Avatar billede bromer Nybegynder
10. august 2000 - 21:46 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Bedømmelse af side

Hejsa.
Jeg gad godt at I testede min side for alt: brugervenlighed, design, farvevalg...

Hvis jeg får nogle gode besvarelser kommer der 100 point til hver...

url: http://chgym.dhs.org

Rune Bromer
Avatar billede tommyv Nybegynder
10. august 2000 - 22:11 #1
Ups, jeg får kun Parse error: parse error in /usr/local/apache/htdocs/index.php on line 31.
Avatar billede tommyf Nybegynder
10. august 2000 - 22:12 #2
Menuen er utrolig pæn men den henvender sig jo næsten kun til den specielle målgruppe fra Christianshavns Gymnasium?

Men der er da godt nok en masse forskellige informationer på.
Avatar billede tommyf Nybegynder
10. august 2000 - 22:13 #3
Jeg kan godt se den man \"f\" er jo også bedere end \"v\" ;)
Avatar billede bromer Nybegynder
10. august 2000 - 22:24 #4
parse erroren var noget jeg tilfældigvis lavede da du var der. Den var der ikke 3 seks efter...

Hvad betyder \" Jeg kan godt se den man \"f\" er jo også bedere end \"v\" ;)  \"

/Rune

Avatar billede itux Nybegynder
10. august 2000 - 22:25 #5
Målgruppen -er- Christianshavns Gymnasium, som det vel fremgår.. hehe..
Er det negativt da? ;)
Avatar billede tommyv Nybegynder
10. august 2000 - 22:25 #6
Hmm... det ser ud som der bare skulle lidt \"overtalelse\" til :-)

En utrolig flot hjemmesiden, med masser af gode informationer. Det er dog som tommyf (\"f\" er *ikke* bedre end \"v\") siger, siden rammer en meget snæver målgruppe, men det har jo ikke noget med brugervenlighed, desgin og farvevalg at gøre...

Jeg kan godt lide farverne, men nu har jeg aldrig været glad for skrigende farver, så det kan jo godt være der er andre der uenige med mig...

Karakter: 10,5@13
Avatar billede tommyv Nybegynder
10. august 2000 - 22:26 #7
Jeg tror tommyf hentyder til, at jeg hedder tommyv og ikke tommyf ;-)

(som om det skulle være bedre!! ;-) )
Avatar billede itux Nybegynder
10. august 2000 - 22:29 #8
Ah. *se lyset* :o)
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2000 - 01:57 #9
Jeg lave en test i løbet af i dag af Siten. OK?
Avatar billede tommyf Nybegynder
11. august 2000 - 13:44 #10
Når den kun henvender sig til dem fra Christianshavns Gymnasium er der jo ikke et så stort publikum.
Eftersom dem Fra Thisted Gymnasium nok ikke gider ind på den side.
Avatar billede snedled Nybegynder
11. august 2000 - 15:50 #11
Brugervenlighed: Menuerne virker overskuelige, dog er det lidt upraktisk, når det eneste JEG kan se er en login skærm...

Farver: Behageligt med hvid og blå, dog er reklamebanneret meget støjende, rent visuelt, men sådan er de vel.

Indhold: hmm...Jeg synes at jeg kunne se noget i starten, men det ser ud til at være slut nu

Design: Logoet, - er jeg ikke sikker på at jeg er særlig vild med, men det er ok. Jeg synes dog af din \"copyright\"-ting i bunden er ALT for stor og alligevel ulæselig!

...Jeg håber at jeg kan se indholdet senere!

/snedled
Avatar billede 8800 Nybegynder
11. august 2000 - 16:06 #12
Jeg kan godt lide siden, da jeg synes at grafikken er perfekt til dens målgruppe som i dette tilfælde er et gymnasium! farverne passer perfekt med alt det andet, og jeg synes at det ser totalt syret ud, når de billeder der skifter i menuen!! TATAL VILD SIDE, MEN LIDT TRALS AT DEN HENVENDER SIG TIL DEN MÅLGRUPPE SOM DEN GØR, FOR HVIS DET F.EKS. VAR EN PORTAL, KUNNE DEN MED DEN GRAFIK, OG ALT DET ANDET VÆRE STEGET TIL TOPS!

