Avatar billede mrkristensen Nybegynder
20. juni 2002 - 15:19 Der er 14 kommentarer

Dårlig Behandlingen Fra SHG.dk

Jeg er lige købt en masse Hardware(Cpu, Bundkort, Ram, og en Vapochill,) fra det danske Firma SHG.dk, Alt ting kørte fint men lige pluselig ville min skærm ikke tænde, Så sætte jeg da bare mit anden skærm til, men der skete stadig væk ikke noget, Fint nok så smider jeg det da bare tilbage til Shg.dk, Jeg sendte den hele samlet alså Cpuen var monteret på Bundkoret og rammene sad på Bundkoret, fordi jeg kunne da ikke pille varmelemet som sad på Cpu, og hvis jeg gjorde det så ville den jo ikke kunne klister mere, så den sendte jeg også over til Shg, Jeg ventede et par dage og så kom der en E-mail til mig. Hvor der stod at der var ingen garanti på mit Bundkort og Cpu, Og det mulig hvis Havde været Overclocket, Det har ALDRIG været overclocket eller noget,Når så ringede jeg lige der over den teknikker jeg kom til at snakke med sagde at Cpu kerne var ujævn. men i den E-mail jeg fik stod der at den Manglede et hjørne Hvad lige skal man tro på ? Og han sagde bare at det blev sendt tilbage til os,Systemet havde kørt godt i ca. 3 uger inde det skete, det er lidt træls at have brugt ALLE sine Konfirmations penge på det, OG man kun havde glæde af det i ca. 3 uger man har sq da ikke penge til at købe en ny AMD Athlon Xp 2000 Cpu hvis man har brugt ALLE sin Konfirmation penge på den nye Comp. Det er også meget træls at have en Comp. til så mange Tusinde kroner til at stå Så jeg fik ikke meget glæde af mine konfrimation penge
Jeg vil bare lige advare jer køb ALDRIG noget ved Shg, køb det et andet sted hvor det måske er lidt Dyre, så må man heller give lidt flere penge og få en god Behandlig,
Avatar billede initializing Nybegynder
20. juni 2002 - 15:24 #1
Send eller ring til forbrugerstyrelsen tror jeg nok det hedder.
Så kan de tage skraldet :D

-Martin
Avatar billede Peter Praktikant
20. juni 2002 - 15:25 #2
Jeg forstår ikke helt, hvem har ødelagt cpu'en? Hvis det er dig der har knækket et hjørne af kernen er det vel meget rimeligt de ikke vil give dig en ny.
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
20. juni 2002 - 15:37 #3
Ja, jeg er eller ikke helt med... Har du selv ødelagt CPU'en, eller skilt den ad..???? Hvis ikke så er der ingen tvivl, så skal de raparere den eller give dig en ny. Du kan vist også ophæve købet.

Men en ting er sikkert. Du skal ikke bare acceptere det som det er nu (med mindre du selv har ødelagt den)
Avatar billede robotten Praktikant
21. juni 2002 - 10:56 #4
Er det noget, du selv har samlet? Dvs. har du selv sat processor og køler på bundkortet? I så fald er der nok ikke meget at gøre.

Til andre: betal de 50-100 kr. det vil koste, at få en fagmand til lige at klaske processer og køler på, så spares æregelser som disse
Avatar billede layer Nybegynder
21. juni 2002 - 14:52 #5
De SKAL reperare eller sende varen til fabrikken... DET ER DERES ANSVAR, hvis det ikke er sket bryder de loven og kan resikere at blive lukket. Men jeg ved at SHG har E-Mærket, så det må være dig der har ødelagt cpu'en!

Hvis den var sådan da du købte den (Man kan du ikke undgå at se det?) skal du kontakte forbruger foreningen, så vil de tage sig af problemet. Hvis det er slemt nok melder de det til Politiet og de kan evt få en bøde eller blive bedt om at lukke!!!
Avatar billede layer Nybegynder
21. juni 2002 - 14:54 #6
Ps, dig der siger man skal få en fagmand til det: Det er da sjovest selv at bygge sit system, man skal bare lige have læst hvordan eller have det set før man gå igang!!!!! IKKE NOGET MED AT PRØVE SIG FREM!!!!!!
Avatar billede intel4004 Novice
22. juni 2002 - 13:31 #7
layer > Jeg vil blot lige nævne at ethvert firma kan vælge at ignorere en hvilkensomhelst kommentar fra forbrugerstyrrelsen...

Angående spørgerens måde at sende tingende tilbage kan jeg kun være enig med SHG. Når man sender så følsomme ting tilbage som du har gjort det, så er det næsten sandsynligt at shg.dk ikke vil stå til regnskab for komponenternes tilstand.

Det du burde have gjort var at pille alle ting fint fra hinanden, og herefter pakket dem hver enkelt ind i antistatisk og derefter beskyttende emballage.

Jeg tror shg.dk er sin ret til at påstå at reklamationsretten ikke dækker i dette tilfælde, desværre. Du tegnede vel heller ikke en garanti gjorde du?

Reklamationsret(2år på alle varer købt i dk) og garanti er ikke det samme.

Intel4004
Avatar billede kwdemant Nybegynder
25. juni 2002 - 17:58 #8
Jeg ville bare lige fortææle at det koster 450 kroner at få samlet en computer hos shg!!
Avatar billede ellebaek Nybegynder
25. juni 2002 - 18:08 #9
Jeg har flere gange handlet med SHG.dk og har ikke haft problemer med dem. Hvis du læser deres betingelser aflægger de sig ethvert ansvar for fejlmonteringer m.m.
der står også på bagsiden af kviteringen:
"reklamation angående fejl og mangler skal meddeles shg.dk snarest muligt efter varerens modtagelse og senest inden det tidspunkt, hvor køberen burde have opdaget fejlen eller manglen. Reklamation over fejl og mangler, som køberen burde have opdaget ved sædvanelig undersøgelse af vareren skal altid afgives inden for rimelig tid"

Du skriver at du har brugt udstyret i 3 uger. Derved har du også lavet en fejl i og med du ikke har tjekket udstyret inden du satte det sammen, derfor har de ret til ikke at give dig en ny CPU, da det kan være dig der har samlet den forkert, og derved har ødelagt denne.
En anden gang skulle du måske ringe til firmaet inden du sender tingene retur, for derved kan du også finde ud af hvordan de vil have tingene refunderet. På den måde holder du også din egen ryg fri...

-Ellebæk
Avatar billede kwdemant Nybegynder
27. juni 2002 - 01:10 #10
Enig med ellebaek
Avatar billede robotten Praktikant
27. juni 2002 - 08:07 #11
Har du selv nogen kommentar, mrkristensen?
Avatar billede robotten Praktikant
31. juli 2002 - 09:19 #12
Lukker du ikke nogle af din mange åbne spm.?
Avatar billede ellebaek Nybegynder
12. juli 2003 - 17:49 #13
Lukketid ...?
Avatar billede ellebaek Nybegynder
08. september 2003 - 16:24 #14
Lukketid...?