Avatar billede jorhar Nybegynder
23. juni 2002 - 14:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Intern modem shall I stay or shall i go

Hej

Jeh har Broadband og bruger derfor ikke det interne modem længere. Men har fået at vide at det ikke gør noget at lade den sidde. Men sløver den ikke pcen en smule under opstart eller hvad.?

Mvh
Jørn
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. juni 2002 - 14:53 #1
ikke et internt modem, det sløver ikke ;o)

men det optager en IRQ adresse ;o)
Avatar billede herman01753 Nybegynder
23. juni 2002 - 14:55 #2
har du en stationær pc? og er dit modem i form af et indstikskort(pci-kort) eller er det et kabel fra bundkort, til et pci-slot?
Avatar billede jorhar Nybegynder
23. juni 2002 - 14:56 #3
Det er et PCI-slot.
Avatar billede soreno Praktikant
23. juni 2002 - 14:59 #4
tag dog kortet ud - du kan jo altid sætte det i igen hvis du får brug for det. Du lader jo heller ikke alle dine aviser flyde på køkkenbordet for al evighed (eller gør du ? ;-)

principielt vil den driver som styrer dit modem blive indlæst af windows, så hvis du fjerner det kan du måske spare 14 millisekunders opstartstid.
Avatar billede soreno Praktikant
23. juni 2002 - 15:08 #5
du kan også spare den strøm som modemet skal bruge.
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. juni 2002 - 15:09 #6
pil den ud, der er absolut ingen grund til at lade sidde, spar lidt strøm og en irq