// Bjørn
Avatar billede itux Nybegynder
11. august 2000 - 16:39 #13
kommentarer til snedled:
> Brugervenlighed: Menuerne virker overskuelige, dog er det lidt upraktisk, når det eneste JEG kan se er en login skærm...
Loginskærmen kan elegant smides væk ved et tryk på Annuller - hvilket dog kun virker på en side hvor man ikke -skal- logge ind først. Jeg er opmærksom på \"problemet\", og har i et stykke tid overvejet hvad der skal gøres ved det. Indtil nu har det bare ikke vist sig at være så stort :o)

> Jeg synes dog af din \"copyright\"-ting i bunden er ALT for stor og alligevel ulæselig
Det er Rune (bromer)s copyright-ting. Skal nok få tvunget ham til at lave en bedre.. ellers gør jeg det selv ;o)

Og så lige en generel kommentar: Målgruppen er velovervejet, og jeg/vi har intet imod at dem fra Thisted Gymnasium ikke gider gå ind på siden, og vi synes ikke det er træls at den henvender sig til den målgruppe. No offense ;)
Avatar billede tommyf Nybegynder
11. august 2000 - 20:28 #14
Nej men når den kun henvender sig til en så lille målgruppe kan i jo ikke regne med ret mange besøgende!
Hvormange er der på Christianshavns Gymnasium for det er ca. det højeste antal gæster i kan få hvor mange gange de så kommer i gen og hvor mange hits i får? Det aner jeg ikke.... (Men det kan ikke være mange)
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2000 - 23:02 #15
En site, som umiddelbart er sævrt at teste og give en fyldig kretik af, da hovedparten af siderne er lukket land for andre.

Umiddelbar tyder noget på alvorlige problemer med navigationen på siden. Man kan ikke komme tilbage til Frotpage. Det er hele tiden logind sider, som komme frem, ligemeget , hvad man klikker på i menu.

Kan ikke engang logge mig på som bruger.

Det eneste jeg derfor kan sige, er at det ligener et ganske almindelig ordinært design, som er blevet brugt i flere år nu. Endvider minder det meget om Rapport og notater. En hjemmesid, som virker internt og ikke er beregnet for offenligheden. Er det ikke en Site som høre hjemme på et intranet.

Karakter 7 @ 13

Avatar billede Slettet bruger
11. august 2000 - 23:04 #16
Når Siten kommer rigtig op at køre, vil jeg da gerne teste yderliger på den.
Avatar billede bromer Nybegynder
12. august 2000 - 11:43 #17
>khader
Sitet er helt oppe at køre. Når du har en brugerprfil, hvilket man bare kan oprette, skulle man være ovre dette login problem. Vi vil do se nærmere på problemet.

>Målgruppe
Det er en meget snæver målgruppe det er rigtigt, men det er heller ikke tænkt som en side KUN for eleverne. Sitet skal nok udbygges på man f.eks. kan få en masse information om skolen, hvis man overvejer hvilken skole man skal vælge etc.

Jeg laver copyright tingen om med det samme.
Avatar billede itux Nybegynder
12. august 2000 - 12:15 #18
*suk*
Hvis folk (kharder) gad kigge lidt tilbage til min tidligere kommentar, kan login-siden kyles væk med et tryk på Annuller - det er sådan set derfor knappen er der, en midlertidig løsning til jeg finder en bedre.

