Avatar billede 2bak Nybegynder
22. juni 2002 - 16:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lexmark z13, z23 eller z33 PSU

Er der én der ejer en Lexmark Z13, Z23 eller Z33, der kan gøre mig en lille tjeneste:

Jeg har i dag købt en ny Lexmark z33, som jeg fik til spotpris, fordi strømforsyningen mangler.
Strømforsyningen monteres således: http://2bak.homepage.dk/z33.gif
Jeg har en anden ekstern PSU, som kan bruges (samme specs), men skal naturligvis forbinde plus og minus DC på Z33'eren korrekt. Inden i det hul, hvor PSU'en monteres sidder 2 kobberskinner, som PSU skubbes ind imod. Jeg kan ikke se, hvad der er hvad.
Er der én, som har en sådan printer (z13, z23 el. z33), der lige vil ulejlige sig og fortælle mig hvad der er plus og minus på selve psu'en? Den øverste eller nederste?
Sådan her: http://2bak.homepage.dk/z33_2.gif

Det er ikke sikkert, at det står på PSU'en, men det er da et forsøg værd.
Tak. /Jan
Avatar billede hijklm Juniormester
22. juni 2002 - 18:47 #1
Der står ingen tegn eller noget på hverken PSU´en eller de der små kobberskinner, desværre.

Min er en Z33.

Så tag et sats, og vælg den øverste som plus og den nederste som minus...
Avatar billede 2bak Nybegynder
22. juni 2002 - 18:55 #2
Tak
Avatar billede 2bak Nybegynder
22. juni 2002 - 18:58 #3
En anden har svaret mig i news:
I følge voltmeter sidder + øverst og - nederst.
/Jan
Avatar billede hijklm Juniormester
22. juni 2002 - 19:30 #4
Så gættede jeg jo rigtig! :-)

Tak for pointene.