Avatar billede mamar77 Nybegynder
22. juni 2002 - 05:31 Der er 6 kommentarer

webserver & ftpserver på en 16Mhz, 16 MB RAM, Win98

Jeg vil gerne oprette en webserver & en ftpserver på samme maskine hvis det kan lade sig gøre. Hvis ikke, så i det mindste en webserver. Jeg har flere års computer erfaring, men dette område er helt nyt for mig, så jeg vil gerne have en god guide, som starter helt fra bunden. Jeg vil gerne installere det på en gammel 166MHZ med 16 MB RAM & windows 98. Min udbyder er TDC, og jeg har en 256Mbit linje, fast IP & speedstream router. Der er samlet 3 computere på mit netværk.
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
22. juni 2002 - 08:47 #1
Alle dine point ryger første dag! Har du ikke en mere seriøs profil ?

tjeck www.mdz.dk
Avatar billede engberg Juniormester
22. juni 2002 - 10:46 #2
Søg på webserver og opsætning her på eksperten så får du en halv million gode spørgsmål du kan kigge igennem :-)
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
22. juni 2002 - 12:15 #3
PWS (Personal Web Server) følger med på win98 cd'en og ellers kan den vist downloades fra microsofts hjemmeside.
Avatar billede fangel Nybegynder
22. juni 2002 - 13:26 #4
mamar77 => installer Win NT, Apache (+ evt, nogle fede "plug-ins" som fx PHP) og en FTP Server (fx Bulletproof FTP)... du kan så også installere en mail server, men jeg ved ikke hvor meget en 166MHz kan køre på samme tid..

jeg vil også sige du skal have en del mere en 16MB Ram...prøv  256MB...

rune => PWS er skod så det vil noget... men det eneste der kan køre nogle lunde på 98...

Dea_PG aka Morten <desi-dev.dk>
Avatar billede engberg Juniormester
22. juni 2002 - 15:02 #5
Jeg må så klart anbefale "AnalogX Simple Server", til webserver - den bruger ikke mange resourcer men kører fint.

Som FTP kan du bruge "War FTP" den er heller ikke for stor.

Mail vil jeg foreslå "Mercury Mail" (kan findes på http://www.pmail.com)

Alle virker fint på Win98 og du kan finde mere om dem, ved at søge på navnet her på eksperten.
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
30. juni 2002 - 16:08 #6
Først bør du overveje mere RAM...

Derefter, så bør du overveje en rigtig webserver Apache eller Sambar...

Andre har nævnt Apache, så jeg vil lige slå et slag for Sambar server... Den kommer med et lækkert Web interface, og integreret HTTP/FTP/POP3/SMTP servere og søgemaskine.

Hvis du ikke vil betale $99 for pro versionen, så kan du bare køre en mailserver ved siden af...

http://www.sambar.com