Vi er ikke interesseret i andre gæster end dem fra skolen foreløbig, og vi har ikke tænkt os at være med i \"hit-ræset\". Ja, det minder om en intranet-side - grunden til at det er et inter<b>net</b> (kan man lave html-tags her?) -site er den simple at så kan folk (målgruppen, eleverne) også få adgang til sitet hjemmefra.
Det ville være let at lave et intranet-site og restrikte besøgende ip\'er til skolens ip-range, men det er lidt sværere at få folk til at sige hvad for en ip de bruger hjemmefra (den er sikkert også dynamisk), så vi kan fjerne restriktionen på netop den ;)
Avatar billede itux Nybegynder
12. august 2000 - 12:16 #19
(Nå, man ku ikke lave html-tags.. hehe)
Avatar billede tommyf Nybegynder
12. august 2000 - 12:22 #20
og vi har ikke tænkt os at være med i \"hit-ræset\". ???????+

Hvorfor stod der så på siden at i ikke havde fået så mange hit som i havde håbet?????
Avatar billede bromer Nybegynder
12. august 2000 - 13:15 #21
Vi havde ikke fået så mange hits som vi havde håbet på da der faktisk ikke var nogen fra vores egen skole der kendte til siden og derfor ikke besøgte den.
Avatar billede christian-s Nybegynder
12. august 2000 - 16:58 #22
Kanon side - gode farver, skrift og design.
Men dumt med scrollbar på tværs (800x600)

Ellers flot!

MVH
Christian
Avatar billede itux Nybegynder
12. august 2000 - 17:00 #23
Vi havde ikke fået så mange hits fra vores *målgruppe*, som vi havde håbet. (Ønsker fx. Netcoders at få hits fra husmødre der leder efter opskrifter??)
Avatar billede bromer Nybegynder
12. august 2000 - 17:02 #24
>christian-s
Hvorfor kører du dog en sådan opløsning. Vi er ved at lave det netop nu.

/Rune
Avatar billede itux Nybegynder
12. august 2000 - 17:54 #25
Til folks information (og fordi jeg keder mig), er scrollbar\'en på tværs i 800x600 \"fjernet\".. og nej, 640x480 er for klamt at optimere siden til, så det gør vi *ikke* ;o)
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2000 - 23:34 #26
Bingo der kom jeg ind på noget som ligener en startside. Denne så jeg en enkel gang i går, men kunne herefter ikke komme ind på den
Eva Takker, der må ekspertens panel bestemt blive nævte ik ;o)
Telefonliste: Nu har i sikret jer, at det er ok fra de personer, som optræder på den telefonliste, at de bliver offenliggjort på Nettet. Jeg har set fra andre skoler, at man der har valgt en lukke liste. Der er logind på sin plads.

Eva Crew, der ses netop, at ikke alle har lyst til at opgive deres telefonnr. på nettet. Endda folk som laver eva. Hmmm

Jokes :Fatal error Har i ikke set det endnu?

Jeg syntes der mangler lidt billeder fra Christianshavns Gymnasium. Billeder til at ilustre med. Små søde fikse tegninger m.v.

Jeg syntes Siten mere bære præg af af være projektorienteret og rapport artigt.Jeg syntes der mangler noget blikfang. Jeg får ud fra layoutet, det indtryk, at Christianshavns Gymnasium er et tørvetriller Gymnasium.

Ud fra det jeg har set nu, vil jeg rette lidt på min karakter. 8 @ 13

Har valt ikke at tilmelde mig som bruger, da jeg ikke går ud fra, der er meget forskel på siderne der, og med den smulle indhold der er på Siten nu, så kan der ikke være ret meget under Scorelisten, som kan ændre på noget. Prøv at få lidt mere skup over Siten.
Avatar billede bromer Nybegynder
13. august 2000 - 00:13 #27
>kharder
Vi har rettet \"fatalerror\".

Vi har med hensyn til telefon numre etc. vores bagland i orden.
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2000 - 00:21 #28
Ok dem der står på listen har accepteret det.
Avatar billede christian-s Nybegynder
15. august 2000 - 20:05 #29
BROMER>>>

LANGT DE FLESTE KØRER MED 800x600 DERFOR ER DET DA SMARTEST AT SIDEN VIRKER I DENNE OPLØSNING !!!