Avatar billede jta-fyn Nybegynder
22. juni 2002 - 18:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Stopper under opstart: Veryfiring DMI pool data

Jeg har ominstalleret min PC, og nu stopper den under opstarten lige efter:
- veryfiring DMI pool data!
Opstart=
1. diskette
2. HD
3. CD rom
Den starter korrekt med diskette,
men ikke uden diskette!
Hvar er problemet
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
22. juni 2002 - 18:12 #1
nu er jeg ikke sikker på hvad problemet er - men du skal sætte den i bios til at boote fra din harddisk først, dernæst diskette, og så cdrom.
Avatar billede jta-fyn Nybegynder
22. juni 2002 - 18:50 #2
Jeg har ændret det i bios, men uden at det løste problemet.
Avatar billede double-g Juniormester
22. juni 2002 - 19:17 #3
Nu skriver du ikke hvad det er for en harddisk du har, men prøv at se hvad Maxtor siger om sagen :

http://www.maxtor.com/products/diamondmax/techsupport/InformationBulletins/15007.html
Avatar billede aners Nybegynder
23. juni 2002 - 17:11 #4
Tjek at du har vendt kablet på dit floppydrev korrekt, det er ikke alle kabler der sidder en tap ved, og ligeledes ikke alle floppy drev der har den ramme om stikkets pin's der gør at det ikke kan fejlmonteres.

Efter alle kabler er tjekket, tag da et step af gangen, start med at boote på hver af dine drev, og tjek om dit floppy-drev er "sat til" i bios, fx "Bootup Floppy Seek : Enabled".... tjek dernæst om dine IDE drev er sat korrekt op mht Slave og Master roller. Hvis disse har samme indstilling kan bios ikke finde ud af det.

Egentligt svar >> Tjek indstillinger for Floppy i BIOS og tjek at du har vendt kablet rigtigt, tjek evt om drevet duer i en anden maskine.

metal hansen > hvorfor [SKAL] han sætte hans maskine til at boote på IDE-0?... så mister han jo lissom muligheden for at boote på enten cdrom eller floppy.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
23. juni 2002 - 19:31 #5
aners > ja du har ret
Avatar billede junl Nybegynder
24. juni 2002 - 18:24 #6
Kig evt. her http://www.computerhope.com/issues/ch000474.htm - min egen comp gjorde efter 3 dage med Win98se. Jeg formatterede harddisken og installerede WinME. Har ingen problemer nu. I Bios kan du evt. også prøve at loade bios default - det kan hjælpe.