Avatar billede olai Juniormester
21. juni 2002 - 23:37 Der er 22 kommentarer og
2 løsninger

Computeren...pludselig...død ??????

Hej eksperter

Jeg har virkelig brug for hjælp!!

Jeg har hele aftenen lagt en computer om, altså formateret og lagt nyt ind you know....

Det gik også skidegodt, lige indtil jeg næsten var færdig. Jeg ville lige pille modemet ud for at se hvilken model/mærke det var for at hente driver dertil, og da jeg så ville tænde puteren igen, var der bare sort skærm.  (????)
Jeg har prøvet en masse, men stadig sort skærm.

COmputeren er en AMD K6/2 400 Mhz. 64 Mb. SD Ram.

Hvad pokker kan der være sket... ???

Det skal lige siges at puteren var meget støvet da jeg åbnede den, så jeg støvsugede den (efter den var gået død). Den tæller rammene, og så sker der ikke mere.
Det bip der plejer at komme ved klarmeldingen (inden den booter) kommer ikke engang.

Computeren er ikke min, så jeg er virkelig på skideren derfor det høje point. please help!!!

Olai
Avatar billede olai Juniormester
21. juni 2002 - 23:38 #1
lige en ting til. LIGE inden den gik død satte jeg en finger på køleren, på grafikkortet, fordi den larmede meget. Altså for at fastslå at det nu var den der larmede. Derefter var det slut med at se godt ud.
Avatar billede gchris5 Praktikant
21. juni 2002 - 23:39 #2
har du tjekket at alle kablerne og kortene sidder ordentlig???  At du ikke har skubbet nogle af dem ud (bare en lille smule) da du pillede ved modemet!!!
Avatar billede olai Juniormester
21. juni 2002 - 23:40 #3
jeg har pillet samtlige kort ud, og endda prøvet med et andet grafikkort for at se om det var det der var stået af, men nej... Jeg prøver lige det med ledningerne.
Avatar billede hr.eriksen Nybegynder
21. juni 2002 - 23:40 #4
Ha,du er virkelig på skideren. Og jeg fryder mig virkelig over din smerte.
Avatar billede bihieee Nybegynder
21. juni 2002 - 23:40 #5
Damn, that´s a problem!
Avatar billede olai Juniormester
21. juni 2002 - 23:41 #6
hr.eriksen> Nå, hvad da ?
Avatar billede olai Juniormester
21. juni 2002 - 23:41 #7
bihieee> You can say that again
Avatar billede olai Juniormester
21. juni 2002 - 23:42 #8
det var ikke for at få at vide hvor galt det er, for det er jeg udmærket godt klar over. Men for at få hjælp fra eksperterne.... ;-)
Avatar billede bihieee Nybegynder
21. juni 2002 - 23:42 #9
Nope,! ta´´ det nu roligt! tjek om alle kortene ..osv..
sidder ordentligt ned i huller osv..
Avatar billede hr.eriksen Nybegynder
21. juni 2002 - 23:42 #10
Det var bare for sjov, jeg har selv haft problemer før. Så jeg føler med dig.
Avatar billede olai Juniormester
21. juni 2002 - 23:43 #11
bihiee> I will....
Avatar billede bihieee Nybegynder
21. juni 2002 - 23:43 #12
Hm.. tjek om det ik er skærmen!
Avatar billede olai Juniormester
21. juni 2002 - 23:43 #13
hr.eriksen> takker :-(
Avatar billede bihieee Nybegynder
21. juni 2002 - 23:45 #14
Det der med skærmen jeg li´ skrev var en misforst..
And may the force be whith you..
Avatar billede mr-bob Nybegynder
22. juni 2002 - 01:31 #15
som bihieee skriver, pil ALT ud og sæt det ind igen 1 efter 1!!! har selv haft samme problem, det var et gammelt kort jeg ikke brugte mere der var røget en skrue ned på det så det kortsluttede, der skal ikke meget til!!!!!

Mr bob
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. juni 2002 - 10:37 #16
Nu ved jeg ikke hvad jeres aftale går ud på, men din ven kan ikke gøre krav på en ny computer, den kan jo gå i stykker når som helst, så tag det roligt ;o)
det er jo en ældre sag, så som mr-bob skriver pil alt ud og start med at se efter om der er noger metal/skruer der er kommet i klemme.

Start med at sætte Grafikkortet, og en ramblok i, check om CPU sidder helt nede i soklen, sæt ledninger til Harddisken og bundkortet.
Sæt monitoren til og evt. den lille højtaler.

Prøv at starte compen med dette udstyr, rapporter til os om der kommer gang i noget som helst.
Avatar billede pentium4 Juniormester
22. juni 2002 - 12:41 #17
Evt. prøve med en anden strømforsyning hvis intet af det andet hjælper.
Avatar billede pentium4 Juniormester
16. juli 2002 - 14:36 #18
Er man gået i dvale eller hvad???  Husk at lukke og slukke...
Avatar billede mr-bob Nybegynder
20. juli 2002 - 14:43 #19
computeren er jo død! :-)
Avatar billede pentium4 Juniormester
21. juli 2002 - 02:25 #20
mr-bob -> Det ved jeg godt - Det står jo i overskriften, men han er jo ikke kommet med nogen tilbagemeldinger i over 3 uger. Det er derfor jeg sendte denne bemærkning.
Avatar billede mr-bob Nybegynder
01. oktober 2002 - 12:00 #21
lukketid???
Avatar billede pentium4 Juniormester
01. oktober 2002 - 15:33 #22
Jeg har lige sendt en mail til ham, om at lukke for det ser ikke ud til at han får beskederne herfra...
Avatar billede pentium4 Juniormester
10. februar 2003 - 04:06 #23
Hvad sker der???  Lukke-tid???
Avatar billede olai Juniormester
17. april 2003 - 18:08 #24
Må vidst heller lukke nu.