Avatar billede hite Nybegynder
23. juni 2002 - 16:40 Der er 9 kommentarer og
4 løsninger

Synkronisering af lyd og video

Jeg har en stor video liggende på min harddisk i DivX format, men når jeg afspiller den afspilles lyden og videoen ikke på samme tid (ligner lidt tyske synkroniseringer). Det bliver værre og værre jo længere ind i filmen man når.

Ka nogen sige mig hva den fejler?

-Rasmus
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
23. juni 2002 - 16:41 #1
det er højst sandsynligt vedkommende som har rippet den, der ikke har gjort det ordentligt! :(
Du KAN muligvis fixe det, men det er ikke nemt, og tager 117 år og en krig..
Avatar billede sif4ever Nybegynder
23. juni 2002 - 16:43 #2
Det var godt nok lang tid ;o))
Avatar billede hite Nybegynder
23. juni 2002 - 16:44 #3
Det er helt hundrede ikke vedkommende der har LAVET den. (RIp er jo ulovligt). Jeg har prøvet den på en anden putter og der virkede den fino nok.
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2002 - 16:45 #4
metal_hansen har ret. Det tager en krig! (måske kun på længde med 2.slesvigske krig men alligevel)
Avatar billede hite Nybegynder
23. juni 2002 - 17:51 #5
jam for pokker da. På den ene computer gør den det, på den anden gør den det ikke! så må det da være noget med computeren og ikke med filmen?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
23. juni 2002 - 19:30 #6
hvor kraftige er computerne? og kører I filmen fra cd el. fra disken?
Avatar billede hite Nybegynder
23. juni 2002 - 20:04 #7
Det er en 1GHz maskine med et GeForce 2 grafikkort. Der er 382MB Ram på (mener jeg) og filmen køres fra harddisken (7200rpm)
Avatar billede staticj Nybegynder
24. juni 2002 - 11:14 #8
der er en måde at gøre det på der ikke tager mere end fem minutter (cirka). Gør som følger. Gå til www.virtualdub.com. download virtualdub og installer det. åben din fil med virtualdub og under video sæt den til "Direct Stream Copy" gør det samme under audio. Gå nu ind i video og vælg framerate. et vindue popper op hvor der er en bracket der hedder "Synchronize so audio/video durations match". marker den lille runde plads for enden af den og så skal du bare save din fil under et andet navn og værsgo, A/V sync passer.
Avatar billede henninga Novice
24. juni 2002 - 22:59 #9
Det lyder da mere som det har noget at gøre med den afspiller du bruger.
Prøv at checke det.
Avatar billede hite Nybegynder
24. juni 2002 - 23:07 #10
det prøver jeg
Avatar billede hermandsen Juniormester
25. juni 2002 - 00:10 #11
Har selv skrevet tutorial'en... Go' fornøjelse! ;)

http://nowle.homepage.dk/virtualdub/synkronlyd/straek.html
Avatar billede hermandsen Juniormester
24. januar 2003 - 10:11 #12
Hey!
Til dem der ikke kan finde min side er den rykket til http://hermandsen.homepage.dk/virtualdub/synkronlyd/straek.html
Teksten kan godt se lidt underlig ud, eftersom jeg kom til at overskrive mit css-dokument, men det er da læseligt! ;)

Takker for points forresten! ;)

//hermandsen
Avatar billede hite Nybegynder
24. januar 2003 - 10:14 #13
Helt i orden.