Avatar billede motorsen Nybegynder
10. august 2000 - 23:14 Der er 12 kommentarer

Diskfragmentering

Vi kan ikke køre diskfragmentering længere.
Computeren genstarter, fordi der åbenbart er et åbent program ???
Avatar billede xtom2 Nybegynder
10. august 2000 - 23:17 #1
Under defragmentering genstartes Diskdefragmentering, hver gang andre programmer skriver til disken. Hvis Diskdefragmentering genstartes for ofte, skal du muligvis lukke andre programmer, mens du defragmenterer harddisken. Hvis Diskdefragmentering eksempelvis aldrig når højere end halvdelen, kan du prøve at køre Scandisk og huske at have markeret feltet ud for \'Automatisk udbedring af fejl\'.
Avatar billede phylox2 Nybegynder
10. august 2000 - 23:19 #2
Eller installer Norton Utilities 4.0 --- SpeedDisk er det bedste diskfragmenteringsprogram, der er lavet til dato!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
11. august 2000 - 00:00 #3
genstart computeren i fejlsikret tilstand! så indlæses der ikke alle mulige drivere men kun de absolut mest nødvendige og diskfragmenteringen vil osse køre langt hurtigere! den virker hver gang! ;-)
Avatar billede codpiece Nybegynder
11. august 2000 - 00:27 #4
Som xtom` siger så er det altid en god ide at lukek alle andre programmer, især virusscannere. Jeg har læst at hvis den nyeste version af McAfee (4.5) kører mens man defragmenterer går maskinen i sort og må slukkes og tændes igen. McAfee har ikke nogen anden løsning end at lukke programmet mens man defragger.

// Codpiece
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2000 - 01:22 #5
Hej motorsen

Ved Scndisk og defrakmentering gør du følgende, også køre det glat igennem normalt.

Vedd hjælp af Ctrl+Alt+Del lukker du samtlige pogrammer på listen nedefra og opefter, untagen:

Explore og Systray.

Når du kun har de to kørende foretager du så først Scandisk og herefter kan du så køre en defragmentering af hasrddisken.

Så skulle den gerne bliver færdig uden alt for mange afbrydelser. Dog vil den køre lidt langsomt over 10% , hvis det er windows 98 du bruger.

Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
11. august 2000 - 22:20 #6
kharder>>netop derfor er det smartest at defragmentere i fejlsikret tilstand! så går det hurtigt! selv i win98! ;-)
Avatar billede portnoy Nybegynder
12. august 2000 - 00:14 #7
Du kunne evt. starte op på en bootdisk og køre defrag derfra. Så er du sikker på at der ikke kører andre programmmer.
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2000 - 01:40 #8
Jeg har ladet mig fortælle af eksperter, at windows køre ikke optimalt i fejlsikker tilstand, så der kan godt være fungtioner som ikke virker 100 %, derfor vil jeg ikke køre defrag i fejlsikkert tilstand. Idéen er ellers god nok.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
12. august 2000 - 10:59 #9
kharder>>nej windows kører ikke optimalt i fejlsikret tilstand netop fordi der KUN indlæses de drivere der er ABSOLUT nødvendige for at windows kan fungere og diskfragmenteringen er jo en del-komponent af windows der altid skal kunne fungere sammen med scandisk, så en defragmentering vil altid køre optimalt når der netop ikke i fejlsikret tilstand er nogen applikationer der kan forhindre den i at udføre sin opgave! ;-)
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2000 - 11:37 #10
Ok men jeg har oplevet det modsatte.
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2000 - 11:39 #11
Jeg vil dog prøve at tjekke det næste gang der skal optimeres kimrosgaard.
Avatar billede phylox2 Nybegynder
21. september 2000 - 15:49 #12
Kan vi få en afslutning på dette spørgsmål?