Avatar billede virus Nybegynder
21. juni 2002 - 00:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

File/Folder permissions

Har en webserver IIS 5.0.
Har ligeledes et default website, dette website bruger
"Administrator" brugeren til "Anonymous Access".

Jeg har et script som skal sætte lidt permissions på en mappe.

Mappen ligger i i:\x\henrik.
  i:\ har "Administrator/System" brugerne
  i:\x har "Administrator/System" brugerne
  i:\x\henrik har "Administrator/System" brugerne

Nu ligger scriptet i i:\x\per som har selvsamme permissions.

Nu skal scriptet så sætte iusr_maskinnavn på i:\x\henrik,
dertil bruger jeg WScript.Shell, og kommandoen
  wsh.Exec("cmd /c echo y | CACLS ""i:\x\henrik"" /E /C /T /P ""iusr_maskinnavn"":F")

Når det sker køre scriptet og kommer ikke med fejl.
Men brugeren er ikke smidt på mappen.

Hvis jeg derimod går ned i CMD og smider samme kommando ind virker det fint?

Jeg har en ide om at det er fordi jeg skal ha andre brugere på mappen hvori scriptet ligger?

Er jeg helt forkert på den?
Avatar billede pato Nybegynder
21. juni 2002 - 00:31 #1
Når du kører scriptet, sker det så via en asp side?... hvad er Execute permission på aktuelle folder i IIS. skal den ikke være "script and executebles"
Avatar billede tmceu Praktikant
21. juni 2002 - 00:47 #2
Jeg skal med det samme sige, at jeg ikke har beviser for min påstand :-) Men jeg har flere gange mødt andre med samme type problem og noget tyder på, at det ikke er særlig pålideligt at ændre rettigheder via en command shell fra ASP.

I stedet vil jeg anbefale dig at kigge på ADSI, evt. på www.15seconds.com som har et godt fokusområde på ADSI.
Avatar billede virus Nybegynder
20. august 2002 - 20:33 #3
Hmm :(