Avatar billede hrschmidt Nybegynder
20. juni 2002 - 16:17 Der er 1 løsning

Fra autocad tegninger dwg til noget brugbart i PowerPoint

Jeg har ofte opgaver, hvor jeg modtager dwg filer fra autocad som jeg så skal have konverteret til en brugbar fil til powerpoint, og helst en jpg fil.

Er der nogen som kender til en metode eller et værktøj ,som kan klare en sådan konvertering, og helst som bachbehandling.

Jeeg arbejder både på Mac og windows
Avatar billede zvan Nybegynder
13. juli 2002 - 20:37 #1
Jeg har det samme problem. Indtil videre har jeg løst det ved at lave et print screen og sætte det ind i præsentationen. Det kræver normalt at man ændrer lidt på pen assignment og tager skærmprintet fra plot preview  og bagefter skærer det unødvendige væk. Konverteringen til *.jpg er svær at komme udenom.
Du kan også åbne <file>/<export> og så vælge fx. *.bmp. Heller ikke imponerende opløsning.
Prøv også <tools>/<display image>/<save> og vælg fx. *.tiff.
Autocad har også sin egen renderings maskine, men jeg tror ikke at der er nogen der bruger den.
vh ivan