Avatar billede zombiez Nybegynder
19. juni 2002 - 20:08 Der er 29 kommentarer

hvad sker der?

hvordan kan det være at min farmor lavede en omelet i 1978, udelukkende baseret på svampe samt forskellige fugleæg samlet i den lokale dyrepark?
Avatar billede him Nybegynder
19. juni 2002 - 20:09 #1
man havde nok ikke så mange penge den gang! :/
Avatar billede michaelb Nybegynder
19. juni 2002 - 20:10 #2
Ja hvd sker der for dig?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. juni 2002 - 20:11 #3
Hvad er det lige du har gang i med dine spørgsmål?
Avatar billede him Nybegynder
19. juni 2002 - 20:11 #4
hvem af os???! Jeg forstår sgu ikk helt spørgsmålet!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
19. juni 2002 - 20:13 #5
anmeldt
Avatar billede him Nybegynder
19. juni 2002 - 20:15 #6
prøv at tjekke de spm han har startet.... lygter lidt meget
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. juni 2002 - 20:19 #7
Jeg holder øje... :)
Avatar billede zombiez Nybegynder
19. juni 2002 - 20:19 #8
HEY!!! Nanoq! i ? om hvad klokken er nævner du selv: FRI debat!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. juni 2002 - 20:23 #9
jeps... så længe der ikke overdrives...

Men hvorfor råber du sådan op... jeg har jo intet gjort... kun sagt at jeg holder øje... :)
Avatar billede zombiez Nybegynder
19. juni 2002 - 20:25 #10
jajaj... og hvad jeg lige har gang i. hvis man ikke lukker et spg om hvad klokken er så er der her sgu da mere intelligent... alle pcere har et ur i nederste højre hjørne!.... medmindre man bruger win 3.1...
Avatar billede kimiwan Nybegynder
19. juni 2002 - 20:27 #11
. o O ( zombiez er da vist fornærmende tæt på at blive smidt helt af )
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. juni 2002 - 20:28 #12
tjaahh... jeg studsede kun over du oprettede 2 sære spørgsmål på kort tid... havde det blot være et enkelt, havde jeg ikke reageret.

Efterfølgende er der jo så løbet en anmeldelse ind. Den er jeg jo også nødt til at følge op på...

NanoQ/coadmin
Avatar billede zombiez Nybegynder
19. juni 2002 - 20:29 #13
lol... men er der nogen der kan SVARE på spørgsmålet?
Avatar billede zombiez Nybegynder
19. juni 2002 - 20:30 #14
flot kimiwan kan finde ud af paste/copy...!
Avatar billede him Nybegynder
19. juni 2002 - 20:35 #15
jeg synes da jeg svarede meget godt!
Avatar billede radiohead Nybegynder
19. juni 2002 - 20:35 #16
zombies... Det er ikke så svært at lave en omelet, udelukkende med æg og svampe, men hvor du får dyreparken fra, aner jeg ikke.... :-P

Hvis du er rigtig heldig, kan du røre lidt majs i uden omeletten skilder.
Avatar billede radiohead Nybegynder
19. juni 2002 - 20:35 #17
skilder=skiller
Avatar billede zombiez Nybegynder
19. juni 2002 - 20:37 #18
ok... men hvordan får man fat i alle de fugleæg... de de jo ik ret store så der skal da være nogle stykker inden der er til en omelet?
Avatar billede radiohead Nybegynder
19. juni 2002 - 20:44 #19
zombiez... Du smider et par pornoblade ind til diverse fugle i bur og lader dem "varme" op.
De bliver ellevilde efter et par minutter og et par dage efter er der æg til næsten hele Ungarn.

Fugleæg der kan anbefales til omelet

Måge + Blåmejse = meget skarp smag(lidt a´la kommen eller lauerbær)

Ravneæg = Et dejligt æg til kølige vinteraftener

Gråspurv + Solsort og hønseæg = Sødt, salt og en smule syrlig blanding. Alletiders mix til en romantisk aften med hunden(eller kat)
Avatar billede rs2000 Nybegynder
19. juni 2002 - 20:49 #20
Strudse æg er også fine.(der skal ikke så mange til):-)
Avatar billede resten Nybegynder
19. juni 2002 - 20:50 #21
Ægge stokke kan også godt anbefales til evt røræg.
Avatar billede zombiez Nybegynder
19. juni 2002 - 20:50 #22
hvad med blåhvaleæg... er det ike nemmere? der skal man vel kun bruge 1...?
Avatar billede resten Nybegynder
19. juni 2002 - 20:51 #23
Hvilke æg skal bruges til ægge snaps ?
Avatar billede radiohead Nybegynder
19. juni 2002 - 20:54 #24
Problemet med studseæg er bare, at de lugter utåleligt meget når de steges. Desuden har de en bitter smag.

Den bitre smag skyldes for højt antal af hæmoglobin enzym i blodet. Når de lægger æg stresses de og en del af hæmoglobinet omdannes til mælkesyre. Mælkesyren modner/mørne godt nok selve ægget, men gør det meget bittert. :(
Avatar billede rs2000 Nybegynder
19. juni 2002 - 21:12 #25
Nu er det sådan,at hvis du hørte efter i Biologitimerne,så vil du vide at en Blåhval ikke ligger æg.
Det er et pattedyr,der føder levende unger.http://www.hvaler.subnet.dk/blahval.html
Avatar billede colabund Nybegynder
19. juni 2002 - 21:18 #26
>>zombiez: blåhvaler er pattedyr, og pattedyr lægger ikke æg.
Avatar billede ice Nybegynder
19. juni 2002 - 22:43 #27
Knægten har oprettet et til af disse totalt irriterende indlæg!!
http://www.eksperten.dk/spm/226566
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
23. juni 2002 - 14:14 #28
ja nu må det snart være nok http://www.eksperten.dk/spm/227720
CO-ADMIN! slet idioten
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
05. marts 2003 - 02:54 #29
lukketid?!