Avatar billede shitkid Nybegynder
21. juni 2002 - 19:45 Der er 16 kommentarer

internet eller hvad????

ok jeg har et problem........
jeg har været på nettet i ca et år med cybercity(cisco 677 router) intil idag der gad den bare ikke, jeg kan godt logge på msn msgr men ikke på icq og min browser virker heller ikke.??
Er der nogle der hved hva man kan gøre ! har ringet int til cybercity men de siger de ikke ved noget om det ... men at jeg skulle FORMAT C: men det kan da ikke passe eller???
Avatar billede nicklasb Nybegynder
21. juni 2002 - 19:47 #1
har du firewall på??
Avatar billede shitkid Nybegynder
21. juni 2002 - 19:47 #2
hvordan slår man det fra??
Avatar billede shitkid Nybegynder
21. juni 2002 - 19:55 #3
nej jeg har ikke firewall på
Avatar billede jacob172100 Praktikant
21. juni 2002 - 19:56 #4
Du slår firewall fra ved at gå ind i kontrolpanel-netværksforbindelser-højreklikke på LAN-forbindelse-gå ind under fanen "avanceret" og slå firewall fra.

Hilsen Jacob172100
Avatar billede jacob172100 Praktikant
21. juni 2002 - 19:57 #5
Forresten det skulle være et svar, ikke en kommentar som jeg satte det til.

/Jacob172100
Avatar billede shitkid Nybegynder
21. juni 2002 - 20:01 #6
ja ok men firewallen er ikke slået til ..
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. juni 2002 - 20:07 #7
hvis din computer har virket for et par dage siden kan du bruge Systemgendannelsen, du har sikkert installeret et eller andet der blokerer for programmenrne
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. juni 2002 - 20:08 #8
Gå i Start>Programmer> Tilbehør> Systemværktøjer>Systemgendannelse
Avatar billede shitkid Nybegynder
21. juni 2002 - 20:09 #9
hvordan gør jeg det????
Avatar billede shitkid Nybegynder
21. juni 2002 - 20:10 #10
ok det prøver jeg lige
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. juni 2002 - 20:23 #11
virker det ikke, kan du først prøve med at gå i Start>Kør og skrive sfc /scannow, sætte din WinXP i drevet og trykke Enter.

Denne kommando gennemser dine systemfiler og skifter evt. defekte ud med de originale.
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. juni 2002 - 20:24 #12
Endelig, hvis ingen af ovennævnte virker kan du prøve en Repair:

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
Avatar billede nicofrench Nybegynder
21. juni 2002 - 20:28 #13
hiv strømstikket ud af routeren sæt det i igen reboot...
det hjælper sommetider... det gør det på min router...
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. juni 2002 - 20:31 #14
han skriver:
'
kan godt logge på msn msgr men ikke på icq
Avatar billede nicklasb Nybegynder
21. juni 2002 - 21:08 #15
Min computer gør det samme nogle gange.. jeg har fundet ud af at det er når firewallen IKKE er åbenet.. Det eneste jeg kan er at logge på msn.. men hvis jeg så sætter firewallen til virker det..

Du kunne jo prøve at sætte din til.. Jeg ved ikke om det vil virke.. Men det ville da være lidt nemmere end at geninstallere.. (hvis det altså kommer til at virke). Jeg har Win2k og ZonaAlarm.. Men du kunne jo prøve alligevel på din WinXP

/Nicklas B.
Avatar billede nicklasb Nybegynder
15. september 2002 - 11:29 #16
Er det snart på tide at lukke??