Avatar billede klinting Nybegynder
10. august 2000 - 10:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

DHTML - aktivt lag øverst

Jeg er ved at lave en side, hvor jeg skal bruge nogle dropdown-menuer.
Jeg har placeret menuerne, så de vil komme til at overlappe hinanden når de er aktive, men hvordan kan jeg sikre mig at det altid er den valgte der er øverst?

Som det er nu, ryger de ind under hinanden, når de vælges. Se evt. http://192.38.242.13/~klinting/.
Avatar billede geeeet Nybegynder
10. august 2000 - 10:27 #1
På din onClick-funktion skal du bare sørge for at sætte z-index på lag til fx. 100 og sætte z-index på de to andre lag til fx. 1...

Så skulle det aktive lag jo få et højere z-index og dermed ligge øverst...

/Geeeet
Avatar billede klinting Nybegynder
10. august 2000 - 10:51 #2
Jeg burde måske lige skrive, at jeg benytter dropdown-menuen fra Dan Steinman:
http://www.dansteinman.com/dynapi/docs/examples/selectlist1.html

Men jeg kan ikke lige lure hvordan jeg skal tilpasse menuen for at lade det aktive lag være øverst. (jeg kan ikke se, hvor jeg skal sætte z-index\'s værdi)
Avatar billede geeeet Nybegynder
10. august 2000 - 11:08 #3
Jeg har ikke så meget erfaring med Dans\'s ting, da jeg synes at hans kode er meget uoverskuelig...

Jeg tror desværre ikke jeg har tid til at sætte mig ind i scriptet for at finde ud af det, er der ikke nogle toturials på hans site, som forklarer hvordan man bruger hvert enkelt script??

Det kan jo være at han ikke har tænkt på at man har flere selects så måske har han ikke givet nogen mulighed for at ændre det..
Skriv til ham og spørg, hvis han ikke har bliver han jo nok glad for oplysningerne, så han kan forbedre det...

/Geeeet
Avatar billede klinting Nybegynder
10. august 2000 - 13:57 #4
Jeg løste problemet... rækkefølgen som lagene blev skrevet i skulle bare justeres...
Avatar billede klinting Nybegynder
10. august 2000 - 13:59 #5
Jeg synes geeet skal ha\' lidt points for de hurtige svar, og forsøget på at løse problemet... hvordan kan jeg give ham nogle points?
Avatar billede geeeet Nybegynder
10. august 2000 - 13:59 #6
Goddamnit ja !!!
De skulle jo bare vendes om...

ahh.. Godt du fandt den...

/Geeeet
Avatar billede geeeet Nybegynder
10. august 2000 - 14:00 #7
Du behøver altså ikke at give mig point for den der, men hvis du har lyst bliver du nødt til at oprette et nyt spg. da dette er besvaret...

/Geeeet