Avatar billede sjoller Nybegynder
23. juni 2002 - 18:43 Der er 10 kommentarer

Jeg vil sæte kaffen over gennem min Ipaq

Jeg vil gerne kunne logge på min computer derhjemme og sætte kaffen over. Jeg har fået hul igennem fra min Ipaq til min hjemmecomputer men nu vil jeg kunne kontrollere spændingen til devices rundt omkring i huset.

Lidt i stil med den her:
http://www.smart-kit.dk/katalog/produkter/default.asp?katId=4&id=5&text=8%2DCH+Timer+for+parallel+port
kombineret med den her:
http://www.girder.nl/

// Sjoller
Avatar billede sjoller Nybegynder
23. juni 2002 - 18:45 #1
Jeg ønsker at høre om der er ikke er alternativer til ovenstående, og måske allerelst noget der kunne køre gennem USB-interface
Avatar billede greek Nybegynder
23. juni 2002 - 18:45 #2
Lytter med!!!
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
23. juni 2002 - 18:54 #3
Avatar billede sjoller Nybegynder
23. juni 2002 - 18:56 #4
Det er af central betydning at point of contact går gennem PC'en... ellers har du ret at det er en lækker lille komponent
Avatar billede engberg Juniormester
23. juni 2002 - 19:23 #5
Jeg har lavet sådan en fætter, der kan det samme som det smart-kit du henviser til, men det er også til parallel-porten.

Jeg ved ikke lige hvad en Ipaq er, men du kan lave noget der ligner en "girder" selv - se:
http://www.ziplabel.com/cir/index.html

Privat Computer har også for nyligt haft en artikkelrække om netop de ting du leder efter - du kan købe dem på www.it-svar.dk for nogle kroner

Hvis du vil kunne styre det over nettet eller bare fra PC-en, så har jeg lavet et par programmer i VB til det.
Avatar billede engberg Juniormester
23. juni 2002 - 19:33 #6
Hov - jeg kan se at Girder kun er selve programmet, så du skal altså også bruge en dims som opsamler de infarøde signaler du sender (som CIR gør).

Problemet i det er at du sansynligvis kommer til at mangle en parallel-port...
Avatar billede sjoller Nybegynder
23. juni 2002 - 19:34 #7
engberg >>
Jeg har ikke kunne finde de artikler du omtaler på IT-svar... hvad omhandler de mere præcist ?
Avatar billede sjoller Nybegynder
23. juni 2002 - 19:35 #8
engberg >> ja, medmindre det er muligt at gøre det gennem USB-if
Avatar billede engberg Juniormester
23. juni 2002 - 19:49 #9
Søg på: "Udvidelser til pcen" på itsvar, så kommer der 3 artikler du kan bruge.

USB... det ved jeg desværre ikke noget om :-(
Du kan sikkert finde info på www.epanorama.net
Avatar billede zelanim Nybegynder
24. juni 2002 - 00:15 #10
Kan man ikke gøre det over Terminal Serveces.. Altså at man lavet hvad jeg mener kaldes "remote desktop" i winxp, det kan gøres over inet, men om det kan køre på en ipaq ved jeg ikke..!