Avatar billede hijklm Juniormester
23. juni 2002 - 20:26 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Godt/dårligt om dette kort?

Er der nogen der har prøvet dette grafikkort: http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364617934  ?

Hvis, hvad kan I så sige godt og dårligt om det?
Er det pengene værd osv.

Avatar billede commander Nybegynder
23. juni 2002 - 20:27 #1
Palit  = LORT !
Avatar billede ascii Nybegynder
23. juni 2002 - 20:30 #2
Tjek http://www.eksperten.dk/spm/228005
Hvis du vil spille CS ;-))
Avatar billede hijklm Juniormester
23. juni 2002 - 20:32 #3
Det er jo Geforce3, men er da værd at tage med.

Er der virkelig ikke nogle konstruktive anmeldelser af det kort. "pallit = lort" er jo ikke ligefrem noget man kan bruge.

Anyone?
Avatar billede nicofrench Nybegynder
23. juni 2002 - 20:46 #4
hey jeg kan kun sige at ASUS laver nogle fede GeForce kort, der er god support på, driver opdateringer osv er også ret god, og kortene er stabile...

Jeg vil anbefale dig at købe et ASUS kort...
Jeg har selv ASUS på alle mine botter (alle 6) og ar altid kørt med ASUS kort... aldrig haft nogen problemer..
Avatar billede djeclemen Nybegynder
23. juni 2002 - 20:59 #5
jeg har hørt om mange der har problemer med dette kort, og de har vidst også en høj fejl %, så tag hellere og gøre som nico... siger og køb et asus
Avatar billede hijklm Juniormester
23. juni 2002 - 21:34 #6
Hvad med andre mærker? ASUS er sgu så dyrt.
Jeg vil gerne have et GF4TI4200 til omkring 1600-1800 kr., og dét får man ikke de dyre mærker for.

Så det gælder om at finde et godt kort til pengene, som er stabilt og giver gode resultater. Uden at lave fejl.
Avatar billede nicofrench Nybegynder
23. juni 2002 - 21:36 #7
de penge ekstra er en masse besvær mindre.. plus et bedre kort på lang sigt...
Avatar billede peet-49 Novice
23. juni 2002 - 23:22 #8
Kør med GeForse3 Ti200 128Mb DDR, det kører efter min menig ligeså godt, og koster kun det halve.
Avatar billede dribble Nybegynder
24. juni 2002 - 09:51 #9
peet49 ---> det køre jo ikke lige så godt, det ville være idiotisk a sige det, men jeg give dig dog ret, at til nutidens krav til PC´en kan et GeForce3 TI200 sagens følge med, også på de højeste indstillinger.

men der går ikke længe før at GeForce3 TI200 kortet ikke kan følge med, når vi snakker om nye spil med den højeste opløsning .

hijklm ---> jeg vil sgu også gerne have et GF4 TI4200 til omkring 16-1800 kr,- :D men de billigste koster nu engang cirka 2.500,- KR For det kort du omtaler er et nedgraderet GF4 kort Ramdac og core køre ikke lige så hurtigt som på andre, og Daytona er deres skrabet mærke.

commander ---> Palit = lort .....hvad er det for noge at fyre af, Palit og ASUS har faktisk nøjagtig samme leverandør af hardware, og ASUS kan man da ikke sige er lort.
Avatar billede dribble Nybegynder
24. juni 2002 - 10:12 #10
sorry lagede ikke lige mærke til at det var et GF4 ti4200...så holde min pris ikke helt stik...sorry
Avatar billede kimilion Nybegynder
24. juni 2002 - 12:03 #11
Det er et helt vildt narjs kort!
En af mine venner har lige købt det.
Du kan læse en anmeldelse af det her: http://www.tweakup.dk/guider/grafikkort/Palitdaytonati4200/1.htm
Avatar billede nicofrench Nybegynder
24. juni 2002 - 15:20 #12
Jeg tror godt at det kunne betale sig at vente til den næste generation af GeForce kort kommer...
GeForce kortene har det med at køre paralelt i to generationer dvs. at GeForce og GeForce2 er samme type 2'eren er bare med en hurtigere chip og det var først da 3'eren kom at chippen havde nogen nævneværdig ændring. Så kommer GeForce4 som er en hurtigere chip, meen samme type som 3'eren... og i den næste generation som snart kommer vil man finde en ny chip....

Det jeg mener er vent dog til den næste kommer, så køb en 4'er så vil den være faldet pænt meget....
Men hvis du står akkut og skal have et GFX-kort  KAn jeg anbefale dig et kort som jeg selv har på en af mine botter:

Asus 7700 GForse2 GTS Ti 64 MB, TV out/ Video in +TV det koster under 1600,-
eller dette
AGP-V7700 GeForce2 Ti Pure  ca 1300,- her er det på edbpriser http://www.edbpriser.dk/default.asp?Sted=Hardware&ID=1364577953

det kører 3D fint, både rendering og viewport-rendering, det kan også uden problemer køre de sidste nye spil- og med photoshop relaterede opgaver er det skam også overlegent...
husk ko4rtet klarer sig ikke uden hjælp, så hvis du har en skod processor o meget lidt RAM ja så kommer Grafikkortet til korrte..
Avatar billede nicofrench Nybegynder
24. juni 2002 - 15:22 #13
en anden sjov ting med Asus Geforce er at de i flere teste tæsker kort som Wildcat serien som ligger i den dyre ende i grafikkortenesverden ca 40.000,- for de testede kort...