Avatar billede terriatorfg Nybegynder
23. juni 2002 - 11:41 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Strøm og Bundkort

hvis man i et kabinet kun sætter bundkort (i uden processor og alt andet), sætter støm til og så lige Power LED og Power on, og så tænder, da burte strømforsyningen starte med sin blæser og det hele alligevel ikke?
Avatar billede backside Nybegynder
23. juni 2002 - 11:43 #1
Jo, den burde tænde.
Avatar billede terriatorfg Nybegynder
23. juni 2002 - 11:45 #2
altså hvis den ikke tænder og man har prøvet at kortslutte strømstikket til bundkortet og set at strømforsyningen dur, er det sikkert at det er bundkortet der er noget galt med
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. juni 2002 - 11:45 #3
du kan også tænde en ATX PSU på denne måde!
http://www.virtual-hideout.net/guides/atx_psu_mods/index.shtml

LÆS:
This will definitely void your warranty! I take no responsibility for what you are about to do! This involves tinkering with your PSU and if you got a shock from it, it's your fault! If you hosed your hardwares, it's your fault! If you hurt someone, it's your fault! If you....damn it! You got the point! You do this at your own risk! 'Nuff blabbering, let's get to it!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. juni 2002 - 11:47 #4
hvis du ikke har CPU eller andet i.. så, SKAL den bippe (husk højtaler)
jeg har oplevet at et MB uden noget, slet ikke vil noget før der kommer CPU og Ram i!
Avatar billede terriatorfg Nybegynder
23. juni 2002 - 11:48 #5
den bibber ikke
Avatar billede scb Praktikant
23. juni 2002 - 11:49 #6
Har du prøvet at tage bundkortet ud af kabinettet, og sætte strøm på ?
For det kunne jo være at det var et afstandsstykke hvor du skruer det fast der kortsluttede, og er der en kortslutning så giver strømforsyningen lige et blink og kommer ikke igang.
-SCB
Avatar billede backside Nybegynder
23. juni 2002 - 11:50 #7
scb>> hehe, den har jeg lavet.
Avatar billede bundgaard Nybegynder
23. juni 2002 - 12:21 #8
scb > fortæl lidt mere om den der kortslutning der!
Avatar billede bundgaard Nybegynder
23. juni 2002 - 12:22 #9
det vil jeg gerne høre lidt mere om..har det problem derhjemme nemlig :/
Avatar billede backside Nybegynder
23. juni 2002 - 12:24 #10
bundgaard>> Skriv til mig så vi ikke spammer her.
eks@backside.dk
Avatar billede bundgaard Nybegynder
23. juni 2002 - 12:27 #11
har du ikke icq? det er lidt nemmere :)