Avatar billede dcgeek Nybegynder
21. juni 2002 - 09:55 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Intelligent robot stikker af

Ja, jeg vil bare lige gøre opmærksom på, at vi nu er meget tæt på at vores verden ligner dem vi ser på science fiction-film:
En robot er stukket af fra et laboratorium:
http://comon.dk/index.php?page=news:show,id=11552
Avatar billede initializing Nybegynder
21. juni 2002 - 09:57 #1
Vildt nok :)

-Martin
Avatar billede nuki Nybegynder
21. juni 2002 - 10:02 #2
Det er jo sejt nok det er vildt grineren
Avatar billede ice Nybegynder
21. juni 2002 - 10:05 #3
det er for fedt!!! Glæder mig til vi bliver udslettet med vores egne våben :)
Avatar billede jimse Nybegynder
21. juni 2002 - 10:09 #4
Jeg ser det som et positivt tegn, selv robotter kan være pacifister.

Vi andre kunne måske lære noget, så slap vi måske for nogen af alle de krige der er rundt omkring.
Avatar billede nuki Nybegynder
21. juni 2002 - 10:13 #5
Jeg ville jo nok også flygte hvis jeg ikke havde nogen våben og skulle kæmpe mod andre robotter :)
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
21. juni 2002 - 10:20 #6
der er en udsendelse på tv2 zulu fra usa der hedder robot wars
Avatar billede robotten Praktikant
21. juni 2002 - 10:32 #7
Nr. 5 lever *lol*
Avatar billede paaskeland Nybegynder
21. juni 2002 - 10:42 #8
Når vi nu er ved det, hvorfor ikke lige http://www.1klik.dk/itsektion/nyheder/nyhed.asp?id=6368&type=nb
Avatar billede nuki Nybegynder
21. juni 2002 - 10:42 #9
Johnny nr. 5
Avatar billede nicidem Nybegynder
21. juni 2002 - 10:44 #10
Jeg vil ikke kalde det flygte...
den er jo bare kørt afsted og været heldig at komme ud af bygningen!
Avatar billede nuki Nybegynder
21. juni 2002 - 10:44 #11
Det er det da hvis du var den robot ville du så ikke flygte hvis du skulle ind og kæmpe
Avatar billede nicidem Nybegynder
21. juni 2002 - 10:47 #12
Hvis den endelig var intelligent, hvorfor så flygte når den er programmeret til at slås?
Det er altså ikke en særlig advanceret robot der bliver talt om!
Avatar billede nuki Nybegynder
21. juni 2002 - 10:49 #13
Lad nu hver med at gøre det kedeligt
Avatar billede nicidem Nybegynder
21. juni 2002 - 10:50 #14
;) sorry!
Avatar billede nuki Nybegynder
21. juni 2002 - 10:51 #15
hehe
Avatar billede dcgeek Nybegynder
21. juni 2002 - 12:04 #16
Jeg glæder mig til den dag computere overtager verden!
Avatar billede jelzin101 Praktikant
21. juni 2002 - 12:06 #17
dc>> hvem siger at de ikke allerede har....
Avatar billede dcgeek Nybegynder
21. juni 2002 - 12:08 #18
nicidem - Jo gu er det en advanced robot!
http://www.guardian.co.uk/uk_news/story/0,3604,740444,00.html
Avatar billede nicidem Nybegynder
21. juni 2002 - 12:08 #19
jelzin101> du har set "the matrix" for meget ;)
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2002 - 12:09 #20
clausmeyer>> "der er en udsendelse på tv2 zulu fra usa der hedder robot wars" det er nu fra England.. :o)
Avatar billede rotator Nybegynder
21. juni 2002 - 15:14 #21
*lol* At bruge ordet flygte ud i friheden er nok lige overdrevet nok. Den tænkte jo ikke: Her gidder jeg ikke være, så jeg skrider sq.
Den gjorde jo bare hvad den var lavet til.
Avatar billede dcgeek Nybegynder
21. juni 2002 - 15:40 #22
nej, den var ikke lavet til at flygte!
Den har ingen følelser, men den har alligevel en form for "intelligens" altså kunstig intelligens!
Den er vel programmeret til at finde huller den kan komme igennem osv. og den har så fundet et hul i cellen, den så kunne smutte ud gennem.

Men det facinerer mig stadig, at det kan lade sig gøre at lave en kustig intelligens, som f.eks. spillet NIM. Det er -umuligt- at vinde over en computer i NIM. Man har 3 rækker med tændstikker.
Det er tilfældigt hvor mange tændstikker der er i hver række, og man vælger så en række, og indtaster antallet af tændstikker du vil fjerne. Computeren beregner så hvor mange der er tilbage, og uanset om det er computeren eller dig der starter, så kan det ikke lade sig gøre at vinde over computeren, og det er bevist!
Det er ikke intelligens, men det har samme muligheder som rigtig intelligens! Derfor er det farligt at lave for meget kunstig intelligens, da dette, ved en fejl, få robotten til at udføre dramatisk ting, og robotten har ingen følelser, og ved ikke hvad den gør, det er en død ting, og vil derfor udføre en hvilken som helst handling! Det kan være en kortslutning et sted eller andre ting, der får den til at gøre ting, som man ikke lige umiddelbart troede den var programmeret til!
Avatar billede rotator Nybegynder
21. juni 2002 - 15:48 #23
Ikke helt korrekt. Den er bygget til at jage, og hvis man lyser på den med en lygte tror den at man er dens bytte. Den er sikkert blevet forstyrret af solstråler, hvilket også forklarer hvorfor den netop søgte udenfor.
Avatar billede dcgeek Nybegynder
21. juni 2002 - 17:28 #24
ja... men derfor kalder man det stadig kunstig intelligens.
Det er ikke rigtig intelligens, derfor kalder man det kunstig intelligens, da den opfører sig som var den intelligent!
Avatar billede robotten Praktikant
31. juli 2002 - 09:10 #25
God debat, men skal der ikke lukkes?