Avatar billede wheatus Nybegynder
23. juni 2002 - 13:24 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvor svært er det ?

Har stadig ikke rent ind i nogle genier som kan hjælpe...
Jeg har fulgt webcafe.dk's guide til at installere
mysql, apache webserver og php. Det virker, men nu vil jeg gerne have et
...SUPER-simpelt eksempel på hvordan jeg kan tage brugerindtastet data fra en html <FORM> og ligge det ind som en post i en DB.

Mit styresystem er Windows XP Prof.

- altså en php-kode der virker
- en kort angivelse af hvilke parametre man skal være
  opmærksom på ved oprettelse af DB
- evt. hvilke ting som ekstraordinært skal
  konfigureres, når en html <FORM> skal snakke sammen
  med en mysqlDB via php
Avatar billede mjl Nybegynder
23. juni 2002 - 13:29 #1
Avatar billede woowii Nybegynder
23. juni 2002 - 13:29 #2
Køb bogen 'Start på PHP' af Thomas Kristensen (Er ikke helt sikker på efternavnet) udgivet af IDG forlaget... den er rigtig god at komme igang med... !! :) Det er et af de hæfter du kan købe i Kiosker osv. :)
Avatar billede mjl Nybegynder
23. juni 2002 - 13:30 #3
Det er jo ikke meningen, at man på Eksperten skal lave det hele for folk - meninger er at man kan få hjælp, når man løber mod en mur!
Avatar billede mjl Nybegynder
23. juni 2002 - 13:32 #4
Vi andre læser og læser, for at blive dygtigere - køb selv lidt at læse i, så kan du efterfølgende få en masse god hjælp på Eksperten, når der er ting du ikke helt forstår!
Avatar billede wheatus Nybegynder
23. juni 2002 - 13:33 #5
woowii og jer andre der har prøvet at hjælpe - tusind tak, I kan selvfølgelig ikke gøre for at problemet ikke bliver løst.

mjl - hvad er det du prøver at bevise. Bare fordi du ikke har svaret behøves du ikke at opføre dig som en Viggo Vigtigper - så få dig et liv og brug din energi på at hjælpe folk istedet
Avatar billede wheatus Nybegynder
23. juni 2002 - 13:35 #6
mjl - jeg har læst start på php og har brugt masser af tid på at sætte mig ind i installation og diverse sites - bl.a. webcafe.dk
Avatar billede mjl Nybegynder
23. juni 2002 - 13:37 #7
Du vil ikke ha' løst et problem, du vil ha' os til at lave det hele for dig - det er normalt noget web-designere tjener penge på.
Hvis du ikke gidder lære PHP m.v. selv, så betal en web-designer for opgaven!!!
Avatar billede mjl Nybegynder
23. juni 2002 - 13:39 #8
Hvis du skal bruge hjælp til noget bestemt kode, du ikke lige kan se logikken i, så er det jo fint - men så tag det et skridt af gangen - så kan man hjælpe dig med at finde ud af meget på egen hånd.

Hvis du beder om kode, formularer, databaser, design o.s.v. minder det jo om at lave en hel hjemmeside for dig!
Avatar billede wheatus Nybegynder
23. juni 2002 - 13:39 #9
wake up and smell the gravy - hvor har du det fra at det skal være det hele jeg skal have serveret på et sølvfad.
hvis du havde fulgt ordentligt med ville du vide at det blot er et helt simpelt eksempel på hvordan man sætter en post ind i en DB fra en html-form - altså kun en lille bitte bid af den senere kode.
Avatar billede mjl Nybegynder
23. juni 2002 - 13:40 #10
Ja - og det viste jeg dig, i dit sidste spørgsmål!!!!
Avatar billede mjl Nybegynder
23. juni 2002 - 13:41 #11
Wake up - selv!!!
Avatar billede yousif Nybegynder
23. juni 2002 - 13:41 #12
woowii> Jeg giver dig ret.. Start på PHP er en god bog til at starte med. (Han hedder Thomas G. Kristensen)
Avatar billede wheatus Nybegynder
23. juni 2002 - 13:42 #13
lukker