Avatar billede hag_bard Nybegynder
19. juni 2002 - 17:21 Der er 9 kommentarer

Borte har taget mit C-drev...

Ok, the continual story of my feckin puter...
(Se evt. "Disk I/O fejl" under SP. med accepterede svar for tidligere problemer.)
Jeg tror min ene harddisk er gået i ged. Har efter at have "indlæst standardindst." i konfiguration fået bootdisk til at virke. Scandisk finder ingen problemer, men jeg tror at systemet har omdøbt mine drev således at det der tidligere hed D nu hedder C, e blev til d og f blev til e.
Mit "gamle" C-drev (som nu er væk) var det eneste på min ene harddisk (m. windows og hvad har vi.)
Jeg har sagt "Sys C:", men det eneste jeg får ud af det (eftersom "C" nu er "D") er, at jeg ikke længere får en "Disk I/O" fejl, men starter op i en el. anden form for dos (efter at win98-billedet lige flasher en enkelt gang), hvor min cd rom ikke kan findes, og kolon sidder på "shift+æ"!?!
Problemet må, tænker jeg nu med 100%'s sikkerhed, være at finde på min Harddisk A (som jeg har døbt den). Er der noget som helst jeg kan gøre for at *prøve* at få min computer til at finde denne hd igen, eller tyder alt på at den er afgået ved døden (og kan jeg efterprøve dette på nogen måde???). Vil det være tilrådeligt at anvende FDisk til noget som helst nu hvor det drev jeg gerne vil reparere ikke kan findes? Kan det være i kablerne fejlen er?
Som altid påskønnes svar i allerhøjeste grad.
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2002 - 17:28 #1
Kan du se din hd med fdisk ?
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2002 - 17:30 #2
Så længe du kun læser med fdisk sker der ikke noget.
Avatar billede summer Mester
19. juni 2002 - 20:30 #3
Har du Auto Detected dine drev i Bios? Eller Load Default reset Bios?
Avatar billede hag_bard Nybegynder
19. juni 2002 - 23:33 #4
Hmmm...jeg lader ikke til at kunne "komme ind i" bios. Keyboardbeeps efterfulgt af føromtalte "specielle" dos (c:\ prompt).

FDisk registrerer kun Harddisk B...
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2002 - 06:00 #5
Hvis du skriver DIR D:  Eller DIR E: og så videre, har du så et WINDOWS dir på nogen af dine drev ? Du har ikke været ved at flytte rundt på harddisk kabelerne ?
Avatar billede king_frusty Nybegynder
20. juni 2002 - 06:55 #6
Hvorfor kan du ikke komme ind i Bios'en ??, Hvad skriver den når du prøver ??
Avatar billede longgaard Novice
21. juni 2002 - 01:13 #7
Det kunne være at du har skuppet lidt til dine kabler (power eller data-fladkablet) eller måske har du byttet lidt rundt på nogle HD som ikke længere har det rette master/slave forhold.

Har du haft et andet OS på disken kan det være at partitionen er af et format som ikke kan ses af dit nuværende OS, eller måske er det sat til hidden (gemt)

At du ikke kan komme ind i BIOS må skyldes at du er for langsom til at trykke hvad der nu skal trykkes for at komme ind (del eller F2 er et godt bud) Disken skal naturligvis være sat op i BIOS (evt. til auto) for at du kan forvente at finden den
Avatar billede summer Mester
22. december 2003 - 20:03 #8
Luk please!
Avatar billede why Nybegynder
30. april 2006 - 22:51 #9
Tak for konstruktionen "borte har taget...". Jeg havde helt glemt den og har tilsyneladende savnet den.