Avatar billede klinting Nybegynder
10. august 2000 - 15:05 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

DNS, domæne, IP, webhotel m.v.

Jeg har adgang til en fast IP, og ønsker at sætte en server op på denne.
Derfor vil jeg høre om det er muligt at lave en slags webhotel, hvor jeg hoster flere sites med hvert deres domæne.
Jeg vil så lade andre (eks. speednames) om at ha\' domæner tilknyttet deres nameservere, som så alle peger på min IP.

Det vigtige er for mig, at jeg kan få hvert domæne til at pege på det rigtige site på serveren. Hvordan sikrer jeg mig dette?

Jeg benytter mig af IIS 5.0.
Avatar billede fumes Nybegynder
10. august 2000 - 15:28 #1
Det har intet med IP-adressen at gøre når du vil have peget domænenavne til din IP-adresse - du skal bare sørge for at den navneserver der hoster navnet er sat til at pege på DIN ip-adresse.

Så skal du sætte din IIS op til at benytte navnene til at kende forskel hvilke sites der skal vises...

/fumes
Avatar billede klinting Nybegynder
10. august 2000 - 15:54 #2
Er det med host header name?
Avatar billede breum Nybegynder
10. august 2000 - 16:01 #3
Såfremt du bruger Apache webserver, skal du rette i httpd.conf, nederst i virtualdomains!

Bruger du windows/unix?
Apache/noget andet?
Avatar billede breum Nybegynder
10. august 2000 - 16:03 #4
Undskyld jeg så ikke \"Jeg benytter mig af IIS 5.0.\"
Avatar billede hanno Nybegynder
10. august 2000 - 17:11 #5
Avatar billede z_master Nybegynder
11. august 2000 - 08:16 #6
Se lidt på Virutal hosting eller Virtual Domains for mere information...

Det der sker er at dit Web-server program skal kunne se hvilken adresse folk har skrevet ind og efter at have kigget på og fundet navnet, som personen leder efter, så kigger den i en information fil, hvor du har skrevet ned hvor personenssite ligger. F.eks

hehe.dk
c:\\web\\hehe

eks.dk
d:\\eks

o.s.v.

Sådan virker det..
Avatar billede soren-a Nybegynder
21. september 2000 - 23:48 #7
Lige et spørgsmål mere, Det vil sige at når mand har reg. sit domæne navn, ved en Dns server, til at vidre sende til ens egen server, spørger den så både efter IP adr, og www navnet på samme tid, Jeg har kikket/leget lidt med en lille server der hedder \"Onmihttp server\" kender i den og har i evt nogle tips/trix til den og helst på Dansk
Avatar billede breum Nybegynder
22. september 2000 - 10:24 #8
Øeh spørgsmål uden points?