Avatar billede ciabatta Nybegynder
09. august 2000 - 11:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

2 frames i alt - begge opdateret fra 1 link - haster!

Er der en logisk og simpel HTML-måde at opdatere to rammer på, med et link fra den ene ramme?
Der er to frames(1.htm og 2.htm) i alt og indholdet i både 1.htm og 2.htm skal ændres når man klikker på et link fra 1.htm...
Håber det er forståeligt - og muligt at gøre.
Avatar billede nktarget Nybegynder
09. august 2000 - 11:37 #1
Lav et tredje html dokument der har to frames nemlig 1.htm og 2.htm. Dette tredje html-dokument loader du så med target=_top, så loader automatisk de to andre også.
Avatar billede krogstrup Nybegynder
09. august 2000 - 11:43 #2
<a href=\"1.htm\" target=\"frame1\" onClick=\"parent.frame2.location=\'2.htm\'\">Klik her</a>
Avatar billede ciabatta Nybegynder
09. august 2000 - 12:07 #3
tak for det.. der er lige serverproblemer så jeg kan ikke tjekke om det virker endnu.
Jeg skal nok vende tilbage med pointuddeling hvis det virker :o)
Avatar billede ciabatta Nybegynder
09. august 2000 - 12:54 #4
Det virker fileme! Jeg kan også godt se pointen i dit forslag, nktarget, men point til Krogstrup fordi jeg brugte hans forslag.