Avatar billede orkanen Nybegynder
19. juni 2002 - 16:43 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Hvorfor får jeg så mange pop-up windows??

Er der nogen der kan hjælpe?

Jeg har windows XP som styresystem og for et stykke tid siden er der begyndt komme temmelig mange pop-up vinduer hver gang jeg er på nettet. (Flere end det tidligere har været tilfældet og jeg benytter ikke XXX sider)
Ofte får jeg et pop-up vindue der hedder "About blank" som ikke viser noget og som ikke er til at trykke frem på skærmen, men som blot minimerer sig i bunden af skærmen. Det medfører at at windows meddeler at "Iexplorer" ikke svarer og derfor lukkes. Det er møgirriterende. Hvad gør jeg??? Dels mod de mange pop up? og dels mod Iexplorer der ikke svarer?? (Jeg har adsl og har tidligere ikke haft disse problemer)

Venlig hilsen Orkanen
Avatar billede prodic Mester
19. juni 2002 - 16:48 #1
Prøv for en sikkerheds skyld at tjekke dit system for virus/trojans etc.
www.antivirus.dk - der kan du gøre det online.
Det er ikke utænkeligt, at du har fået installeret et lille program som fremprovokerer de links - og et AV-program kan muligvis finde/fjerne det.
Avatar billede orkanen Nybegynder
19. juni 2002 - 16:51 #2
Jeg har norton antivirus med nyeste opdateringer og den finder intet når den scanner hele computeren
Avatar billede prodic Mester
19. juni 2002 - 16:53 #3
prøv en online udgave - de kan være lidt mere strikse med deres søgninger end Norton selv, og kan muligvis finde kilden.
Det er da et forsøg værd.
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2002 - 16:58 #4
har du installeret kazaa eller lignende??
Avatar billede hologram Nybegynder
19. juni 2002 - 16:59 #5
Prøv at hente AdAware og kør det.
http://download.com.com/3000-2094-10115988.html
Det finder og fjerner spyware og andre ting af den slags.
Har været udsat for det flere gange pga. programmer som KaZaA o.l.
Avatar billede orkanen Nybegynder
19. juni 2002 - 17:29 #6
jeg er i øjeblikket ved at scanne online - men ja jeg har kazza installeret og vil prøve at hente programmet mod spyware når scanning er færdig
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2002 - 17:44 #7
det er et program der hedder noget i retning af savenow der er blevet lagt ind i din opstart - det er herreskod, men fjernes nemt heldigvis....
enten med adaware eller ved at at bruge
start>kør>msconfig

ogs å ovre i fanebladdet start og fjerne hakket ud for programmet
Avatar billede orkanen Nybegynder
19. juni 2002 - 22:26 #8
Nu har jeg kørt Ad-aware og den har fundet 233 komponenter. Det er jo ikke til at vide hvilke man kan slette eller uden at det skader systemet???? Det eneste jeg har slette er noget der hedder BONZAI BUDDY men der er en masse andet. Tør jeg pille ved det??? Noget er placeret under c:\Windows/system32 osv !!
Avatar billede orkanen Nybegynder
19. juni 2002 - 23:14 #9
kan man bare slette hele skidtet????
Avatar billede hologram Nybegynder
19. juni 2002 - 23:38 #10
Du kan sætte den til at lave backup af alle komponenterne inden du sletter dem så vidt jeg husker. Men så må du huske at ting som KaZaA ikke virker bagefter
Avatar billede hologram Nybegynder
20. juni 2002 - 17:06 #11
Virker det? :)
Avatar billede orkanen Nybegynder
20. juni 2002 - 17:13 #12
Ja nu ser det ud til at jeg er sluppet fra de irriterende pop-up skærme. Det kan jeg takke jer begge for. Mange tak for hjælpen.
Der er point til jer!
Avatar billede hologram Nybegynder
20. juni 2002 - 17:14 #13
Tak for points :)
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2002 - 02:12 #14
takker... 50 point er lige hvad jeg manglede efter at jeg lige har smidt 520 kroner efter en taxa *fuck dsb* *GG* så ka jeg gå ud og købe mad for mine point imorgen.........

bare ignorer mig, jeg er træt og dum at høre på ;)

POPCORN'et :)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
21. juni 2002 - 02:15 #15
popkornet >*LOL*
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2002 - 03:04 #16
come on everybody sing with me

"DSB de stiiiiiinker - og de har grimme mødre"

/sing "DSB de stiiiiiinker - og de har grimme mødre"