Avatar billede subware Nybegynder
20. juni 2002 - 00:43 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

pc "fryser"

dav jeg har en amd K6 t-bird 1400 MHz, 256 sdram palit daytona geforce3 128 mb gfx kort og win xp. hver eneste gang jeg spiller eller vil ha min pc til bare at yde lidt begynder den at fryse, det er så irreterende, PLZZZZ hjælp mig jeg ka ikke spille nogle spil og jeg hungrer efter at spille counter-strike igen
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
20. juni 2002 - 00:45 #1
du kan prøve nogle andre drivere til dit grafikkort
http://www.tweakup.dk/drivers/nvidia.htm
prøv 23.12 el. 21.83'eren (eller evt. en nyere)
Avatar billede wanix Praktikant
20. juni 2002 - 01:25 #2
Hvor varm er CPUen? Hvis det er hvergang, du vil have den til at kræve meget. Kunne det være et køler problem.
Avatar billede convinius Nybegynder
20. juni 2002 - 01:31 #3
ja køb en af de rigtig gode kølere det koster 300 kroner og derop efter!

Varmen er nemlig et typisk problem kilde.

Convinius
Avatar billede wanix Praktikant
20. juni 2002 - 01:34 #4
Nu skulle vi jo nok lige finde ud af hvor varm, den er. Inden vi sender ham ud at købe ny køler. : )
Har den kørt godt i andre OS end lige XP?
Avatar billede bager69 Nybegynder
20. juni 2002 - 01:35 #5
Prøv med lidt flere ram det er velkendt at xp sluger ca 256 mb ram
hvis det er ramene fryser den efter ca 10 min okey
Avatar billede wanix Praktikant
20. juni 2002 - 01:37 #6
Jeg har kørt Xp uden problemer med 128 RAM.
Men han jo også et rimelig krævende Grfaikkort. men det har jo også selv rimelig mange RAM.
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
20. juni 2002 - 06:59 #7
Jeg kender ham og han har spurgt mig før på ICQ .. og det er ikke noget nyt problem ... men kan fortælle da han åbenbart ikke selv har at det er en "In a box" CPU han har købt, men har fortalt ham at de kølere der er med i sådan en "in a box" ikke nødvendigt er en køler der er optimal, jeg har fået ham til at støvsuge hans køler det kan hjælpe nogen gange specielt hvis det er et stykke tid siden og der var også støv på og angående hans temperatur så ligger den gennemsnit på 45-50 grader .. og hans Blæser kan max kører mellem 4500-4700 rpm og det er for lidt i mine øjne for en T-Bird .. han har prøvet med det samme hardware på et lidt ældre bundkort han har haft dog ikke med CPU men med resten af hardwaren .. og grunden til det er fordi hans gamle bundkort kun understøttede hans gamle CPU .. som var på 900 mhz mener jeg eller 1 ghz ... ud over det har han geninstalleret for ca. 2 dage og så vidt jeg har forstået på ham så sker det med frysning først efter han har installeret driverne til Grafikkortet! håber han selv lige kommer ind og fortæller yderligere.
Avatar billede subware Nybegynder
20. juni 2002 - 09:29 #8
det er rigtigt hva svend rugaard min cpu og min køler er "In A Box" men nu har jeg prøvet som metal hansen sagde at hente en anden driver og så må jeg lige se hva der sker ellers kunne det godt være jeg skulle inverstere i en ny køler
Avatar billede wanix Praktikant
20. juni 2002 - 13:07 #9
<Jeg ville da ikke sige at 45-50 er for meget for en torden fugl...
Avatar billede bager69 Nybegynder
30. juni 2002 - 01:04 #10
prøv at sætte en systemfan på siden af kabinettet det hjalp for mig.
TITAN System Fan køler 2x80x80mm
http://www.jack-dtp.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=219
137,00 DKK