Avatar billede brp Nybegynder
20. juni 2002 - 21:29 Der er 12 kommentarer

Kan ikke hente post.

Hej!

Jeg har lige købt et .Net domain som bliver hostet af Freepaq.dk. Men jeg kan ikke hente post. Jeg har ingen problemmer med at sende post. Freepaq siger det er fordi det er et .Net domain og at Netsol.com skal tilføje Freepaqs server i deres DNS ! Kan det være rigtigt ? Eller har jeg misforstået noget ?

/Brp
Avatar billede sif4ever Nybegynder
20. juni 2002 - 21:33 #1
Det lyder meget rigtigt, du kan søge på dns og se hvilke servere dit domainet er blevet tilføjet på
Avatar billede sif4ever Nybegynder
20. juni 2002 - 21:33 #2
hvad er dit domaine?
Avatar billede sif4ever Nybegynder
20. juni 2002 - 21:33 #3
svar
Avatar billede brp Nybegynder
20. juni 2002 - 21:34 #4
Hvad mener du ?
Avatar billede brp Nybegynder
20. juni 2002 - 21:39 #5
mit domain er praem.net
Avatar billede sif4ever Nybegynder
20. juni 2002 - 21:58 #6
Avatar billede brp Nybegynder
20. juni 2002 - 22:07 #7
Vil det så siger at jeg ikke skal gøre noget ved det og det er Freepaq der skal få det ordnet ??
Avatar billede sif4ever Nybegynder
20. juni 2002 - 22:25 #8
Hvornår har du registeret domainet, der går lige et par dage før alle navneservere har opdateret din registering, når det er sket, så kører du blot derud af. 24 timer efter dns registeringen såvidt jeg husker...
Avatar billede sif4ever Nybegynder
20. juni 2002 - 22:26 #9
Sådan her skriver Azero f.eks. til mig.

Domaenet er i funktion hos de hurtigste navneservere. Der kan vaere enkelte
navneservere som ikke er opdateret endnu, og du kan se en status over de
mest anvendte navneservere paa nedenstaaende hjemmeside
<http://azero.dk?nscheck=cyclingon.net>

Virker domaenet ikke for dig endnu, beder vi dig have taalmodighed i optil
24 timer endnu.

God fornoejelse.

Med venlig hilsen

http://www.azero.dk
Avatar billede brp Nybegynder
20. juni 2002 - 22:33 #10
Jeg skrev til Freepaq:
Hej Freepaq,
Vi får hostet vores domain, praem.net, hos jer, men vi modtager ikke mails. Har i mulighed for at se hvad der går galt? Vi har også praems.dk hostet hos jer, men uden problemer.

Deres svar:
DNS på praem.net hos Netsol står ikke til Freepaqs servere. Derfor virker det ikke

Så skrev jeg:
Hvem skal sørger for at sætte den DNS op ?

Deres Svar:
Det skal du selv. Det er kun ejeren, eller udbydere med specielle aftaler med Netsol, som har ret til at ændre DNS for .com .net .org
Avatar billede sif4ever Nybegynder
20. juni 2002 - 22:55 #11
Det er vil Freepaq der er udbyderen, de bør da kontakte Netsol for at få din DNS op at stå
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
20. september 2002 - 23:57 #12
Det, freepaq skriver, virker meget rigtigt. Hvis de ikke har aftaler med Netsol så er det kun ejeren (dig?), der kan bede dem delegere DNS for dit domæne.

Find ud af hvilke records du skal have rettet og til hvad - det må freepaq kunne fortælle dig. Så skal du kontakte Netsol og finde ud af hvordan - der er muligvis en standard forespørgsel, der skal sendes.

Held og lykke