Avatar billede orca Nybegynder
19. juni 2002 - 20:03 Der er 33 kommentarer og
3 løsninger

T-Bird temperatur

Hej alle. Efter installation af ny køler er jeg lidt nysgerrig efter en T-Birds normal temperatur. Min ligger i øjeblikket på 60° og jeg bruger kun compen til internet surfing samt Motherboard Monitor 5 (og Messenger). Er det højt? Eller kan det gå?

/Mark
Avatar billede spectual Nybegynder
19. juni 2002 - 20:05 #1
det kan gå, men det er da lidt højt.

min ligger på 49-50 når jeg ikke laver ret meget, og 52-53 når jeg arbejder helt vildt :o)
Avatar billede spectual Nybegynder
19. juni 2002 - 20:06 #2
det er en tb 900 jeg har
Avatar billede zombiez Nybegynder
19. juni 2002 - 20:06 #3
nok lige i overkanten, har du husket kølepasta? ellers kan du få div blæsere og dermed skabe en lavere temp. det kan godt være den kører stabilt ved 60 grader, men så holder den ikke så længe... en sund t-bird kommer ikke over 50.
Avatar billede spectual Nybegynder
19. juni 2002 - 20:06 #4
øh.. tb 1400
Avatar billede spectual Nybegynder
19. juni 2002 - 20:07 #5
den er formindtlig forældet alligevel når den dør før tiden pga. temp.
Avatar billede orca Nybegynder
19. juni 2002 - 20:07 #6
Nu er den smuttet ned på 58°... For at gøre det endnu værre glemte jeg at nævne, at mit kabinet er helt åbent :(. Jeg installerer dog en kabinet køler om lidt, måske den kan hjælpe en anelse.
Avatar billede spectual Nybegynder
19. juni 2002 - 20:07 #7
men det er da altid godt at holde sin tb "sund"
Avatar billede zevicez Nybegynder
19. juni 2002 - 20:07 #8
selv ligger min på 40 grader, meget konstant.. (svinger højst 5 grader)
Men nu er d jo oxo en pentium 4, og de har ik problemer med varmen :D
Det skal siges, at kommer din putter op på 70 grader, ville jeg straks slukke den og overveje noget med bedre luftkøling!!!
Avatar billede orca Nybegynder
19. juni 2002 - 20:07 #9
Og dumt af mig at glemme det, ja, det er en T-Bird 1400 jeg har :)
Avatar billede spectual Nybegynder
19. juni 2002 - 20:08 #10
hvaffor jen køler har du å cpu?
Avatar billede spectual Nybegynder
19. juni 2002 - 20:09 #11
jeg har haft en tb 900 mhz. oppe på 75 grader ca. fordi en ledning gik ind og stoppede køleren. Der er gik 10 min. inden jeg opdagede det, men puha...
Avatar billede orca Nybegynder
19. juni 2002 - 20:10 #12
Min køler er en Thermaltake Silent Viking, A1267 (skulle kunne klare op til 1.4Ghz T-Bird)
Avatar billede spectual Nybegynder
19. juni 2002 - 20:11 #13
tjae.. hvis du ellers har husket kølepasta og monteret den rigtig, så
kan det vist ikke gøres ret meget bedre.

