt mene at de meget professionelle! :)
Avatar billede startlinket.dk Nybegynder
24. juni 2002 - 18:22 #24
at = da
Avatar billede muddi Praktikant
25. juni 2002 - 17:25 #25
el_barto >> Jeg har præcis samme sag som dig, med en flytning fra azero, og jeg bestilte også i februar. Havde også problemer med MySQL! ALT er PRÆCIS som det er med din!

Må jeg kopiere dit brev og rette det til, for jeg gider ærlig talt heller ikke at vente på deres service længere!

CLICHE.DK KAN IKKE ANBEFALES!!!
Avatar billede startlinket.dk Nybegynder
25. juni 2002 - 17:43 #26
Nu har Cliche.dk lige haft ændret i deres server uden at fortælle mig det, så folk ikke kan uploade bannere på mine bannerbytteprogramm på http://bytte.startlinket.dk

Og serveren har lige været nede og alt muligt pis...

Skide irriterende at jeg nu skal bruge flere dage på at rette i mine systemer...
Avatar billede x-gate.dk Nybegynder
25. juni 2002 - 18:09 #27
hmm ja det er ret prof. ikke startlink...
Avatar billede startlinket.dk Nybegynder
25. juni 2002 - 18:17 #28
Heh, det er bestemt ikke særlig professionelt...
Men hvis man ser bort fra deres dumheder og nedetider, så kører det ellers rigtig fint!...
Avatar billede x-gate.dk Nybegynder
25. juni 2002 - 18:26 #29
ja... men hvorfor vælger han så ikke bare en anden hvor de IKKE laver fejl....
Avatar billede startlinket.dk Nybegynder
25. juni 2002 - 18:31 #30
han = mig

Fordi jeg ikke har så mange penge, da jeg jo intet tjener på det...
Og da jeg godt kan lide Cliche.dk´s servere og forbindelser...
Avatar billede x-gate.dk Nybegynder
25. juni 2002 - 18:46 #31
hmm okay... op til dig...

men jeg mener ikke cliche er værd at anbefale...
Avatar billede startlinket.dk Nybegynder
25. juni 2002 - 18:53 #32
Nej, det er de heller ikke, lige på de tidspunkter hvor de har problemer...
Men ellers er de...
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
19. oktober 2002 - 19:49 #33
Jeg syntes at cliche er den bedste webudbyder, og har aldrig haft problemer med dem. Har selv domænet www.snuseren.dk hos dem, og det virker rigtig godt. Jeg syntes ikke deres oprettelses tid er helt så lang. en 3 dage måske. Da jeg oprettede mit første webhotel ho DKweb online, tog det dem 8 uger at oprette det.
Avatar billede nicofrench Nybegynder
19. oktober 2002 - 19:51 #34
De er nogle af de værste på markedet, du får ikke hvad du bestiller, når du så rineger og brokker dig, ændre de det -men de sender dig samtidig en regning...
Avatar billede funguy Nybegynder
19. oktober 2002 - 19:54 #35
Jeg har haft lidt problemer med at få oprettet det ene af de 3 webhoteller jeg har hos Cliche.dk! Men ved de andre 2 er det gået fint, og mht. deres up-time er den god! Supporten kan man diskutere... Det er de sq ikke så gode til, så man når for det meste at finde ud af problemet selv, inden de får svaret! =)
Hvis tør tage chancen ved at håbe på at der ikke er nogen oprettelses-problemer, så synes jeg Cliche.dk er et godt webhotel!
Avatar billede mrbs Nybegynder
04. januar 2005 - 13:23 #36
Vil bare sige for evt. nye læsere at cliche har udviklet sig meget siden, og har et rigtig godt service-niveau! Har selv 4 domæner hos dem, og alle virker 100% og kører upåklageligt. Desuden er de ikke fedtede med servicen!
www.mrbs.dk
www.horisonten.dk
www.kalvåg.dk (kun mail)
www.mactopia.dk (kun mail)
Avatar billede Chewie Novice
16. marts 2006 - 09:07 #37
Men skal også nævnes at deres mail sutter MAX .... mail er ofte mange timer forsinket

/S