Avatar billede -nero- Nybegynder
21. juni 2002 - 12:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

2 fan på 1 stik?

Kan et "FAN" stik på en's bundkort klare at køre med 2 fans?(CPU KØLER OG GRAFIK KØLER)

jeg er bangefor at jeg måske brænder lortet af?
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
21. juni 2002 - 12:30 #1
Det kommer an på hvor mange wat kølerne trækker tilsammen....

Og husk at der kun må være en omdrejningstæller sluttet til, ellers går det i kage!

- Rasmus!
Avatar billede tgm Nybegynder
21. juni 2002 - 12:32 #2
det må stå i din manual men jeg ville mene det kun er et stik der kan sættes på.
På de nye bundkort er der (på de fleste) et extra stik til alternativ køler.

TGM
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. juni 2002 - 12:36 #3
det er ikke godt at sætte 2 blæsere på samme stik, ledningerne er ikke tykke at de kan bære strømmen, brug heller et af de andre til en ekstra eller køb en blæser der kan kobles til PSU, evt. med en strømtyv.
Avatar billede ithelp Nybegynder
21. juni 2002 - 12:52 #4
nak da den ekstra strøm du har brug for fra din PSU
Avatar billede scb Praktikant
21. juni 2002 - 12:58 #5
Hvis det er en blæser med omdrejningsføler, må du ikke koble 2 blæsere parallelt, (Der er 3 ledere rød hvid sort)
Ellers kan du sagtens, da de små kølere til cpu og grafik sjældent har et strømforbrug over 100 mA.
-SCB
Avatar billede -nero- Nybegynder
21. juni 2002 - 13:04 #6
Det er en lille køler der er på grafikkortet(en der er mindre end en gammel 6x86 cpu køler) og der er desværre ikke mere end den ene "FAN" port/stik
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. juni 2002 - 13:08 #7
mit grafikkort havde ingen blæser monteret, men jeg fandt en lille en der passede og på grafikkortet sad der et et stik der passede, sådan løste jeg det ;o)
Avatar billede -nero- Nybegynder
21. juni 2002 - 13:11 #8
Det var heller ikke en på mit grafikkort da jeg købte det, så jeg har købt en som kunne bruges.. Men det ser ud til at det virker godt nok med 2 kølere på 1 port Den køler jeg købte var en: http://m-e.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=2362 <--Se billede
Hvis der er andre som ved/tror de ved hvad man ellers kan gøre, så vil jeg da gerne ha den info :)