Jeg har en Vulcano 7+ på medium indstillingen på.
Avatar billede spectual Nybegynder
19. juni 2002 - 20:12 #14
du gider vel ikke at bruge 3-400 kr. på en ny?
Avatar billede orca Nybegynder
19. juni 2002 - 20:13 #15
Siden jeg lige har brugt 300 på denne her vil jeg da gerne undgå en ny, men den burde da også kunne klare trykket, måske jeg skulle prøve og skaffe noget mere kølepasta.
Avatar billede zombiez Nybegynder
19. juni 2002 - 20:16 #16
Det du gør er du skal ikke købe en alm kabinetkøler, men sådan som jeg har. den installeres i din øverste sokkel. (ofte er der en lige over agp-porten som er ideel. det den gør er at den giver frisk luft lige over CPU-en som køleren derpå suger ned til kernen. det er helt klart den bedts løsning i dette tilfælde! den koster en hund, hvis du er interesseret.
Avatar billede spectual Nybegynder
19. juni 2002 - 20:16 #17
Det skal bare lige dække kernen. Mere kølepasta giver ikke nødvendigvis bedre køling.
Avatar billede zombiez Nybegynder
19. juni 2002 - 20:17 #18
kølepasta skal kus lægges i et tyndt lag! ellers isolerer det varmen istedet!
Avatar billede spectual Nybegynder
19. juni 2002 - 20:17 #19
Jeg har faktisk også en Thermaltake Silver Orb liggende. Den skulle gerne få din temp. længere ned.
Avatar billede spectual Nybegynder
19. juni 2002 - 20:18 #20
ja jeg mener faktisk også at kunne huske at mere kølepasta giver dårligere køling...
Avatar billede orca Nybegynder
19. juni 2002 - 20:27 #21
Er det ikke muligt at "overclocke" en køler også? Kan man ikke øge spændingen? Det er et ASUS A7V-133C motherboard.
Avatar billede spectual Nybegynder
19. juni 2002 - 20:29 #22
ikke hvad jeg ved af. jeg mener 12v er det højste men det er heller ikke noget jeg har arbejdet ret meget med.
Avatar billede werd Nybegynder
19. juni 2002 - 20:54 #23
min tb 1.4 er 64c... men nu har jeg også haft den tændt næsten hele dagen (og gamet en del!!) - Den kører måske ikke optimalt, men er langt fra at brænde sammen!!
Avatar billede niklaj Nybegynder
19. juni 2002 - 22:21 #24
den skal kunne klare arbejds temp. på op til 95 grader, men mske bør man lukke ned lidt før. Har også selv en TB 1400 der liger på 60-70 grader så du behøver ikke være nervøs over din temp.
Avatar billede orca Nybegynder
20. juni 2002 - 20:35 #25
Jeg siger tak for svarene, og fortsætter med de 58° :)...

Ps... jeg har lige fået en ny TB da min gamle blev svitset af... kom til at overclocke lidt for meget :/. Den nye har samme temp :)
Avatar billede niklaj Nybegynder
20. juni 2002 - 21:09 #26
fy fy skamme, overclocke for meget... så skal man hellere gøre som mig og kortslutte den istedet det ser bedre ud:-)
Avatar billede orca Nybegynder
20. juni 2002 - 21:55 #27
Heh, jeg ville kunne acceptere hvis jeg med vilje var kommet til at overclocke den for meget... Men jeg vill faktisk bare sætte mit motherboard til at køre med de 1400Mhz som den skulle. Jeg ved virkelig ikke hvordan jeg regnede 12.5x133Mhz til at være 1400... Det var omring de 1650... lidt mere end den kunne klare desværre :(
Avatar billede orca Nybegynder
20. juni 2002 - 21:55 #28
Men, se det fra den lyse side, nu har jeg ved siden af min plakat med Arla pigerne en Athlon T-Bird hængende, ved siden af min 512Mb ram blok jeg også kom til at svitse :D... Nu mangler jeg bare en Pentium, så er jeg tilfreds.
Avatar billede niklaj Nybegynder
20. juni 2002 - 23:12 #29
hvor har du Arla pigerne fra? Har en ven der selv skulle samle sin computer(også en TB1400)det lykkeds ham at ødeligge 2 processore, ved montering af køler, nu har han In-a-box og tør ikke rode mere med CPu og køler.
Avatar billede orca Nybegynder
20. juni 2002 - 23:27 #30
Arla pigerne? Tjae, der blev udleveret et ungdomsblad på mit gymnasie gratis, og deri var der en stor plakat med Arla pigerne (savler mens jeg skriver). Du kan da købe den, 5.768,-?
Avatar billede niklaj Nybegynder
20. juni 2002 - 23:33 #31
du skal få 6.565,65- for den :-)
Avatar billede orca Nybegynder
20. juni 2002 - 23:45 #32
Det er sq i orden, jeg bor i den vestlige del af østsibirien, hvor bor du?
Avatar billede niklaj Nybegynder
20. juni 2002 - 23:55 #33
jeg er lige flyttet til mars, er det en omvej hvis jeg tager forbi jupiter?
Avatar billede niklaj Nybegynder
21. juni 2002 - 00:02 #34
er det egentligt billigt i den vestlige del af østsibirien, for jeg synes at Mars er lidt for øget. Jeg har hørt at man kan få nogle billige grotter et sted i Asien og der skulle også komme rimelig mange folk, især militærklædte folk, tror du det er noget der er muligt at få fat i?
Avatar billede getalife Nybegynder
21. juni 2002 - 00:06 #35
mmmmm.. P4 1.6 @ 2.4 GHz ~ 40 grader med std. køler :o)
Avatar billede orca Nybegynder
21. juni 2002 - 00:13 #36
Hmmm... Sidder og leger med lidt internet surfing lige nu... 1.4Ghz ~ 62° :/