Avatar billede draco Nybegynder
10. august 2000 - 12:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Logon navn

Jeg har en Win NT 4.0 workstation hvor der under navn altid står en anden end den der sidst har logget på. Hvordan får man rettet det så der står navnet på den der sidst har været logget på?

Det skal nævnes at jeg logger på et Novell netværk og i første logon vindue er navnet korrekt, men det virker ikke at matche med lokal logon. ??
Avatar billede sjensen Nybegynder
10. august 2000 - 16:50 #1
draco, du roder lidt i det så der er svært at finde ud af hvad der er hvad, men jeg prøver alligevel:

Når du logger på NT er det med dit NT brugernavn, password og det domæne maskinen kører i. I NT er det standard at den foreslår samme navn som sidst, d.v.s. den der sidst var logget på.

Efterfølgende logger du dig så på Novell. Om denne husker sidste eller ej ved jeg ikke nok om, men jeg ved at det navn der foreslås hentes fra NT Registry og at du ved at søge i registry (f.eks. efter det navn den foreslår som logon) kan finde den/de nøgler der styrer det. Og dermed kan du også ændre dem.

Hvis jeg helt har misforstået det så prøv lige at beskrive problemet igen, men på en anden måde.
Avatar billede draco Nybegynder
11. august 2000 - 07:37 #2
OK jeg prøver lige at præcisere.
Måske et det Novell netværk blot med til at forvirre begreberne. Sagen er at når jeg skal logge på selve NT maskinen, så står der ALTID et logon navn på en gammel bruger som default og IKKE den sidste der var logget på (mig).

Dermed skal jeg slette vedkommendes logon navn og skrive mit eget. Det ville være rart om maskinen kunne huske mit navn fra sidst, hvilket jo også normalt er default. Kan man rette dette nogen steder?

Håber det klarede problemet lidt.
Avatar billede sjensen Nybegynder
11. august 2000 - 09:17 #3
Ja, prøv at se på følgende Registry (brug RegEdit) nøgle:

HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Microsoft\\Windows NT\\CurrentVersion\\Winlogon

I denne findes en lang række variable hvoraf en hedder \"DefaultUserName\". Den afgør hvilket navn der vises i logonbilledet.
Avatar billede draco Nybegynder
14. august 2000 - 09:44 #4
Hej sjensen.

Via dit svar tror jeg at jeg selv fandt løsningen på problemet.

Der var ingen nøgle der hed \"DontDisplayLastUserName\"
Sættes denne værdi til 0 husker NT sidste logonnavn og sættes den til 1 husker NT det ikke.

Jeg idførte en nøgle med værdi 0 og vupti logon fungerede perfekt. Jeg røg fra Novell logon direkte ind på selve maskinen uden at skulle logge på 2 gange :-) og forbindelse til netværket var OK m.v.

\"DefaultUserName\" var der godt nok med det korrekte navn.

Så tak for den indirekte hjælp, du får derfor de udlovede points.

Draco